Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jaki masz : z dwoma półbiegami czy jednym ?

 

Z tego co widziałem w instrukcji napraw bez prasy i dobrych sczypiec do pierścieni segera nie poskładasz kosza ,ale Napisz jak się z tym uporasz bo sam jestem zainteresowany -zdjęcia też mile widziane .   U mnie na razie chodzi fabryczny ,ale ruszając  z wyższego biegu ,na małych obrotach potrafi zgrzytnąć ,więc pewnie nie długo będzie trzeba zajrzeć .

Z tego co wyczytałem w necie nie można za długo eksploatować zużytego wzmacniacza bo pójdzie do wymiany cały kosz a tak to tylko tarczki i przekładki .

W każdym bądź razie pisz co i jak robiłeś 😙 !!!!!!

 

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

A z tym ze pojedzie caly kosz to nie koniecznie prawda poniewaz u mnie jeden bieg byl tak wytarty ze tarcze cierne byly zjedzone do samej blachy a przekladki miedzy tarczami zrobily sie grubosci zyletek. A i u mnie jest wzmacniac z trzema przelozeniami to znaczy dwa polbiegi 

Opublikowano (edytowane)

o miałem przyjemność regenerowac  ze 3 lata temu takiego wzmacniacza koło 2 tyś trzeba było wyłożyć 

 

DarekD piszesz ze tylko tarczki i przekładki a tuleja w środku a pierśćienie a łożyska igiełkowe a sprężyna ona w końcu też traci troche na docisku, wg mnie eksploatacja zuzytego wzmacniacza nie spowoduje uszkodzenia kosza 

Edytowane przez ZetorPower
Opublikowano

póki co nie robiłem a wypowiedzi opieram tylko na podstawie tego co ludzie piszą . Wiem,że nie tylko tarczki i przekładki tylko tak się zastanawiam,czy  nie lepiej cały nowy założyć  choć koszt nie mały ???

Opublikowano

a po co cały nowy zakładać ? jak kosz dobry? i dawać 3 tys wiecej  poświecisz cały dzien na rozebranie go i złożenie dasz nowe bebechy i bedzie latał on nie jest taki skomplikowany jak sie wydaje 

Opublikowano

3 tys. więcej chyba nie wyjdzie ? Niczego nie twierdzę tylko zbieram opinie  w temacie 😙.

Kolega "Zetor9540iursusc330M " zaoferował pomoc a póki co cicho sza !!!

 

 

Opublikowano

Wybaczcie panowie moja cisze lecz uszkodzilem telefon i stracilem wszystkie zdjecia... Mam nadzieje ze uda sie to odzyskac jesli nie to mam nadzieje ze sam opis pomoze. 

A wiec zaczynynamy od spuszczenia oleju ze skrzyni biegow.

Odkrecamy kabine podnosimy ja do gory aby mozna byl sie dostac do rozdzielacza i srub  rozkercamy tak aby mozna bylo odjechac silnikiem od skrzyni biegow. Miedzy silnikiem a skrzynia jest tak zwana pol skrzynia w ktorej znajduje sie  beben wom i to trzeba odjechac od glownej skrzyni jesli ktos ma potrzebe zajrzec do sprzegla lub womu musi najpierw oddzielic silnik przy sprzegle nastepnie ta pol skrzynie po rozjechaniu pol skrzyni ukazuje nam sie przekladnia planeterna a pod nia wzmacniac. Zdejmujemy zabezpieczenie sagera schodzi planetarka i wzmacniacz ciagniemy do siebie ( w zaleznosci od zuzycia tulei bedzie stawial opor jesli na tulei nie ma rowkow od piercieni uszczelniajacych zejdzir lekko jesli sa i im wieksze tym ciezej u mnie nie obylo sie bez sciagacza) jak mamy juz go na wieszku  rozmontowyjemy po kolei na czesci pierwsze. Dla kogos kto podejmie sie regeneracji nie bedzie problemem rozlozenie go lecz dla chetnych moge opisac dalszy przebieg regenerwcji 

Przy skladania wazna jest regulacja tasmy ktora hamuje bemben wzmacniacza regulacja polega na dokreceniu wszyskich trzech srub do konca nie na chama ale do oporu nastepnie odkreceniu kazdej z nich po 3/4 obrotu i dokontrowaniu ich. Tasme zalecam zakupic nowa koszt przy calej inwestycji nie wielki a jest ona tak samo istotna jak tarczki

Opublikowano

Część może trochę nie na temat ale również posiadam Zetora 9540. Co zrobić aby niby EHR czyli ten przycisk do podnoszenia i opuszczania od razu opuszczał ramiona a nie dopiero kilka sekund po naciśnięciu przycisku?

Opublikowano

Witam. Mam taki problem gdyż mechanik niedawno regenerował mi 3 stopniowy wzmacniacz i po złożeniu zginął najwyzszy stopień. Co mógł zrobić nie tak? Dodam że jak włączy się najwyższy stopień to ciągnik zwalnia i nie ma mocy

Opublikowano

Zetor9540iursusc330M napisał: Wybaczcie panowie moja cisze lecz uszkodzilem telefon i stracilem wszystkie zdjecia... Mam nadzieje ze uda sie to odzyskac jesli nie to mam nadzieje ze sam opis pomoze.  A wiec zaczynynamy od spuszczenia oleju ze skrzyni biegow. Odkrecamy kabine podnosimy ja do gory aby mozna byl sie dostac do rozdzielacza i srub  rozkercamy tak aby mozna bylo odjechac silnikiem od skrzyni biegow. Miedzy silnikiem a skrzynia jest tak zwana pol skrzynia w ktorej znajduje sie  beben wom i to trzeba odjechac od glownej skrzyni jesli ktos ma potrzebe zajrzec do sprzegla lub womu musi najpierw oddzielic silnik przy sprzegle nastepnie ta pol skrzynie po rozjechaniu pol skrzyni ukazuje nam sie przekladnia planeterna a pod nia wzmacniac. Zdejmujemy zabezpieczenie sagera schodzi planetarka i wzmacniacz ciagniemy do siebie ( w zaleznosci od zuzycia tulei bedzie stawial opor jesli na tulei nie ma rowkow od piercieni uszczelniajacych zejdzir lekko jesli sa i im wieksze tym ciezej u mnie nie obylo sie bez sciagacza) jak mamy juz go na wieszku  rozmontowyjemy po kolei na czesci pierwsze. Dla kogos kto podejmie sie regeneracji nie bedzie problemem rozlozenie go lecz dla chetnych moge opisac dalszy przebieg regenerwcji  Przy skladania wazna jest regulacja tasmy ktora hamuje bemben wzmacniacza regulacja polega na dokreceniu wszyskich trzech srub do konca nie na chama ale do oporu nastepnie odkreceniu kazdej z nich po 3/4 obrotu i dokontrowaniu ich. Tasme zalecam zakupic nowa koszt przy calej inwestycji nie wielki a jest ona tak samo istotna jak tarczki Ustawienie taśmy dokonuje się w obudowie czy na zewnątrz?

Opublikowano

Tak ,dorwałem też instrukcję napraw do tych modeli po czesku ale idzie ogarnąć. Jest podane że śruby na maksa i popuścić o 1/4 obrotu w skrzyni 3x3


Lub szczelinomierzem między taśmą i bębnem ale to jak jest rozpolowiony i jest dostęp .

Opublikowano

Witam czy mógł by ktoś podesłać instrukcję napraw tego wzmacniacza ponieważ mam zamiar naprawić/zregenerować. Problem występuje Już od 8 lat przy obciążeniu ciągnik się zatrzymuje a teraz usłyszałem przy skrzyni lekki stukot co jedną sekundę (takie kilkukrotne uderzenia) trzeba się trochę wsłuchać i jestem pewien że tego niebylo. Wiem że powinno się to zrobić odrazu ale kiedy mój ojciec kupił ciągnik mówił że tak ma być a ja mu głupio wierzyłem a o on jest taki że puki jeździ to niech jeździ bo szkoda mu kasy a teraz pewnie trzeba wymienić wszystko w tym wzmacniaczu. Jeśli ktoś by mógł podesłać też stronę gdzie najtaniej to kupić i co warto kupić/zamówić przed zabraniem się do tego 

Opublikowano
Dnia 14.06.2020 o 23:26, darus74 napisał:

Tak ,dorwałem też instrukcję napraw do tych modeli po czesku ale idzie ogarnąć. Jest podane że śruby na maksa i popuścić o 1/4 obrotu w skrzyni 3x3

 

Lub szczelinomierzem między taśmą i bębnem ale to jak jest rozpolowiony i jest dostęp .

 

Możesz podesłać mi skan lub zdjęcie  z tej instrukcji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez dawidursus323
      Dzień dobry. Mam taki dyskomfort z rozdzielaczem w claas consul że na sekcji odpowiedzialnej za podnoszenie/opuszczanie hedera, żeby heder opuścić trzeba dużo mocniej i nagle popchnąć dźwignie, na innych sekcjach tego nie ma. Podnosi się lekko. Da się to jakoś podregulować? W pracy jakoś specjalnie nie przeszkadza ale może da się coś temu poradzić. Pozdrawiam
    • Przez sylwek23111
      Witam jestem posiadaczem Claasa Dominatora 98 już 3 lata, i jako że nie miałem wcześniej styczności z kombajnem zbożowym to proszę o pomoc. Na dzień dzisiejszy utrzymanie oraz naprawa tego kombajnnu u mnie wygląda tak, że naprawiam zużyte części podczas awarii, co podczas krótkiego sezonu żniwnego powoduje przestoje, i po ostatnich żniwach z przerażeniem oczekuje następych. Ma ktoś jakąś serwisówkę, albo informacje, które elementy/łożyska trzeba wymieniać i co ile godzin/lat? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v