Polecane posty

DarekD    64
Napisano (edytowany)

jaki masz : z dwoma półbiegami czy jednym ?

 

Z tego co widziałem w instrukcji napraw bez prasy i dobrych sczypiec do pierścieni segera nie poskładasz kosza ,ale Napisz jak się z tym uporasz bo sam jestem zainteresowany -zdjęcia też mile widziane .   U mnie na razie chodzi fabryczny ,ale ruszając  z wyższego biegu ,na małych obrotach potrafi zgrzytnąć ,więc pewnie nie długo będzie trzeba zajrzeć .

Z tego co wyczytałem w necie nie można za długo eksploatować zużytego wzmacniacza bo pójdzie do wymiany cały kosz a tak to tylko tarczki i przekładki .

W każdym bądź razie pisz co i jak robiłeś 😙 !!!!!!

 

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz racje nie obejdzie sie bez dobrych szczypiec. Bez prasy mozna sobie poradzic ale z nia jest o wiele latwiej. Jesli Mozesz podaj meila podesle ci fotki z opisem po kolei co gdzie i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

A z tym ze pojedzie caly kosz to nie koniecznie prawda poniewaz u mnie jeden bieg byl tak wytarty ze tarcze cierne byly zjedzone do samej blachy a przekladki miedzy tarczami zrobily sie grubosci zyletek. A i u mnie jest wzmacniac z trzema przelozeniami to znaczy dwa polbiegi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
Napisano (edytowany)

dolegowskid@interia.fm

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0
Napisano (edytowany)

o miałem przyjemność regenerowac  ze 3 lata temu takiego wzmacniacza koło 2 tyś trzeba było wyłożyć 

 

DarekD piszesz ze tylko tarczki i przekładki a tuleja w środku a pierśćienie a łożyska igiełkowe a sprężyna ona w końcu też traci troche na docisku, wg mnie eksploatacja zuzytego wzmacniacza nie spowoduje uszkodzenia kosza 

Edytowano przez ZetorPower

zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

póki co nie robiłem a wypowiedzi opieram tylko na podstawie tego co ludzie piszą . Wiem,że nie tylko tarczki i przekładki tylko tak się zastanawiam,czy  nie lepiej cały nowy założyć  choć koszt nie mały ???


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

a po co cały nowy zakładać ? jak kosz dobry? i dawać 3 tys wiecej  poświecisz cały dzien na rozebranie go i złożenie dasz nowe bebechy i bedzie latał on nie jest taki skomplikowany jak sie wydaje 


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

3 tys. więcej chyba nie wyjdzie ? Niczego nie twierdzę tylko zbieram opinie  w temacie 😙.

Kolega "Zetor9540iursusc330M " zaoferował pomoc a póki co cicho sza !!!

 

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie panowie moja cisze lecz uszkodzilem telefon i stracilem wszystkie zdjecia... Mam nadzieje ze uda sie to odzyskac jesli nie to mam nadzieje ze sam opis pomoze. 

A wiec zaczynynamy od spuszczenia oleju ze skrzyni biegow.

Odkrecamy kabine podnosimy ja do gory aby mozna byl sie dostac do rozdzielacza i srub  rozkercamy tak aby mozna bylo odjechac silnikiem od skrzyni biegow. Miedzy silnikiem a skrzynia jest tak zwana pol skrzynia w ktorej znajduje sie  beben wom i to trzeba odjechac od glownej skrzyni jesli ktos ma potrzebe zajrzec do sprzegla lub womu musi najpierw oddzielic silnik przy sprzegle nastepnie ta pol skrzynie po rozjechaniu pol skrzyni ukazuje nam sie przekladnia planeterna a pod nia wzmacniac. Zdejmujemy zabezpieczenie sagera schodzi planetarka i wzmacniacz ciagniemy do siebie ( w zaleznosci od zuzycia tulei bedzie stawial opor jesli na tulei nie ma rowkow od piercieni uszczelniajacych zejdzir lekko jesli sa i im wieksze tym ciezej u mnie nie obylo sie bez sciagacza) jak mamy juz go na wieszku  rozmontowyjemy po kolei na czesci pierwsze. Dla kogos kto podejmie sie regeneracji nie bedzie problemem rozlozenie go lecz dla chetnych moge opisac dalszy przebieg regenerwcji 

Przy skladania wazna jest regulacja tasmy ktora hamuje bemben wzmacniacza regulacja polega na dokreceniu wszyskich trzech srub do konca nie na chama ale do oporu nastepnie odkreceniu kazdej z nich po 3/4 obrotu i dokontrowaniu ich. Tasme zalecam zakupic nowa koszt przy calej inwestycji nie wielki a jest ona tak samo istotna jak tarczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

o ,widzę ,że powoli Odzyskujesz zdjęcia 😒  ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
000do000    0

Część może trochę nie na temat ale również posiadam Zetora 9540. Co zrobić aby niby EHR czyli ten przycisk do podnoszenia i opuszczania od razu opuszczał ramiona a nie dopiero kilka sekund po naciśnięciu przycisku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

dokładnie , zacznij od siłowniczka po lewej stronie obudowy podnośnika i sprężyny ściągającej


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez tomek14
      Witam założyłem do zetora 7211 nową pompę oleju silnika i wymieniłem filtr bąk na pp i ciśnienie wzrosło do 6 na zimnym silniku a przy temperaturze silnika 70-75 stopni jest 5-6 . Czy ciśnienie nie jest za wysokie? bo słyszałem że wysokie ciśnienie może wypłukać panewki i że te modele nie lubią wysokiego ciśnienia.
    • Przez Baumax
      Witam mam zetora 8045 i chce do niego podpiąć dodatkowy rozdzielacz, gdzie mogę się wpiąć na oryginalnym rozdzielaczu, gdzie zasilanie a gdzie powrót 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.