Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 Mam problem z deutz fahrem. A więc podczas zmiany biegów(nie zależnie z którego na który) po wciśnięciu sprzęgła zanim zmienię bieg ciągnik bardzo szybko zwalnia.  Czego może to być. przyczyna? Z góry dziękuję. Dodam jeszcze że teraz wyskoczył mi błąd 14 i kluczyk

Edytowane przez Saper95
Opublikowano

Alarm nr 14 układu napędowego:

Centralka wykrywa błąd między odczytem szybkości na wejściu do sprzęgła głównego oraz na wyjściu z przekładni w zależności od stanu czujnika rozruchu( który sygnalizuje bieg jałowy lub wrzucenie biegu). System nie ogranicza działania układu napędowego.

U mnie taki alarm się pojawia jak odpalę ciągnik "na krótko", bezpośrednio z rozrusznika, bo czasami mi się ten czujnik luzu zawiesza i wogóle rozrusznik nie reaguje, szczególnie po dłuższych postojach. Symbol klucza wyświetla się zawsze jak się jakiś błąd pojawi. 

Sprawdzałeś czy ciągnik na luzie też Ci zwalnia? Jak go rozpędzisz, wyłaczysz na luz i puścisz sprzęgło to będzie się toczył czy też się zatrzyma? 

Opublikowano

manometr a dokładnie 5 trzeba skręcić w odpowiednie wyprowadzenia na płycie zaworowej i będzie wszystko jasne może któraś z cewek nie zamyka się na czas i dostaje na 2 sprzęgła ciśnienia może coś w skrzyni uszczelniacze na walkach

Opublikowano
Dnia 20.02.2019 o 22:08, peewee1984 napisał:

Alarm nr 14 układu napędowego:

Centralka wykrywa błąd między odczytem szybkości na wejściu do sprzęgła głównego oraz na wyjściu z przekładni w zależności od stanu czujnika rozruchu( który sygnalizuje bieg jałowy lub wrzucenie biegu). System nie ogranicza działania układu napędowego.

U mnie taki alarm się pojawia jak odpalę ciągnik "na krótko", bezpośrednio z rozrusznika, bo czasami mi się ten czujnik luzu zawiesza i wogóle rozrusznik nie reaguje, szczególnie po dłuższych postojach. Symbol klucza wyświetla się zawsze jak się jakiś błąd pojawi. 

Sprawdzałeś czy ciągnik na luzie też Ci zwalnia? Jak go rozpędzisz, wyłaczysz na luz i puścisz sprzęgło to będzie się toczył czy też się zatrzyma? 

Czasami pomaga wymontowanie tego czujnika i wypłukanie go w benzynie ekstrakcyjnej.

Opublikowano
Dnia 24.02.2019 o 13:57, Arek napisał:

Czasami pomaga wymontowanie tego czujnika i wypłukanie go w benzynie ekstrakcyjnej.

Raz już go myłem, ale niewiele to pomogło, już się chyba wewnętrznie wypracował, bo nawet przy testowaniu miernikiem nie zawsze się załączał. Kupiłem już drugi, tylko nie mam czasu żeby wymienić. Szukałem jakiegoś zamiennika, bo niby skrzynia ZF, ale bez rezultatu. Podobny jest od DAFa, ale troche krótszy ma gwint i inną wtyczkę. Cena też bez porównania, DAFowski 60 pln, a Deutz'a prawie 500...

Opublikowano

Sprawdzę jak wymienię. U siebie właśnie zaobserwowałem takie szarpnięcia przy zmianie półbiegów, szczególnie na wyższych biegach i przy większej prędkości. Obstawiałem jakiś elektrozawór, ale miło by było gdyby wymiana czujnika rozwiązała problem;)

Opublikowano

U siebie kiedyś zmostkowałem ten czujnik to półbiegi szarpały bardzo, wypłukałem go w benzynie i zaczął działać do odpalania choć nie odrazu.

Daj znać jak wymienisz na nowy.

Opublikowano

 Problem rozwiązany hamulec prawy nie odbijał. Już go wyregulowałem. Ale pojawił się nowy problem, zaczął wydobywać się olej z tej śruby regulacyjnej, czego może być to przyczyna?

Opublikowano
Dnia 25.02.2019 o 22:15, peewee1984 napisał:

Sprawdzę jak wymienię. U siebie właśnie zaobserwowałem takie szarpnięcia przy zmianie półbiegów, szczególnie na wyższych biegach i przy większej prędkości. Obstawiałem jakiś elektrozawór, ale miło by było gdyby wymiana czujnika rozwiązała problem;)

Szanowni Koledzy, jestem początkującym w temacie napraw, niemniej w swoim Deutz Fahr 6.20 TT z 96 r. od dłuższego czasu mam ten sam problem - szarpnięcia przy zmianie biegów - szczególnie na wyższych biegach przy wyższych prędkościach. Pisaliście wcześniej o czujniku, który może generować ten problem. Mam do Was dużą prośbę o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika - najlepiej wykonanie zdjęcia - 

Opublikowano
Saper95 napisał:

 Problem rozwiązany hamulec prawy nie odbijał. Już go wyregulowałem. Ale pojawił się nowy problem, zaczął wydobywać się olej z tej śruby regulacyjnej, czego może być to przyczyna?

A mówiłem.

Opublikowano
Dnia 14.03.2019 o 12:56, wcyran napisał:

Szanowni Koledzy, jestem początkującym w temacie napraw, niemniej w swoim Deutz Fahr 6.20 TT z 96 r. od dłuższego czasu mam ten sam problem - szarpnięcia przy zmianie biegów - szczególnie na wyższych biegach przy wyższych prędkościach. Pisaliście wcześniej o czujniku, który może generować ten problem. Mam do Was dużą prośbę o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika - najlepiej wykonanie zdjęcia - 

Ja już u siebie wymieniłem ten czujnik. Problem z odpalaniem znikł, Nie miałem okazji osobiście się przejechać, ale ojciec twierdzi że teraz płynniej przerzuca połbiegi. Wcześniej zmieniały się tak jakby z opóźnieniem i czuć było wyraźnie że na H już nie ciągnie i dopiero po chwili wskakiwało S z delikatnym szarpnięciem. 

Co do samego czujnika to najwygodniej jest zdemontować prawe tylne koło i dopiero się do niego dobrać. Dostęp jest dodatkowo utrudniony przez przewody hydrauliczne i elektryczne. U mnie dużo wygodniej było jak podniosłem kabinę na poduszkach, bo przy opuszczonej to sie tam ledwo klucz zmieścił, a gdzie mowa o jakimkolwiek kręceniu. Gdzieś mam zdjęcia samego czujnika, ale nie jego lokalizacji w traktorze.  Nr czujnika to 0501209878 ZF, jak znajdziesz w google to i pod kabiną go wytropisz. Nie udało mi się znaleźć żadnego zamiennika, a najtaniej mi wyszedł w Intercarsie - 430 zł....

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

Na stronie intercars znalazłem po nr katalogowych "element skrzyni biegów" ale bez zdjęcia :

https://e-katalog.intercars.com.pl/?search=0501209878 ZF&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=0501209878 ZF&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3321192119131-0501209878ZF-element-skrzyni-biegow,scr_dItems.html

natomiast w googlach znalazłem też czujnik położenia sprzęgła:

 https://agromer.abstore.pl/elementy-elektryczne-czujnik-polozenia-deutz-04416066,c38,p8753,pl.html#tabCommonDescription

peewee1984 podeślj proszę zdjęcie czujnika bo mam wątpliwości o który czujnik chodzi.

Pozdrawiam,

Opublikowano

Ten czujnik z linku intercarsu to pewnie to, bo ja na paragonie też miałem jako element skrzyni biegów, a numer się zgadza. Z kolei na tej stronie agromer zdjęcie czujnika pasuje, ale numery porownawcze są inne, poza tym kiedyś mi serwis wymieniał czujnik położenia sprzęgła i wygląda on całkiem inaczej niż ten ze zdjęcia agromer. Chyba że w innych modelach to montowali, ale zasada działania tego czujnika w skrzyni jest 0-1, włączony albo wyłączony, a czujnik położenia sprzęgła raczej będzie na zasadzie potencjometru, który położenie sprzęgła przeliczy na wartość identyfikowaną przez komputer. 

https://www.mototraktor.pl/wlacznik-czujnik-polozenia-deutz-fahr-agrotron-04416066-p-8397.html

W tym linku też jest ten czujnik opisany jako wkręcany w pompkę sprzęgła, więc może ten z agromera też będzie pasował...

IMG_20180328_183508.jpg

Opublikowano

Dziękuję za pomoc!

Pora zabrać się do roboty, w pierwsze kolejności spróbuję wykręcić go i przeczyścić/przemyć w benzynie, może to wystarczy. Podzielę się efektami jak już to zrobię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertg7
      Witam! Ciągnik Agrotron 150 2008r. nie pracował dwa dni, dzisiaj go odpaliłem i wyskoczył kod błędu 90, oczywiście nie było mowy o jeździe. po wyłączeniu hebla i włączeniu wyskoczył błąd EE. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co zrobić? w okolicy nie ma zbyt dobrego serwisu:/
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v