Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim Renault  a mianowicie przedni napęd nie chce się rozłączyć czego to może być wina? 

Dodam ze jest to rok 1995 z elektrohydraulicznym załączaniem 

Opublikowano (edytowane)

Moze to być bezpiecznik może kabel gdzieś nie łączy mozliwe ze elektrozawór itp.

Przod rozłączany jest cisnieniem oleju. Wyłaczasz guzik od napędu prąd jest podawany na elektrozawór na wyspie zaworów, zawór sie otwiera i podaje cisnienie oleju na tłok w przystawce napędu który rozłącza tarczki.

Guzik nie daje prądu-->>nie ma prądu na elektrozaworze-->nie ma ciśnienia na tłoku rozłączającym--> przód jest włączony

tu działa to odwrotnit niz w innych ciągnikach guzik daje prąd wtedy jak jest w pozycji wyłączonej a w pozycji włączonej odącza napięcie

Edytowane przez DEMONxXx
  • Like 1
Opublikowano

Jak guzik wciśnięty to napęd jest włączony ale wtedy nie ma napięcia na elektrozaworze.

Zazwyczaj jest odwrotnie prąd włącza naped wtedy jak by urwał sie kabel przód byłby cały czas wyłączony tu działa to inaczej jak sie urwie kabel naped jest cały czas włączony

Opublikowano

ok dzięki dziś pojechałem sprawdzić napęd drugi raz i zaobserwowałem dziwna rzecz działo się coś takiego  napęd był wyłączony ale przednie koła lekko ciągnęły i tu jest pytanie czy nawet po wyłączeniu ten napęd lekko ciągnie  na przód czy to od "tej" usterki ?

Mam jeszcze kilka  pytań 

 Czy przy wyłączonym napędzie on nadal hamuje na 4 koła czy powinien na 2? 

Gdzie znajduje się  "Panel elektrozaworów" ~Nie pamiętam dokładnej nazwy czytałem na tym forum post lecz nie mogę go znaleźć że gdzieś coś takiego jest i tam też również znajduje się elektrozawór od przedniego napędu

wiem że  niektóre pytania dość dziwne bo w pierwszym poście napisałem ze się w ogolę nie wyłącza  ale no ...

Opublikowano

Jak sprawdziłeś ze ciągnie?

Jeżeli włącza i wyłącza napęd to nie ma zadnej usterki.
może lekko ciągnąć jezeli cisnienie oleju bedzie zbyt małe lub uszczelnienie tłoka rozłączającego naped jest słabe.

Hamowanie zależy od wersji jedna wersja ma tarczę i klocki przy przystawce napedu a druga hamuje skrzynią ale jezeli wszystko jest sprawne to i ta i ta hamuje na 4 koła. Jezeli nie masz tarczy i przy wyłączonym napędzie hamuje ci tylko na 2 koła to uszkodzona jest instalacja przy pedale hamulca bo hamulec działa jak włącznik napedu jak wciskasz pedał hamulca to przód sam się włącza i też hamuje.

wyspa elektrozaworów w wersji z elektrohydraulicznym rewersem jest pod kabiną. W wersji mechanicznej nie ma wyspy a elektrozawór napędu jest gdzieś z boku skrzyni nie pamietam dokładnie

Opublikowano

Ciągnik zaczepiłem linką o drzewo

A z tym napędem jest coś dziwnego bo tak jakby cały czas chodził, jak sprawdzałem napęd to po   wciśnięciu x2 aby go wyłączyć   był cały czas włączony   można to było odczuc podczas jazdy .

Opublikowano

znajdz elektrozawór od napędu i zobacz czy dochodzi prąd.

Guzik wcisnięty brak prądu 

guzik wyłączony ma być prąd

Jeżeli to działa prawidłowo to pozostaje tylko zmierzyć ciśnienie . Wspomaganie działa dobrze?

 

Opublikowano

Odpalam go 2 razy w tygodniu i jet cos takiego że albo wspomaganie nie działa w ogolę wtedy gaszę ciągnik działa ale przeskakuje  albo gdy go odpalę daje gazu i wtedy zaczyna działać 

Opublikowano
Dnia 5.02.2019 o 23:38, SPIRIT2001 napisał:

Ciągnik zaczepiłem linką o drzewo

A z tym napędem jest coś dziwnego bo tak jakby cały czas chodził, jak sprawdzałem napęd to po   wciśnięciu x2 aby go wyłączyć   był cały czas włączony   można to było odczuc podczas jazdy .

jeżeli jest małe ciśnieni oleju nie rozłączy napędu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v