Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem tu nowy, mam problem z zetorem 5320. Ostatnio zostały przeplanowane głowice, dotarte zawory, założone nowe końcówki wtryskiwaczy ustawione identycznie jak stare, pompa prawdopodobnie nie robiona. Chodzi o to że na wolnych obrotach podciaga dymek na niebieskio, silnik nie bierze oleju, raz na kiedy tam trzeba te 100 czy 200 dolać w ciężkich robotach, teraz po wymianie końcówek ciężej pali na zimnym silniku przeplata przez chwilę i bardzo dymi na siwo i niebiesko, ciepły pali na strzała. Myślałem że po dotarciu zaworów problem zniknie ale jest tak jak było, pompa ma centralne smarowanie i czy możliwe jest ze olej dostaje się do sekcji i z paliwem do silnika? Wcześniej silnik chodził łagodniej, teraz działa bardziej twardo jest glosniejszy, motor ma 5300 przebiegu. Proszę o jakieś rady 

Edytowane przez Mily235
Opublikowano

to paliwo dostaje sie do oleju a nie olej do paliwa, cisnienie paliwa jest "troche" wyzsze niz oleju

sprobuj poluzowac pompe wtryskowa i nia pokrecic, moze troche zaplon sie przesunie i to pomoze.

  • Like 1
Opublikowano

Wszytsko było złożone jak nalezy, pompa już wyciągnięta i pójdzie do sprawdzenia będzie wtedy pewność, tylko końcówki poszły nowe i zaczęły się problemy a i ten niebieski dymek niepokoi ale zobaczymy co będzie po sprawdzeniu. Ale na pompie nie ma plomb to już jakiś paparuch musiał już coś tam kombinować ale kiedy to było nieświadomo

Opublikowano

a ty kiedy ostatnio na zywo widziales koncowke wtrysku ????? chyba ze kupujesz indyjskie badziewie-nie widzialem go ,wiec nie wiem czy ma kreske....sam jako mlody rolnik raz poskrecalem na pale, a i tak troche pojezdzil,dopiero jak padla pompa to mechanik mi wyjasnil co i jak.

problem moze byc wlasnie w koncowkach- jesli sa kiepskie i leja to lepiej stare zalozyc, a ich cisnienie otwarcia powinno sie dopasowac do stanu pompy wtryskowej, nie kazda wyciagnie 170 atm😏

domowy sposob na sprawdzenie wtryskow -wykrecasz wtryski ,luzujesz rurki i zakrecasz je poza silnikiem , pare sekund rozrusznikiem i widzisz jak dzialaja.

zaplon mozna regulowac pompom wtryskowa- jak macie wykrecona to widac ze otwory na korpusie sa nie punktowe tylko dluzsze i przesuwajac ja wzgledem silnika mozna przyspieszac lub opozniac wtrysk, wprawny spec na chodzacym silniku moze duzo poprawic, 

w jednym ciagniku z anglii mialem pompe przykrecona tak ze pod jedna nakretka byl zawiniety zwykly kawalek druta, wywalilem go do kosza a na drugi dzien musialem zalozyc ponownie -bez tej podkladki nie chcial zapalic😛

 

Opublikowano (edytowane)

@jacus ostatnio wczoraj jak zmieniałem końcówki  w MWM-ie każdy wtryskiwacz ma kołki ustalające i końcówka pasuje tyko w jednym właściwym położeniu ,a rozpylacze DELPHI

Edytowane przez witejus
Opublikowano

mozliwe-ale to jest temat o silniku zetora a nie o jednym z najlepszych silnikow w historii disla, tu mozesz zalozyc koncowke jak popadnie a czy to robi roznice ????? trudno powiedzie - w instrukcji napraw wyraznie pisze ze skladasz na linie.

Opublikowano

dodam jeszcze koncówki zalozone identycznie jak stare , kreski na koncowce i korpusie wtryskiwacza pokrywaja sie idealnie staralem sie ustawic zeby bylo idealnie w osi , cisnienei ustawione na 160  tak jak stare koncowki , kolega ma racje tutaj mozna ja zalozyc jak popadnie ale o tym wiedzialem zeby to bylo kreska w kreske . Zawiozę pompe do sprawdzenia i się okaze wszytko 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v