Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Zakładam temat na prośbę mojego sąsiada, który nie zna się zbytnio na komputerach.
Ma ciągnik Deutz Fahr DX90 5 cylindrów chłodzony powietrzem. Problem, jest taki, że jak silnik jest zimny to odpala od strzała, ma moc i wszystko gra. Natomiast jak się rozgrzeje to można kręcić go pół godziny a i tak nie odpali. Trzeba odczekać aż ostygnie i wtedy odpala bez zająknięcia. Jest u nas w okolicy taki mechanik, który miał takiego DF i mówił że niby jakiś czujnik jest ale nie chciał powiedzieć co i jak, przywieźć ciągnik i on zrobi. W ostateczności tak się zrobi ale może własnymi siłami coś uda się naprawić. Macie pomysły co może być przyczyną tego problemu ?

Opublikowano
moze to byc wina pompy wtryskowej. sprobujcie schlodzic pompe zimna woda i wtedy probowac palic. jesli odpali to pompa do regeneracji. oczywiscie trzeba to robic z glowa. nie mocno zimna woda na goraca pompe. najpierw chlodna woda, potem zimna.
Opublikowano
skoro po ostygnieciu calosci odpala od strzala to sprawdzilbym jak sie zachowa po ostygnieciu samej pompy. zeby wiedziec, w ktora strone szukac. kompresja tez oczywiscie do sprawdzenia. nie mowie, ze nie.
Opublikowano (edytowane)

Heh dzisiaj dosłownie godzinę temu rozmawiałem z sąsiadem i mówię, że może by spróbować schłodzić pompę a on na to, że chłodził :) i to dużą ilością wody i nie pomogło nic :)
Chyba będziemy szli w kierunku sprawdzenia kompresji i sprawdzenia/regulacji luzów zaworowych. Tak nawiasem mówiąc identyczne objawy miałem w motocyklu Suzuki kolegi,  że na zimnym palił ładnie a na ciepłym słabo, regulacja luzów zaworowych (było co robić) i po tym jak ręką odjął.
A jeszcze spytam, w tym silniku kompresję mierzy się przez gniazdo wtryskiwaczy czy przez gniazdo świec żarowych i przy jakiej kompresji silnik jest do remontu ?

Edytowane przez masa777
Opublikowano

sprawdź czy jak się rozgrzeje to czy idzie ciśnienie na wtryski podłącz sobie osobny wtryskiwacz i zobacz czy rozpyli częściowo koledzy mają racje z tym chłodzeniem pompy po drugie sprawdź czy pompka wstępna się nie rozszczelnia pod wpływem temperatury no i oczywiście sprawdź sprężanie bo jak cylindry będą już wytarte i nie będzie honowania to i palić nie będzie

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej sprawdź luzy zaworowe , to naprawdę stosunkowo niewielka operacja a na 90 procent to będzie przyczyną , tyle że gdy długo pracował z podpartymi zaworami to mogło dojść do wypalenia gniazd zaworowych i wtedy  będą głowice do remontu 

Opublikowano

Marecki2922 zmobilizuję sąsiada póki zima jest i sprawdzimy te luzy zaworowe, w motocyklu wyregulowałem (regulacja płytkowa) a tu podejrzewam, że regulacja śrubowa to powinienem tym bardziej dać radę. Na pewno odezwę się po wykonaniu tej operacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v