Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Problem dotyczy deutz fahr 5120c gs 5 biegów 3 zakresy z 2015r przebieg 500 godz.

Liczę na odpowiedź użytkowników właśnie tego modelu.

Jestem ciekaw w ilu przypadkach wystąpiła wada skrzyń biegów objawiająca się silnymi drganiami i hałasem przenoszącym się przez dźwignię zmiany biegów, w tym przypadku na biegu 4. wodzik ewidentnie chodzi po kole przesuwnym. Dodatkowo serwisanci twierdzą, że zastosowane zostały odchudzone wadliwe synchronizatory.

Mimo iż wada występowała od nowości, brak reakcji serwisu ponieważ jak twierdzą, te skrzynie tak pracują.

Kontakt z przedstawicielstwem sdf również kończy się odbiciem piłeczki.

Nie wydaję opinii odnośnie marki i modelu tylko chcę wiedzieć czy to odosobniony przypadek czy norma.

Opublikowano

Co w tym dziwnego? w agrofarmach był wadliwy rewers zużywał się już przy 1000 godzin i tak samo do dziś nie ma żadnej reakcji że jest to wada. w agrotronach na skrzyni czterobiegowej pada to samo łożysko od 95 roku do dnia dzisiejszego koszt łożyska 60 zł koszt uszkodzonych przez nie części kilkanaście tyś zł dalej wymieniać??

Opublikowano
nie ma. a w agrofarmach później poprawili rewers i byla nawet na poprzednie modele akcja serwisowa. mam agrofarma już na tym poprawionym rewersie 3 tys h w turze i nic się nie dzieje.
Opublikowano

Oczywiście, że wszystko może się zepsuć ale sprawa wygląda inaczej jak jest wadliwe od samego początku a serwis wymiguje się od naprawy. Dla porównania inny czołowy producent traktorów ze znaczkiem jelenia :) nawet po gwarancji, jeżeli dany podzespół nie wytrzyma założonego przez producenta przebiegu, można liczyć na naprawę w ramach gwarancji.

Również mechanika nie jest mi obca , rozumiem, że niezależni mechanicy chcą mieć pracę ale trzeba także albo przede wszystkim zrozumieć klientów, którzy płacą za sprzęt przesadnie wywindowane ceny nie dostając w zamian jakości. Przyszłość nie napawa optymizmem.

Patrząc na zaprzyjaźnione warsztaty, jestem pewien, że jak mechanik jest dobry w tym co robi to ma pracy nie do przerobienia.

Informacje dotyczące omawianego problemu będą dla mnie najbardziej cenne, ewentualni problemy dotyczące modelu.

Przytaczanie przykładów innych usterek w różnych ciągnikach nic dla mnie nie wnosi. Również posiadam zasób informacji na temat innych traktorów i ciągników siodłowych.

Opublikowano

@kali2107 i @mariusz(ZDUN) napiszcie coś więcej o tej akcji serwisowej które roczniki były nią objęte. I czy chodziło o rewers elektrohydrauliczny. Nikt wcześniej na forum nie pisał albo nie doczytałem... . W moim z 2011 przy 1500mth  się rewers rozje....... .Odpiszcie pls.

Opublikowano
Wadę związaną z błędem naprawili.Troszkę im się zeszło: 28 napraw serwisowych w moim gosp. i 2 razy zabrali do siebie,wymienili cztery razy potencjometr pedału sprzęgła całą instalację el. wszystkie czujniki.Na koniec wpieli od potencjometru do masy 20 cm kabla i jest ok. Pytam o akcje z rewersem w którym ewidentnie jest wada materiałowa i pewnie konstrukcyjna.Wytarły się pierścienie i wybiły kanały pod nimi w kapeluszu.Koszt samych części ponat 10 tyś.
Opublikowano

Cały Deutz fahr nie dosyć, że usterki w poprzednich modelach niczego nie wniosły jeśli chodzi o opracowanie lepszych rozwiązań to na dodatek w nowszych modelach stosują jeszcze bardziej odchudzone części w celu obniżenia kosztów produkcji.

Wina leży także po stronie autoryzowanych serwisów, które powinny przekazywać uwagi użytkowników do centrali firmy jak również wysuwać swoje uwagi wynikające z doświadczenia. Tylko kto miałby wtedy pracę?? Mniej byłoby usterek na gwarancji, sprzęt mógłby być tańszy ...

Każda uwaga co do części kończy się tak samo, przedstawiciele twierdzą: możemy napisać uwagi ale firma i tak to oleje

Obecnie kupuje się wzrokiem :)

Ważne jest aby mieć choć jedno przetłoczenie więcej na masce niż sąsiad nie mówiąc, że jak masz pasek led to jesteś panem we wsi :)

Opublikowano

mam agrofarma  410 gs z 2012r.

w zeszłym roku fiksowało mi sprzęgło ( jak był olej nie rozgrzany to było ok,ale w miare dłuższej pracy zaczynał szarpać przy każdej zmianie kierunku jazdy)

okazało się że w sprzęgle jakaś sprężyna była żle założona  i puszczała olej

Opublikowano

W serii 5 poprawili rewers, szarpie niezależnie od ustawień czułości 😂, kalibracji nie zrobisz ponieważ ma centralkę ehr chyba, że masz opcję bez ehr. Na każdym z 5 zakresów zrywa tak samo, jedynie można sobie poradzić przełączając rewers na uwrociach od razu przód-tył jeśli prze ułamek sekundy zatrzymasz się na neutralu, dość ostro zrywa. Pomysł przedstawicielstwa: wymiana softu w centralce, niestety autoryzowane serwisy nie mają takiej możliwości. jedyna opcja wymiany softu tylko w sdf polska.

Jak jest w waszych 5 bądź 5c??

Raczej dociążenie obciążnikiem na przednim tuzie i zawieszenie cięższej maszyny nie pomoże ponieważ od 5 polowej potrafi przydławić silnik przy ruszaniu bez sprzęgła. Przy agrofarmach z opcją czułości rewersu działało to pięknie więc ewidentnie inżynierowie sdf poprawili :)

Opublikowano

co ma centralka ehr do do kalibracji ? nie rozumiem tego wyjaśnij może jest coś czego jeszcze nie wiem

zmiana oprogramowania żaden problem jak ma się czym

serwisów autoryzowanych w Polsce nie ma to znaczy są bardzo nieliczne a na potęgę jest dilerów a jak sama nazwa mówi diler to nie serwis chociaż ma sprzęt nie do końca na tym poziomie co serwis ale twierdzą  że są serwisami :)

Opublikowano

W 5c z ehr, według przedstawicielstwa sdf nie ma możliwości zabawy z ustawieniami zaworu proporcjonalnego rewersu, centralka ehr obsługuje rewers,, zawór jest sprawny ponieważ sprzęgło jako takie łapie tak jak sobie tego życzysz. Ale rewers elektrohydrauliczny ma ograniczyć używanie sprzęgła nożnego i pękanie sprężyn pedału sprzęgła :)

piotrbm_211320 czyżbyś twierdził, że główny inspektor techniczny sdf jest bajkopisarzem?? :)

 

Według Twojej opinii, co jest nie tak z tymi uproszczonymi synchronizatorami skrzyni??, są aż tak do d...??

Jedno jest pewne, trzeba uważać jak się wbija biegi, w transporcie potrafi zgrzytnąć.

piotrbm_211320 czy gdybym wysłał Ci krótki filmik obrazujący wadliwą pracę skrzyni, wyraziłbyś swoją opinię??

Opublikowano

mechaniczny rewers jest zupełnie inny niż hydrauliczny nie widzę potrzeby wyłączania konfiguracji zaworu proporcjonalnego ze względu na to czy jest EHR czy go nie ma nie wiem co twierdzi inspektor nie słuchałem go i nie wiem oco chodzi :)

mechaniczny.jpg

hydrauliczny .jpg

kal.jpg

Opublikowano

no fakt jakość słaba ale coś tam słychać a sprawdź pod kabino czy lewarek niema za dużego luzu na połączeniach  tylko nie skręcaj za mocno bo  dźwignia nie będzie się chciała przesuwać  ja u siebie trochę skręciłem a dużo masz już mtg nabite

 

fajny masz dywanik ja zostałem przy oryginalnym kartoniku

Opublikowano

właśnie o to chrobotanie chodzi, gdy się dotknie lewarka, wyraźnie czuć, że widełki nie są w neutralnym punkcie tylko chodzą po przesuwce

Oryginalnie luz był jak w kaczej, wytoczyłem tulejkę taką jak powinna być, tak jak było przewidziane czyli skręcasz śrubkę fi 8 na maksa, tulejka powinna być między widełkami skręcona a dopiero po tulejce chodzi dźwignia.

Niestety ci co składali ciągnik, chyba cięli te tulejki z metra bo były za wąskie, luz kumulował się na śrubie+ na lewarku po zewnętrznej stronie tulejki i na widełkach.

Niestety im mniejszy luz tym więcej drgań się przenosi więc uważam, że z tym dużym luzem to był celowy zabieg inżynierów sdf.

Pewnie nie sądzili, że trafi to na inżyniera, który ma do czynienia z metaloplastyką, mechaniką a dokładność to jego domena 😁

tak jak pisałem 500 mtg ale wada od samego początku

DSC_0713.JPG

Opublikowano

Na zdjęciu poniżej odszukana oryginalna tulejka spłodzona przez techników sdf, za niska i gdy śruba nie jest skręcona, to zbyt duży otwór na śrubę potęguje luz.

Gdyby tulejka miała odpowiednią wysokość, luz na śrubie niema znaczenia.

 

DSC_0913.JPG

oczywiście oryginał po lewej

Po prawej zapas, wzór na stan magazynowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam. Zakupiłem prasę jak w temacie i nie działa mi w niej owijanie siatką. Chodzi o to że ten siłownik elektryczny który odpowiada za rozpoczecie i chyba za zakończenie owijania ma ucięte dwa kabelki i nie wiem jak to wszystko podłączyć aby zadziałało. Ma ktoś doświadczenie w tej prasie?? Mogę zamieścić zdjęcia jeżeli to komuś coś pomoże.
    • Przez Darius2000
      Witam, mamy pewien problem ponieważ ostatnio sprzedaliśmy ciągnik agrolux75 a dziś zakupiliśmy Agroluxa 320. Mam problem z zakwalifikowaniem przedniego tuza, na obecnym ciągniku mam 920mm po zewnątrz ramion. W poprzednim było to 780mm. Nie wiem teraz co robić ponieważ maszyny nie pasują do ciagnika (jest to tylko pług do śniegu i spych do ziemi oraz obciążnik). Przerabiać tuz czy też maszyny? Jakie wymiary powinien mieć tuz bo już zgłupiałem.
    • Przez mmaarrcciinn
      sprzedam obciążniki na koła do ciągników Deutz-fahr Lamborghini Same. 
      Cena 250/sztukę

    • Przez Tommekpol
      Do zaoferowania mamy ciągnik Deutz-Fahr model Agrotron 120 z 2007 roku wraz z ładowaczem Quicke Q65. Ciągnik wzięty w rozliczenie prosto od rolnika. Stan oceniamy na dobry. 
      Cena: 103 000 zł (netto)
      Więcej informacji udzielimy telefonicznie. Zapraszamy do kontaktu tel. 606 648 578 

      Ciągnik do obejrzenia w firmie DANEX, Rogienice Wielkie, ul. Olszanka 27, 18-516 Mały Płock

      90 km od Białegostoku
      80 km od Ełku
      70 km od Moniek
      150 km od Warszawy
      150 km od Olsztyna
      140 km od Siedlec
      260km od Lublina
      90 km od Brańska
      14 km od Łomży
      100 km od Augustowa
      430 km od Poznania
      250 km od Elbląga

      Treść niniejszego ogłoszenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 kc.










    • Przez pokorny
      Witam, w M980 przyblokawał się lewy hamulec i mocno go rozgrzało. Po ostygnięciu cieknie z cylinderka, może ktoś wie gdzie kupić komplet naprawczy ewentualnie jaki jest to nr katalogowy. Wydaje mi się, że bezie taki sam jak w bliźniaczych modelach M900, M922, M1002, M1080.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v