Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Zaczyna mi siadać skrzynia w DX 6.30. Sam wyrzuca biegi, poza tym reduktor w położeniu M blokuje się oraz 4 bieg zgrzyta przy włączaniu.

Trochę poszukałem informacji o tych skrzyniach i znalazłem, że siadają w nich łożyska (prawdopodobnie to jest przyczyną wywalania biegów i blokowania M), natomiast 4 bieg, to prawdopodobnie synchronizator.

Żeby dobrać się do skrzyni, to trzeba ciągnik rozpołowić w 2 miejscach oraz zrzucić kabinę - ogrom roboty. 

Teraz zastanawiam się, czy w ogóle zabierać się za jej remont. Ile dostałbym za ten ciągnik (85 rok, wszystko w idealnym stanie  - poza skrzynią)? Tylko z drugiej strony za tą kasę nic sensownego raczej nie kupię z podobną mocą.

Druga kwestia, czy jestem w stanie ogarnąć tą skrzynię sam (nie pytam o zdjęcie kabiny i rozpołowienie ciągnika) - chodzi o to, czy da się ocenić który element w skrzyni wymaga naprawy/wymiany?

Robiło się skrzynię w 30ce, 60ce, 80ce, ale z zachodnimi nie miałem styczności. 

Ktoś remontował taką skrzynię (co było do wymiany i jak chodzi po złożeniu)? Inne DXy mają bliźniaczą skrzynię, więc niekoniecznie mówimy o tej z 6.30.

Edytowane przez Xeon
Opublikowano
Jak mawia mój kolega Deutzy dzielą sie na te co mialy robioną skrzynie, mają robioną i będą mialy robioną skrzynie😂 Dlatego nie mam Deutza mimo tego iz to bardzo dobre ciagniki. Slrzynia nie jest skomplikowana ale ceny czesci kosmiczne i to jest podstawowy problem jaki masz w tej chwili.
Opublikowano

Wiem, że ceny są ogromne. Łożysko pewno coś ok 200-300zł sztuka, synchronizator ok 1000zł, natomiast tryby, to już kosmos.

50% remontu zabrałby mechanik, dlatego chcę zabrać się za to sam.

Poza tym sprzedając go w obecnym stanie liczę, że dostałbym za niego 20000, może 25000zł. Za tę kasę (nawet gdybym dołożył jeszcze 10000zł, które pójdzie w remont), mogę kupić ew. 1224, który nie dorasta 'do pięt' temu DXowi (nawet z uszkodzoną skrzynią). Dlatego raczej skłaniam się w stronę remontu. Początkowo był plan wymiany na coś nowszego, ale kroi się kilka większych wydatków, więc muszę zaczekać z wymianą. Z drugiej strony ta skrzynia nie wytrzyma kolejnego sezonu. 

Stąd moje pytanie, czy ktoś miał okazję naprawiać taką skrzynią i jaki był finał całej operacji.

Opublikowano

Co masz na myśli "trzeba się chwile nasiedzieć"? Chodzi o to, że jest tam dużo elementów, które na pierwszy rzut oka nie wyglądają na zużyte, a faktycznie należałoby je wymienić?

Opublikowano

Piotrbm 211320

a podpowiesz mi  co moze być w mojej skrzyni w lambo champion 135 mianowicie przy szybszej jeździe na 17,18 biegu silnik ma ciężko zaczyna dymic tak jak by coś blokowało skrzynie (lub przycieralo sie) przy wolnej jeździe jest ok ..Objaw pojawił się dziś przy powrocie z pola z orki..

Opublikowano

Zachód skrzynia to nie demoludy . Tam trzeba zachowywac rygor jaki podaje serwisówka (m,in luzy i pasowania ) 

To tego potrzeba dorabiac wiele narzedzi , do montazu i demontażu , czesci . młotkiem i pobijakiem nic tam nie zrobisz 

Opublikowano

to wiem ale chcę się dowiedzieć co moze dolegać ..bo raz zostawiłem ciągnik w warsztacie to stal tydzień nawet nieruszony i jak ponaglalem ich to w dzień czasu zrobili ale roboczogodzin naliczyli .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez tomiis
      witam mam takie pytanie jak wymienic  krzyzak który laczy skrzynie z silnikiem bo mam tam duzy luz dodam ze ten luz jest z dwoch stron od strony silnika i od strony skrzyni czy trzeba obalac kabine ciagnik to john deere 6400 .nie widac srub od strony tlumnika drgan skretnych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v