Xeon

Deutz Fahr DX 6.30 uszkodzona skrzynia biegów

Polecane posty

Xeon    4
Napisano (edytowany)

Witam,

Zaczyna mi siadać skrzynia w DX 6.30. Sam wyrzuca biegi, poza tym reduktor w położeniu M blokuje się oraz 4 bieg zgrzyta przy włączaniu.

Trochę poszukałem informacji o tych skrzyniach i znalazłem, że siadają w nich łożyska (prawdopodobnie to jest przyczyną wywalania biegów i blokowania M), natomiast 4 bieg, to prawdopodobnie synchronizator.

Żeby dobrać się do skrzyni, to trzeba ciągnik rozpołowić w 2 miejscach oraz zrzucić kabinę - ogrom roboty. 

Teraz zastanawiam się, czy w ogóle zabierać się za jej remont. Ile dostałbym za ten ciągnik (85 rok, wszystko w idealnym stanie  - poza skrzynią)? Tylko z drugiej strony za tą kasę nic sensownego raczej nie kupię z podobną mocą.

Druga kwestia, czy jestem w stanie ogarnąć tą skrzynię sam (nie pytam o zdjęcie kabiny i rozpołowienie ciągnika) - chodzi o to, czy da się ocenić który element w skrzyni wymaga naprawy/wymiany?

Robiło się skrzynię w 30ce, 60ce, 80ce, ale z zachodnimi nie miałem styczności. 

Ktoś remontował taką skrzynię (co było do wymiany i jak chodzi po złożeniu)? Inne DXy mają bliźniaczą skrzynię, więc niekoniecznie mówimy o tej z 6.30.

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    236
Jak mawia mój kolega Deutzy dzielą sie na te co mialy robioną skrzynie, mają robioną i będą mialy robioną skrzynie😂 Dlatego nie mam Deutza mimo tego iz to bardzo dobre ciagniki. Slrzynia nie jest skomplikowana ale ceny czesci kosmiczne i to jest podstawowy problem jaki masz w tej chwili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Wiem, że ceny są ogromne. Łożysko pewno coś ok 200-300zł sztuka, synchronizator ok 1000zł, natomiast tryby, to już kosmos.

50% remontu zabrałby mechanik, dlatego chcę zabrać się za to sam.

Poza tym sprzedając go w obecnym stanie liczę, że dostałbym za niego 20000, może 25000zł. Za tę kasę (nawet gdybym dołożył jeszcze 10000zł, które pójdzie w remont), mogę kupić ew. 1224, który nie dorasta 'do pięt' temu DXowi (nawet z uszkodzoną skrzynią). Dlatego raczej skłaniam się w stronę remontu. Początkowo był plan wymiany na coś nowszego, ale kroi się kilka większych wydatków, więc muszę zaczekać z wymianą. Z drugiej strony ta skrzynia nie wytrzyma kolejnego sezonu. 

Stąd moje pytanie, czy ktoś miał okazję naprawiać taką skrzynią i jaki był finał całej operacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

10 000 obawiam się że może być lekko przymało 1000 za synchronizator to też mało niby nie skomplikowana skrzynia ale żeby ją zrobić dobrze to trzeba się chwile nasiedzieć


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Co masz na myśli "trzeba się chwile nasiedzieć"? Chodzi o to, że jest tam dużo elementów, które na pierwszy rzut oka nie wyglądają na zużyte, a faktycznie należałoby je wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak i w dodatku trzeba ją dobrze spasować

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLKA1988
      witam wszystkich. Myśle o kupnie kombajnu i mam na oku deutz fahr 36.10 .  heder 4,20 .   chciałbym sie dowiedziec cos o tym sprzęcie  ..awaryjność,wydajność,dostepność części ,czy są jakies elementy na ktore najbardziej trzeba zwrócić uwage przy zakupie. Szukałem coś w sieci ale nic o tym modelu nikt nie pisze. czy tych kombajnów jest tak nie wiele w PL ?
    • Przez pulek227
      Witam,
      mam problem.
      Zniknely dwa biegi w MF 6480
      Sytuacja wygladala tak ze wszystko bylo ok.
      Zaoralem 1 ha na pierwszym biegu.
      chcac pojechac do domu 1 dziala 2 dziala natomiast nie ma 3 i 4 biegu. pol biegi dzialaja.
      skrzynia danashift. brakuje 2 najwyzsych biegow mechanicznych.
      co moze byc przyczyna?
    • Przez MKrajes
      Planuję zakup głównego ciagnika w gospodarstwie. Moc znamionowa 170 km.Ciągnik głównie pracować będzie w transporcie z beczkowozami 19500l i 15700l oraz z zestawem kosiarek 3,20 przód i 3,20 tył.Dodatkowo orka i uprawa.Mam swoje 4 typy 
      Fendt 818 Vario 
      John Deere 7430 Premium
      Massey Ferguson 6490 Dyna 6
      Deutz Fahr M650
      Mam duże wątpliwości dotyczące skrzyni Vario jedni chwalą inni ganią. Może ktoś użytkuje i rzetelnie napisze jak się sprawdza w praktyce. Bardzo ciekawią mnie opinie na temat Mf i Deutza bo przebiegi używanych są dużo niższe niż  Fendta czy JD które ciężko znaleźć z przebiegiem poniżej 8tys mtg. Może ktoś z użytkowników pomoże mi rozwiać wątpliwości 
    • Przez wojtaz185
      Witam wszystkich. Mam pewien problem z ciągnikiem deutz fahr agrotron 4.85S. Ciągnik posiada trzy półbiegi. Na zimnym oleju ( jak ciągnik jeszcze się nie rozgrzał) wszystko działa poprawnie. Półbiegi przełączają się. Natomiast jak olej rozgrzeje się niema  Środkowego czyli drugiego półbiegu. Panel wyświetlający nie działa. Po prostu omija go. Pierwszy i trzeci działają. Mierzyłem ciśnienie na płytce, zawór, rozdzielacz sterujący skrzynią biegów i jak na zimnym wszystko jest ok. 1 półbieg powyżej 18bar, 2 ma ok18 bar. 3 ma 18 bar. Na ciepłym pierwszy ma powyżej 18 i drugi też. I jeśli podłączam zegar pomiarowy pod drugi a jest włączone na pierwszy półbieg to jest ciśnienie te same a powinno nie pokazywać ciśnienia prawda ? jeśli podłączam zegar pomiarowy pod pierwszy pokazuje powyżej 18 bar i przełączam na drugi półbieg to także jest ciśnienie oleju. Na trzecim jest wszystko dobrze. Cewki działają myślę że poprawnie. Jedynie co mnie martwi to wydostaje się delikatnie olej międzzy cewką a obudową rozdzielacza. Że z cewek strzyka olej to wiem. Rozebrałęm więc rozdzielacz i uszczelnienie pomiędzy skrzynią a rozdzielaczem nie było przerwane, tłoczki jak i obudowa rozdzielacza jest ok. Jaka może być przyczyna że ginie ten półbieg ?????? dodam że jak olej sie rozgrzeje to szarpie na pierwszym. Dziękuję za odpowiedz 
    • Przez Marecki2922
      Witam , mam prośbę do użytkowników tego modelu lub podobnego , otóż mam w moim ciągniku dwie sekcje hydrauliki jedna jest dwustronnego działania a druga jednostronnego i chciałbym przerobić na dwustronne tylko gdzie wpiąć przewód i czy coś trzeba zaślepić 
      Będę wdzięczny za podpowiedź 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.