Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 
Mam do was pytanie a mianowicie czy posiada ktoś zużyte wałki skrzyni biegów głównie chodzi mi o ten z atakiem oraz ten gruby o średnicy 68mm 
Proszę o info gdyż zabieram się za przedni napęd na moście stara 660

Opublikowano

Z dekla pod schodkami są tam dwa okienka jedno do napędu pomp (lewe) oraz przedniego napędu (prawe) widziałem nawet magika który zrobił w koparce obie w jednej obudowie :) tryby pasują ze skrzyni tak więc nie ma problemu z ich nabyciem 
 

jumz aaa.jpg

Opublikowano

Tryb głowny 28z wytnę chyba wodą z twardego materiału bo coś nie mogę trafić firmy która mogła by takowy wykonać w tradycyjny sposób 
 

Opublikowano

zwc18 wziales pod uwage przeswit (28.5cmna oponach 11x20) oraz szerokosc mostu Stara 66... bedziesz go zwezal? Chcac zwiekszyc uciag Jumza za pomoca 4x4 to wypadaloby z tylu dac wieksze opony np.16.9 badz 18.4 x38... trzeba o tym pamietac przy liczeniu przelozen. Gdybym sie kiedys zdecydowal na 4x4 w Jumzu to poszedl bym na 9.5x24 na przedniej osi. Kibicuje projektowi.

Opublikowano (edytowane)

Prześwitem się nie martwię bo te 30 cm to i tak dużo gdyż jeszcze mi się nie zdarzyło zakopać nawet bez napędu :) a tył zawsze pierwszy siada 
O oponach na tył muszę pomyśleć bo są jeszcze oryginalne CCCP :) 
Tego roku już nie odpuszczę bo zabierałem się za to w tamtym i jakoś tak zleciało 


Na pierwszy ogień pójdzie przystawka gdyż blachy już zamówione o grubości 20mm z którymi będzie trzeba się udać do firmy wycinającej wodą i jak skropi to w granicach 500zł to będzie dobrze :) oczywiście z kosztem 20mm blachy nie licząc reszty blach na obudowę 
Co do samego mostu to trzeba będzie go zwęzić i najlepszy byłby tu gazowski most lecz jakoś spotkać nie mogę no i części zamiennych mało 
Wracając do mostu gaza to o tyle dobry iż przy zwężaniu można zastosować dwie krótsze półosie i wychodzi rozstaw rzędu 170  

Edytowane przez zwc18
braki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patrykxd
      Witam potrzebuje pomocy, ponieważ rozebrałem ciągnik żeby zrobić sprzęgło, bo strasznie ciężko chodziło i okazało się, że docisk jest dobry i wystarczy tylko dokupić nową tarczę. Myślę, że wina może leżeć po stronie wałków co idą do pedału sprzęgła bo mają duże luzy i wyrobione tulejki, nw czy dorabiać nowe wałki. Moje pytanie jest takie czy ktoś z was już robił przy tym modelu coś takiego i czy mógłby mi pomóc???
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v