Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio zauważyłem niepokojącą rzecz. W czasie orki ok 10ha zauważyłem w pewnym momencie, że zaczyna wypychać mi opary spod korka w zbiorniku paliwa. Odkręciłem, zeszło powietrze, zakręciłem. Jeden objazd w koło i powtórka. Lekko się zdenerwowałem i odkręciłem korek i dokończyłem bez niego. Z baku ciągle wydobywają się " gorące opary ". Myślałem, że wina leży po stronie korka. Rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem dokładnie tak aby wszystkie dziurki były drożne i myślę sobie będzie spokój. Dziś podczas orki 4ha znowu powtórka z rozrywki. Spod korka słychać tylko syczenie i wypycha oparami paliwo. Na postoju z zakręconym korkiem na obrotach jałowych nic się nie dzieje i jest ok - może dlatego, że obroty są niższe. W pracy silnika póki co również nie zauważyłem nic niepokojącego. Pali od strzała na wszystkie 4cyl - nie ma żadnego niepokojącego dymu na jałowym i pod obciążeniem. Spalanie również w normie tak jak przed tą awarią. Jak myślicie co mu dolega ? Mam swoją tezę odnośnie napompowanego baku ale poczekam może ktoś mądrzejszy się wypowie.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Gdyby było podciśnienie i np. korek był by zatkany to by zasysało, aż silnik by zgasł. Ja mam problem z nadciśnieniem. Sytuację opisałem wyżej. Coś mi dmucha w bak na powrocie paliwa, a tu mogą być chyba tylko nie do końca zamykające się wtryskiwacze i ciśnienie może leci razem z paliwkiem ? Tylko nie widać żadnych niepokojących objawów w pracy silnika. Gdyby nie ten korek to bym w ogóle nic nie zauważył.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano
54 minuty temu, andrewk napisał:

Gdyby było podciśnienie i np. korek był by zatkany to by zasysało, aż silnik by zgasł. Ja mam problem z nadciśnieniem. Sytuację opisałem wyżej. Coś mi dmucha w bak na powrocie paliwa, a tu mogą być chyba tylko nie do końca zamykające się wtryskiwacze i ciśnienie może leci razem z paliwkiem ? Tylko nie widać żadnych niepokojących objawów w pracy silnika. Gdyby nie ten korek to bym w ogóle nic nie zauważył.

hmm, no teoretycznie jest to możliwe ale końcówki musiały by być tak rozklekotane że szok i sikały by paliwem jak krowie cycki🤬

Opublikowano

Normalny wtrysk, zwykła pompa. Olej sprawdzałem jakieś 3mth wstecz i był ok tak jak przy wymianie na wiosnę. Filtr paliwowy jest tylko jeden - zmieniony jakieś 400mth temu na Donaldsona.

Opublikowano

odpowietrzenie zbiornika masz drożne ? musi byc, u mnie to jest węzyk wyprowadzony do tyłu kabiny i na końcu jest taki zaworek grzybek, zeby woda się nie dostawała i błoto, pewnie się kurzem albo błotem okleił i nie puszcza, nawet w instrukcji pisze zeby to co jakiś  czas sprawdzić i ewentualnie przeczyscic.

Opublikowano (edytowane)

Za chwilę pójdę trochę się pogrzebać ale wydaje mi się, że w moim zbiorniku 160l nie ma odpowietrznika na wężu. Jeszcze sprawdzę w katalogu.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Szukałem innego odpowietrznika niż ten w korku i nie znalazłem. W katalogu również nie ma. Korek działa prawidłowo, zarówno w momencie gdy zaciągam ustami powietrze jak i wdmuchuję. Tak sobie myślę, że chyba raczej będzie trzeba brać się za wtryski - tylko czy wystarczy wymiana samych końcówek czy trzeba oddać do regeneracji gdyby np się zawieszały ( pytanie może głupie ale nie znam dokładnie samej budowy wtrysku od środka ). No chyba, że ktoś coś jeszcze podsunie, żeby sprawdzić. Tak czy inaczej jakieś 17ha orki dokończę tak jak jest.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Z pompy nie może więcej paliwa wracać niż ona pobiera więc problem pompy bym pominął ona by nie wytworzyła nadciśnienia. Trzeba by sprawdzić wtryskiwacze, być może jeden jest wadliwy i kompresja idzie w zbiornik

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem w pierwszym poście, wszystko raczej jest ok. Pali od strzała na 4cyl. Pracuje równo, nie dymi. Spalanie również na tym samym poziomie w tej samej robocie co przed awarią. Czy mocy mu ubyło to jakoś specjalnie nie odczuwam. Jak ciągnął 4x44 przy prędkości 8km/h tak ciągnie. Sprawdzę te wtryski i będzie wiadomo.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Odkręć powrót od wtrysków i zobacz który  wtrysk ci ładuje chwila pracy bez powrotu z wtrysków nic mu nie zrobi a gołym okiem zobaczysz z którego wtrysku nawala ci nadciśnienie  bo jeśli są dobre wtryski to powrotem leci tylko niewielka ilość paliwa 

Opublikowano

Kiedyś stary fachowiec od wtryskiwaczy powiedział mi, że w perkińsie przeważnie jest tak, jak jedne wtryski leją to drugie puszczają przez nadmiar. No i często jak u nich robiłem to tak było. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v