Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , Silnik jak silnik , ogólnie sytuacja wygląda tak że panewki dystansowe leżały w misy olejowej nie wiadomo ile czasu bo ciągnik kupiony niedawno , najgorszym problemem jest wytarty kołnierz w który siedzą panewki dystansowe do zera od strony koła zamachowego przez używanie sprzęgła . miał ktoś z was taki przypadek ??? . Stopę można wymienić gorzej z stopą odlaną w bloku silnika , moim zdaniem pozostaje tylko naspawanie i obróbka na nowo 

38071483_423172634862587_6463117145512345600_n.jpg

Opublikowano

Nie jest to takie proste jak by się wydawało. Żeby wymienić stopkę musisz mieć pewien wybór i wybrać taką która jako tako będzie pasowała do twojego bloku, inaczej nie będzie możliwości tego przeosiowania a chcąc nie chcą trzeba będzie to zrobić.

Druga sprawa to odtworzenie miejsca pod półpanewkę oporową, wszelkie spawania w tym przypadku i w tym miejscu nie wchodzą w grę, kolejna sprawa że obrobienie tego w bloku będzie naprawdę trudne i obawiam się że koszt tego może być wyższy niż koszt drugiego bloku. Kwestia tego co to za silnik...

Opublikowano (edytowane)

Co nas nie zabije to nas wzmocni na pewno tak nie można zostawić , trochę druciarstwo ale wyboru nie ma , Biorąc pod uwagę spawanie martwią mnie dwie rzeczy osłabienie i naprężanie materiału bo sama obróbka będzie łatwiejsza . 

Edytowane przez Danielkoltun
Opublikowano
21 minut temu, Danielkoltun napisał:

Co nas nie zabije to nas wzmocni na pewno tak nie można zostawić , trochę druciarstwo ale wyboru nie ma , Biorąc pod uwagę spawanie martwią mnie dwie rzeczy osłabienie i naprężanie materiału bo sama obróbka będzie łatwiejsza . 

Kolego to żeliwo i to nie takie z drzwiczek od kuchni. Nie łudź się że to pospawasz elektrycznie i będzie "dobrze" bo rozpadnie Ci się to szybciej niż Ci się wydaje. Napawanie mosiądzem też to blado wychodzi, zobacz na ubytek.

Sprawdź ceny silników czy bloków o ile są dostępne bo bardzo możliwe że koszt tej naprawy będzie porównywalny z zakupem drugiego bloku czy silnika i uwierz mi że tego w domu nie zrobisz, z resztą o ile jakikolwiek zakład się tego podejmie za "normalne" pieniądze. Ale z chęcią się dowiem jaki masz na to plan i jak zamierzasz to wykonać :) 

Opublikowano
kolego idzie to zrobić bo nie takie cuda robią teraz zakłady ale chodzi o to że ci zaśpiewają jak za zboże. lepiej szukaj bloku w miarę jakiegoś. jak kupowałeś nic nie działo się?
Opublikowano
zrobić się da ale nie w domowych warunkach , myślę że nie tylko pierwszy na Agrofoto ja miałem taki przypadek , miło by było poznać zdanie kogoś kto robił taką rzecz . Handlarz prawdę ci powie taki znajomy powiedział że takie rzeczy rozwiązuje się do nawiercania wspólnie i wbiciem kołków rozporowych i wtedy się będzie dystansówka trzymać , ale to rozwiązanie na chwilę żeby tylko bele zwieść a potem rozbiorę silnik oddam do naprawy tylko i wyłącznie blok ze stopą , panewki wału są nominalne i o dziwo na 10 000 motogodzin nie ma rys ale szlif wału I tak zrobię chyba że nie będzie konieczne szlifowanie to tylko szlifowanie powierzchni dystansowej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez warzywnik
      Witam . 
       
      Czy ktoś widział coś takiego jak siewnik punktowy do warzyw , ze swoim silnikiem ? 
       
      Ostatnie znalazłem na olx .
      Piszą że są włoskiej marki WIZARD . 
       
      Co o tym sądzicie ? 
    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
    • Przez MrRadny69
      Witam, mam problem, a mianowicie cieknie olej z uszczelniacza na wale korbowym w Agrotronie 6.20. Prosba o podpowiedz czy do wymiany uszczelniacza trzeba odjezdzac przodem ciagnika czy moze kolo pasowe da sie zdemontowac bez wiekszych problemow nie robiac tego.
    • Przez ShunDevil
      Witam poszukujemy wraz z ojcem ciągnika o mocy 110-140 koni.Ciągnik ma być główny w gospodarstwie.Ma być to ciągnik nowy i powinien zmieścić sie do 340 tys.Chciałbym jeszcze dodać żeby mial 6 cylindrów.
       
    • Przez Novo181818
      ile wchodzi oleju do silnika? U mnie na szabelce poziom trzymał się w połowie stanu. Gdzieś wyczytałem że oleju wchodzi z 15l a jak spuściłem stary to jest go max 10litrow. Silnik był rozgrzany i otworzyłem dwa spusty i wykręciłem filtr. Ile tego oleju powinno być? czy gdzieś zapomniałem spuścić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v