Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

szanowni zetoromaniacy jest pytanie

 

szykuje sie do zmiany oliwy silnik wiadomo ale i dodatkowo skrzynia na zegarze 800mtg trochę przeciągnąłem wymianę ale olej jak do tej pory jest ok filtr chyba 4 razy zmieniany przez ten czas 

 

za beczke aral 10w40 na pierwszy ogien krzyknęli mi ok 3100złbrutto ale mam ciekawa propozycje i do tego jestem pewien ze ten olej bardzo dobrze sie sprawdza w duuuzych pojazdach mianowicie 

wolf vital tech 15w40 beczka  ponizej 1900Brutto jak dla mnie

 

no własnie 15w 40 półsyntetyk  jak sie to ma do proximy 8441  autobusy czytaj man setra i volwo latają az miło to i proxa chyba polata

 

jak ten olej sprawdzi sie w szkrzyni ??

 

 

Opublikowano

No właśnie specem nie jestem... Czym tam się dokładnie różni to nie wiem. Doświadczenia z tym nie mam wieć nie powiem jak się sprawdza takie coś. Patrzyłem na specyfikacje i tam jest jako silnikowy, a w aralu jest norma hydrauliczna i przekładniowa.

Opublikowano

5 zł różnicy razy 50 litrów ( wymiana + jakieś dolewki) daje nam zysk 250 zł na wymianie. jeżeli z powodu złego oleju będziesz musiał rozebrać skrzynię to koszt samego rozebrania około 2 tys + części, więc nie wiem jak takie koszty mają się do takich oszczędności lej oryginał i mniej głowę spokojną

Opublikowano

wiem ze taniej nie znaczy lepiej ale jest jak zawsze jedno a może i więcej ale  1300zł na tej samej ilosci oliwy to jest sporo  znam 2 MTZ 82 które sa zalane "kompleksowo" tą oliwa i nic sie nim nie dzieje. wiadomo mtz to i na oleju roslinnym w skrzyni pojedzie, proximka to przerosnieta 60 w niej tez zadnych cudów techniki nie ma, gdyby w proximce siedziało "mokre sprzegło z rewersem" to juz inna bajka

 

z tego co wyczytałem w instrukcji zalecane oleje do silnika sa również 15w40  "15" bedzie bardziej gesta w czasie mrozów czyli turbo bedzie później smarowane ale co do skrzyni to chyba nie będzie przeszkadzać

Opublikowano

Witam, powiedzcie mi czy tak jest dobrze czy źle. Na szybie mam naklejkę informującą o tym, że silnik skrzynia przekładniowa i zwolnice zalane zostały Super Traktoralem, teraz juz nie ma SuperTraktoralu a jest Traktoral i dzis zalałem nim silnik zwolnice i skrzynie, powiedzcie mi czy dobrze zrobiłem, chodzi o ciągnik Proxima 85. I jeszcze na marginesie czy ktos wie gdzie znajduje sie śruba spustowa od korpusa przekładni głównej? Znalazłem 4 sruby spustowe a w instrukcji jest 5

Opublikowano

Dobierając olej patrzcie na jego lepkość i klasę jakości.

Opublikowano

nikt nic mi nie odpowiedział i postanowiłem zaryzykowac do przedniego mostu wlałem olej Akcela Nexplore i po kilku godzinach jazdy sączy się przez uszczelniacze przy półosiach,dodam że z jednej strony założyłem nowy uszczelniacz o co może chodzic? 

Opublikowano

za dużo nie nalałem bo otwór wlewu jest jednocześnie poziomem stanu,odpowietrznik też sprawdzony jest drożny,spróbuję chyba zmienić na olej 80w90 bo jest trochę bardziej gęsty

Opublikowano

ja oleje kupuje w serwisie bo nie mam daleko i mam spokój ale generalnie to w tych zetorach to dosyć często się sączy olej właśnie w tym miejscu ja mam 3 forterry to tylko jedna co ma zrobione ok 1600 godzin sie nie poci a dwie pozostałe się pocą ale na tyle nie groźne to jest że nic z tym nie robie bo od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać ale jak chcesz to wymień olej może coś pomoże ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie to więcej nie pomogę

Opublikowano

ok.dzięki u mnie to pocenie jest na tyle uciążliwe że jak postawię ciągnik na 2-3 dni to kilka kropel skapie mi na opony a olej wiadomo rozpływa się i kiepsko to wygląda,najbardziej wkurza mnie to że z jednej strony rozbierałem całą zwolnicę i przy okazji wymieniłem uszczelniacz w moście co by już później nie poprawiac ;[

Opublikowano (edytowane)

polecam teraz kupować olej ARAL Mega Turboral 10W-40 (połsyntetyk), bo producent mocno obniżył jego cenę. Ja kupiłem po ok. 17zł/litr.

 

Tak dla jasności, olej stosowany i zalecany przez producenta Proximy i Forterry od 2009 roku produkcji.

Edytowane przez ZYLA
Opublikowano (edytowane)

 Chcesz podam Ci na pw adres gdzie kupisz w Siedlcach ten olej. Widzę mamy te same blachy, więc napewno masz blisko :lol: . Sprzedają oczywiście w bańkach 20L. Mi wyszło 17 z groszami bo to znajomy, ale powiedział że wiele nie opuścił bo mają małą marżę na olejach. Sam powiedział że producent opuścił cenę o ponad 30%. Czekam jeszcze, może uda mu się sprowadzić arala Fluid HGS do przedniego mostu napędowego. Ale z nim ponoć jest większy problem, bo możliwe że w Polsce jest rozprowadzany w beczkach 200L i to tylko przez serwisy Zetora.

Edytowane przez ZYLA
Opublikowano

Witam kolegów mam pytanie odnośnie oleju w skrzyni biegów. Posiadam nowa prace ktora pracuje na oleju w skrzyni aral megaturboral 10 w40 czyli takim samym jak silnik .Posiadam jeszcze dwa inne traktorki zetora 5340 i c362 które w skrzyni maja teza o 85w90 gl5 czyli typowo przekladniowy . I teraz sie zastanawiam jak pogodzić te traktorki żeby mogly podpinać sie pod wspolne przyczepy.? Czy taki olej jak ma proxa w skrzyni mogę zalać do tych starszych? Jak to jest u was

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v