Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam ciągnik Massey Ferguson 3070 autotronic

skrzynia biegów: 4 biegi podstawowe + żółw/zając + Rewers A i B

Mam następujący problem. Wszystkie biegi wchodzą, jak puszczam sprzęgło to ciągnik nie rusza, tylko słychać jak coś rzęzi, trze. Po zdjęciu klapki z boku ze skrzyni biegów, można ręcznie włączyć bieg i ciągnik jedzie.

Dzieje się tak na wszystkich biegach.

Znajomy mechanik przyjechał, ale nie zna się na tym za bardzo i chce ściągać instrukcję.

Proszę o pomoc i podpowiedź co może być tego przyczyną i jak to naprawić.

Z góry dziękuję

szlendi

Opublikowano

Hej,

kolego mam dla ciebie dwie wiadomości (najprawdopodonbniej bo pewności to nigdy nie ma)dobrą i złą. Złą jest taka ,że będziesz musiał rozjechać ciągnik a dobra to taka że najpewneij nic się nie popsuło tylko popuściła taka duża nakrętka

co trzyma synchronizatory zakresów(AiB) od przodu ciągnika. Ma ona zabezpieczenie ale najpewniej je ścieła. Kidyś u Korbanków mi powiedzieli że jak oni robią remonty skrzyń to ją leciutko przyłąpują spawem żeby nie puściła. Myślę że to może być to:)

Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

[/quo

Jeśli zgrzyta tylko na jednym biegu to pada synchronizator, nie powinno sie nigdy przełączać kierunku jazdy podczas toczenia sie ciągnika ( nawet powershift-y ) wiem z doświadczenia co sie w tedy w skrzyni dzieje ( naprawiam je potem :))

Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam massey ferguson 3070 i nie działa mi zając i niewiem jaka jest przyczyna jest tak ze jest na chwile ładnie pieknie a potem nie ma i jest zułw i niewiem co zrobis jak ktoś wie to prośił bym o pomoc

 

Z gury dzięki

Edytowane przez frankhwdp
Opublikowano (edytowane)

Frankhwdp mam rozumiec ze nie chodzi Ci polbieg tak?? a nie jest przypadkiem tak ze dopiero jak olej CI sie rozgrzeje i chodzi ten zajac na wyzszych obrotach a przy nizszych sam sie wylacza

Edytowane przez micro16
Opublikowano

Czyli nie rozchodzi sie o polbieg z tego wychodzi co piszesz. Mam rozumiec ze skrzynia jest A,B i na tych B mozna by to nazwac zajacem, jak wrzucisz to wyskakuje? i do tylu jak wlaczysz tak samo sie dzieje? bo jesli tak to byc moze widelki masz juz wytarte bedziesz musial rozjechac ciagnik i je po prostu z regenerowac

Opublikowano (edytowane)

mam maly problem

jak naciskam sprzeglo to wydaje ono taki jek ale jak jest zimny to nie jak sie rozgrzeje to wtedy

jest to mf 8120

i wydaje mi sie ze najczesciej pojawia sie on na A

Edytowane przez kravter
Opublikowano (edytowane)

witam POMOCY!!!

w MF 3080 przy włączeniu biegu B lub R coś w skrzyni zgrzyta i nie jedzie,

bieg 1,2,3,4 i A,R działa bez problemu

co rozbierać gdzie szukać problemu ? :(

Edytowane przez 3080mf
Opublikowano

Witaj:) Kolega po 13 tys mth w mf 3050 mial ten sam problem tylko ze z predkosciami A kupa zgrzytu i nic wiecej, juz wgl nie dalo sie ich wbic, po rozebraniu okazalo sie ze widelki wytarte. Na Twoim miejsu to spuscil bym olej pierw odkrecil ten dekiel z prawej strony i zobaczyl czy ta srubka ktora trzyma widelki sie gdzies nie poluzowala, a po drugie to same widelki zobacz jak wygladaja, jesli okaze sie ze bardzo wytarte no to niestety czeka CIe troche roboty

Opublikowano (edytowane)

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

Edytowane przez rafik256
Opublikowano (edytowane)

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

 

dekle zdejmowałem i tam jest dobrze brak luzu na widełkach,a nawet wyjełem ten dekiel z pompo tam też nic ciekawego nie widać. jak rozumiem muszę rozpołowić ,a czy muszę wyciągać widełka zeby dojść do rewersu ? ps. sprawdzałem widełka te które dostałem ręko

Edytowane przez 3080mf
Opublikowano

Tak jak myślalem. Nie wiecie czego szukać, gdzie to się znajduje, ani jak to sprawdzić. W temacie o EHR podawalem link do strony z instrukcją warsztatową. Pobrać dział Transmission, popatrzec , podumać wyobrazić sobie gdzie to może być w maszynie i najważniejsze połuchać rady RAFIKA.

Nic nigdy nie jest do końca takie na jakie wygłąda - szczególnie w przypadku zsynchronizowanych skrzyń biegów i luzów między jej elementami.

A wogóle to głowa do góry, to nie czary!

Opublikowano

No ja bym sie z wami tak do konca nie zgodzil bo nie tak dawno z kolega robilismy przy takiej skrzyni, i po zdjeciu dekla 2 pary widelek widac podajrze tylko tej trzeciej nie Od grupy A

Opublikowano

Kolego mirro ale on pisze ze na predkosciach B mu nie chodzi a te widelki akurat widac, tante nie widoczne sa od predkosci A. Ale juz mniejsza z tym i tak czeka go troche roboty przy tym masseyku, bo bez rozjezdzania sie nie obedzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v