Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem w swoim aresie 626. Dzisiaj zauważyłem że nie ma żadnego światła pozycyjnego po prawej stronie włacznie z prawą lampą oświetlenia tablicy. Czy jest taka możliwość że każda ze stron ma swój bezpiecznik? Bo w skrzynce udało mi się namierzyć tylko jeden. A jeśli to nie bezpiecznik to co może być problemem? Ewentualnie gdzie szukać kabli od świateł? Może ktoś posiada jakieś schematy?

Opublikowano
13 minut temu, michal8011 napisał:

Trzeba było kupić starego Ursusa lub Zetora nie miał byś problemu :11_blush:.

Pewnie nie z elektryką, ale pewnie do tej pory by ogłuchł i dostał jakiejś skoliozy. Ludzie ile można pracować tymi przedpotopowymi gratami?

Wracając do tematu, to może tak być, że prawa i lewa strona ma osobny bezpiecznik. U mnie w Reni też tak jest, po za tym po za pozycjami też pod tym bezpiecznikiem mogą być inne funkcje i tak są opisane. 

Opublikowano

Roman_h2 napisał:

Tak jest we wszystkich nowoczesnych instalacjach że pozycyjne są dzielone na prawe i lewe

Jak w nowoczesnych? toż w tych starych ursusach już tak było , przynajmniej na pozycję boczne i tylnie :)

Opublikowano
Dnia 8.04.2018 o 00:06, michal8011 napisał:

Trzeba było kupić starego Ursusa lub Zetora nie miał byś problemu :11_blush:.

Dla twojej wiedzy mam 2 ursusy i w nich za każdym razem jak muszę wyjechać na szosę muszę godzinę grzebać w kablach żeby były światła. 

 

19 godzin temu, bratrolnika napisał:

Że tak zapytam, zauważyłeś usterkę, znalazłeś przepalony bezpiecznik, i zamiast go wymienić i zobaczyć czy pomogło zakładasz temat na forum? Nie pojęte dla mnie

Że tak odpowiem, znalazłem jeden bezpiecznik od pozycji który nie był przepalony, a poza tym reszta  bezpieczników też jest w porządku. I jeśli jest to dla ciebie nie pojęte to nie pisz bezsensownych odpowiedzi które nic nie wnoszą. Co więcej wszystkie bezpieczniki od świateł które są pod tą klapką przejrzałem, wyczyściłem i popsikałem styki kontaktem. Chodziło tylko o to czy gdzieś jeszcze może znajdować się bezpiecznik od świateł pozycyjnych bo nie mogę go zlokalizować skoro ludzie twierdzą że są dwa 

Opublikowano
5 godzin temu, karloss121 napisał:

Dla twojej wiedzy mam 2 ursusy i w nich za każdym razem jak muszę wyjechać na szosę muszę godzinę grzebać w kablach żeby były światła. 

 

 

skoro taki z ciebie spec elektryk, to lepiej oddaj Renault do elektryka, bo z dymem go jeszcze puścisz, nawet w starym ursusie można ogarnąć tak elektrykę żeby 5 lat działała bez usterek albo i więcej

  • Like 2
Opublikowano
11 godzin temu, karloss121 napisał:

Dla twojej wiedzy mam 2 ursusy i w nich za każdym razem jak muszę wyjechać na szosę muszę godzinę grzebać w kablach żeby były światła

 

To pypruch jesteś , oddaj szpecowi bo później światła tylnia wycieraczka będziesz zapalał ...

  • Haha 1
Opublikowano
Dnia 9.04.2018 o 07:53, bratrolnika napisał:

skoro taki z ciebie spec elektryk, to lepiej oddaj Renault do elektryka, bo z dymem go jeszcze puścisz, nawet w starym ursusie można ogarnąć tak elektrykę żeby 5 lat działała bez usterek albo i więcej

Kolego ja nie oceniam cię jakim jesteś człowiekiem, czy za każdym razem jak napisze ktoś post na forum musi odzywać się wszechwiedzący i nieomylny który potrafi tylko krytykować? Akurat nie chodzi tu o to jakim jestem elektrykiem, tylko o części i jakość ich wykonania. Przerywacze od kierunków nie wytrzymują dłużej jak pół roku, nie mówiąc o lampach w których środki rdzewieją i nigdy nie ma masy albo styki przy żarówkach nie dociskają tak jak powinny. 

 

22 godziny temu, withanight napisał:

 

To pypruch jesteś , oddaj szpecowi bo później światła tylnia wycieraczka będziesz zapalał ...

Widać że masz jakieś doświadczenie skoro wpadłeś na taki pomysł. 

Czy ktoś ma dla mnie jeszcze jakieś świetne rady? Ktoś chce coś jeszcze skrytykować? 

Czy w końcu dowiem się czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z bezpiecznikami? 

  • Thanks 1
Opublikowano

temat Ursusa zakończmy, ty wiesz swoje, ja swoje-u nas instalacje się nie psują, masa nie ginie, a instalacje robione nawet 7 lat temu, wsiadam, włączam światła, i jadę, sporadycznie wymieniam żarówkę...

że tak zapytam, żarówki sprawdziłeś w tym Renault?? większość jeśli nie wszystkie auta mają instalacje oświetleniowe dzielone na bezpiecznikach na lewą i prawą stronę, lub krzyżowo, więc wielce prawdopodobne że ciągniki też tak mogą mieć

jeśli masz wszystkie bezpieczniki sprawne, żarówki też, to sprawdź przekaźnik-bo strzelam że tam są światła na przekaźnikach

Opublikowano
8 godzin temu, karloss121 napisał:

Kolego ja nie oceniam cię jakim jesteś człowiekiem, czy za każdym razem jak napisze ktoś post na forum musi odzywać się wszechwiedzący i nieomylny który potrafi tylko krytykować? Akurat nie chodzi tu o to jakim jestem elektrykiem, tylko o części i jakość ich wykonania. Przerywacze od kierunków nie wytrzymują dłużej jak pół roku, nie mówiąc o lampach w których środki rdzewieją i nigdy nie ma masy albo styki przy żarówkach nie dociskają tak jak powinny. 

 

Widać że masz jakieś doświadczenie skoro wpadłeś na taki pomysł. 

Czy ktoś ma dla mnie jeszcze jakieś świetne rady? Ktoś chce coś jeszcze skrytykować? 

Czy w końcu dowiem się czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z bezpiecznikami? 

 

 

Tak , mam. Tylko jak ja zacznę grzebać w tak prostych kabelkach to przeważnie taka akcja kończy się sukcesem ze świecącymi światłami :) 

Masz Ty w ogóle miernik, multimetr ,chociażby kontrolke 12v ?

 

Opublikowano

Mam multimetr, mam kontrolkę. Są proste zgadza się pod warunkiem że je znasz i kiedyś już w nich grzebałeś. Chciałem się tylko dowiedzieć co i jak żeby bez sensu pół kabiny bez sensu nie rozbierać, bo niestety to nie ursus gdzie większość kabli jest łatwo dostępna. 

Dnia 10.04.2018 o 11:32, bratrolnika napisał:

temat Ursusa zakończmy, ty wiesz swoje, ja swoje-u nas instalacje się nie psują, masa nie ginie, a instalacje robione nawet 7 lat temu, wsiadam, włączam światła, i jadę, sporadycznie wymieniam żarówkę...

że tak zapytam, żarówki sprawdziłeś w tym Renault?? większość jeśli nie wszystkie auta mają instalacje oświetleniowe dzielone na bezpiecznikach na lewą i prawą stronę, lub krzyżowo, więc wielce prawdopodobne że ciągniki też tak mogą mieć

jeśli masz wszystkie bezpieczniki sprawne, żarówki też, to sprawdź przekaźnik-bo strzelam że tam są światła na przekaźnikach

Żarówki sprawdzone. Nie miałem czasu w tym ostatnio grzebać bo roboty w polu jest full. Są przekaźniki, ale od świateł jest tylko jeden, więc chyba jak by padł to raczej nie było by w ogóle pozycji. Jedyne co mi teraz jeszcze przychodzi do głowy czego nie sprawdziłem to gniazdo pod kabiną z którego wychodzą wszystkie kable, może tam coś nie łączy. 

 

A co do ursusów, to nie ma co dyskutować, może i da się zrobić instalację na lata, ale na pewno nie na częściach które teraz są produkowane. Ostatnio zmieniłem przełącznik od kierunków w 60 i okazało się że po kilku użyciach już trzeba go wyżucić bo nie styka.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez RolnikTivi
      Witam, w tamtym roku jesienią zrobił mi się luz na tulejach przedniego napędu, wymieniłem tuleje, wspornik główny ładnie pod wymiar większej tulejki wytoczył mi tokarz(był podrapany) i po złożeniu tuleja mniejsza mi wychodzi trochę i zatrzymuje się o obudowę wału przenoszacego napęd, mogłem to źle złożyć, tzw odwrotnie może któraś tuleje włożyłem? Proszę o pomoc 
    • Przez michroz
      Dzień dobry,
      Proszę o podpowiedź czy skomplikowana jest wymiana uszczelniacza/pierścienia uszczelniającego w przystawce przedniego napędu w Aresie 550 RX.
      Czy trzeba odkręcać przystawkę od skrzyni czy może istnieje możliwość dobrania się do tego w jakiś prosty sposób ?
      Z góry dziękuję za podpowiedźi.
    • Przez goldspider
      Witam. Mam problem z sterowaniem podnośnikiem  z błotników, otóż opuszczanie działa jak należy ale gdy próbuje podnieść to TCE10 się blokuje (tak jak po zgaszeniu traktora). Włącznik sprawdzony, kable całe, sterowanie TCE10 z traktora działa jak należy, nic nie mruga. Proszę o pomoc 
    • Przez uycjhARES
      Witam,
      Czy to normalne że nakrętka regulacyjna hamulca ręcznego jest tak nisko?
      Nie mam pomysłu jak dostać się do niej kluczem rurkowym

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v