Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maarianek88    11

Witam

W miniony weekend miałem przyjemność ustawienia kąta wtrysku w ciągniku LTZ 457, silnik T40 czyli rusek 4 cylindrowy. Opowiem jak i co po kolei.

Na kole pasowym znajdują się znaki GMP i początku tłoczenia, na korpusie silnika jest znacznik (blaszka nacięta na końcu). Aby upewnić się że znacznik pokazuje dobrze, zdemontowałem pokrywkę zaworów z 1 cylindra, zdjąłem sprężynę zaworu przy suwie sprężania (żeby zawór nie wpadł do środka tylko oparł się o tłok), założyłem miernik zegarowy na zawór i ustawiłem tłok w GMP, Znacznik na korpusie silnika pokrył się z kreską na kole pasowym odpowiadającą pozycji GMP. Tak więc wszystko było OK. Złożyłem wszystko i przystąpiłem do regulacji kąta wtrysku. Zdemontowałem pokrywkę wlewu oleju zasłaniającą koło z oczkami służące do regulacji. Na kole nastawczym z otworami znajdują się oznaczenia literowe i na flanszy pompy wtryskowej też są oznaczenia. Do wstępnego ustawienia należy zgrać litery B na kole i B na flanszy, wtedy też jedna ze śrub mocujących powinna wkręcić się w otwór przy literze B, a druga powinna wkręcić się po przekątnej koła nastawczego. Z takim ustawieniem ciągnik powinien odpalić. Po odpaleniu sprawdziłem na lampie stroboskopowej jak zgrywają się znaki na kole pasowym ze znacznikiem, okazało się że trzeba trochę wyprzedzić zapłon. Wystarczyło przekręcić koło nastawcze odrobinę w prawo tak aby udało się wkręcić śrubę mocującą w pierwszy otwór na prawo od litery B na kole nastawczym (takie przestawienie o jeden otwór odpowiada przestawieniu kata wtrysku o 3 stopnie). Znacznik na korpusie pokrył się ze znakiem początku tłoczenia paliwa na kole pasowym i na tym zakończono procedurę ustawienia.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    285
Z tym czujnikiem zegarowym na zaworze to jest myśl dla kolegów, którzy przerabiają 550 na 82. Tyle tylko, że w LTZ jak zawór wpadnie przez nieuwagę, to jedynie jedna głowica do góry i to jeszcze bez uszczelki, a w MTZ to już poważny problem...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    11

Potwierdzam, jeśli ktoś nie jest pewien tego co robi to może się to skończyć zdjęciem głowicy. Sama metoda wypinania zaworu do ustawienia kąta wtrysku jest opisana przez Niemców w instrukcji serwisowej do MWM. To nie moje widzi mi się, a przynajmniej mam pewność ze znaki się pokrywają. Ale tak jak kolega pisze chwila nieuwagi może narobić dodatkowej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    285
ale wystarczy założyć trytytkę na trzonek zaworu i nie wpadnie :)
  • Thanks 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szpeniek26
      Co się będzie działo z silnikiem jeśli będzie ustawiony zły kąt wtrysku, ile ciągnik może stracić mocy gdy mamy zle ustawiony kąt wtrysku?
    • Przez piotr63a
      witam wszystkich.
      mam pytanie jak prawidlowo ustawic kąt wtrysku z zetorze 12245. silnik twardo pracuje i cieżko pali na zimnym silniku. z goru dziekuje za porady.
    • Przez grzesiek1098
      Witam. Na jakie ciśnienie ustawić wtryski w Perkinsie 6 120KM, zamontowanym w Dominatorze 86??
    • Przez pawel807
      Hej. Założę nowy temat, bo nie ma i może komuś się przydać.
       
       
       
      Czy na spalanie ma wpływ początek wtrysku ? Mam nowe koło pasowe, na nim nie ma znaków. Zaznaczyłem sobie punkty GMP, kiedy miałem wyjęte wtryskiwacze. I mógł by mi ktoś powiedzieć kiedy powinno wyjść paliwo z króćca pompy. Tak mniej więcej ile cm przed punktem GMP. Czy odchylając pompę od silnika to się przyspiesza, czy opóźnia wtrysk ?
    • Przez Properth
      Witam, mam pytanie z innego działu jak maszyny rolnicze, aczkolwiek nieco związanego. Mam w Starze silnik 6ct107, który dawniej jeździł a Autosanie, następnie ściągnięto mu Turbo z osprzętem, przestawiono i jeździł w Starze. Ja go kupiłem w takim stanie, ale po pewnym czasie przywróciłem osprzęt wraz z Turbo, dałem do zrobienia wtryski i pompę. (Naprawa, regulacja na autosan). Mam problem z wtryskiem, nie mam lampy, i ustawiać go na znak na wale + kropka na pompie?? Wydaje mi się, że w takim właśnie ustawieniu jest nieco za miękki. Teraz lekko dałem tę flanszę w lewą stronę i jest agresywniejszy. Na tabliczce silnika napisane 6CT107, na pokrywie zaworów 29 stopni przed GMP. Potrzebuję porady doświadczonego mechanika w tych silnikach. Poniżej wstawiam filmik jak silnik chodzi teraz.
       
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
       

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj