Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

( B+ ) to zacisk prądowy, puszczasz z niego kabel do rozrusznika i podpinasz pod tą samą śrubę co masz podłączony akumulator.Najlepiej przewodem od przekroju od 6-10mm2

 

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano

dzięki za odpowiedż ale chodziło mi o ten kabelek co jest przy regulatorze napięcia jako trzeci styk i jest podłączony do tego samego zacisku B+ co kabel od ładowania,pytam dlatego że mam zamiar zamienić ten regulator na taki od fiata ale on ma dwa kabelki

Opublikowano

jeżeli ten kabelek odpowiada za wzbudzenie alternatora to jak wzbudzi się alternator po zamianie regulatora napięcia na taki od maluch ,tam nie ma tego trzeciego kabelka

aby podłączyc go do zacisku B+ alternatora, czy taka podmiana może zaszkodzić alternatorowi?

Opublikowano (edytowane)

@iesław2542 taka zmiana nie zaszkodzi alternatorowi,tam masz dwa kabelki (jeden zółty i jeden zielony).Zielony idzie do szczotki alternatora a żółty do zacisku B+. Ten regulator jest do alternatorów w których niema umasowionych szczotek.

 

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano (edytowane)

czytałem posty gdzie było napisane że jeden kabelek podłączyć do zacisku z dwoma kabelkami a drugi do zacisku z jednym a do B+ tylko ładowanie.image.png.d501695b1aef5963932e1e3207b69214.png

Alternator od T-25 nie ma szczotek czy w takim razie jest możliwa taka zamiana regulatorów?

Edytowane przez leslaw2542
Opublikowano

wymieniłem kilka regulatorów z powodu ich wadliwej pracy ten który jest obecnie zamontowany jakoś dziwnie działa tzn. kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu silnika ale po kilku minutach zaczyna sie lekko podswiecać a na wysokich obrotach pulsuje co około 1 sekundę ,alternator jest nowy i był sprawdzany w serwisie ,podobno  z tym polskim regulatorem ma być lepiej

zastanawia mnie tylko to że ten polski regulator posiada zacisk  67 i 15 a ten od t 25 ma jeszcze zacisk B+

Opublikowano

@leslaw2542 a co ma być zastanawiającego w tym fakcie :) ,zacisk regulatora 67 to zacisk który idzie do szczotkotrzymacza,natomiast 15 co zacisk który idzie do kontrolki ładowania,czyli na upartego ten regulator da radę podłączyć z tym że ten kabel z zacisku 67 będzie lużny czyli nie używany

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jackob1997 napisał:

@leslaw2542 a co ma być zastanawiającego w tym fakcie :) ,zacisk regulatora 67 to zacisk który idzie do szczotkotrzymacza,natomiast 15 co zacisk który idzie do kontrolki ładowania,czyli na upartego ten regulator da radę podłączyć z tym że ten kabel z zacisku 67 będzie lużny czyli nie używany

I ciekawe jak będziesz mistrzu sterował napięciem. Przestań chłopie pisać te brednie bo nie masz pojęcia ani o działaniu alternatora ani jak to podłączyć i jeszcze trochę to kolega @leslaw2542 pójdzie i kupi sobie nowy alternator. Chyba że za nieudane pseudo porady w twoim wydaniu jesteś w stanie  zwrócić pieniążki za alternator/regulator oraz kolegi pracę.

Leslaw najpierw kup regulator, później wklej jego zdjęcie oraz dokładne zdjęcie swojego alternatora skupiając się na wyjściach śrubowych (jest kilka typów tak samo jak regulatorów od fiat'a) i rozpiszemy co jak podłączyć.

Edytowane przez bears
Opublikowano (edytowane)
Dnia 10.02.2018 o 00:37, bears napisał:

I ciekawe jak będziesz mistrzu sterował napięciem. Przestań chłopie pisać te brednie bo nie masz pojęcia ani o działaniu alternatora ani jak to podłączyć i jeszcze trochę to kolega @leslaw2542 pójdzie i kupi sobie nowy alternator. Chyba że za nieudane pseudo porady w twoim wydaniu jesteś w stanie  zwrócić pieniążki za alternator/regulator oraz kolegi pracę.

Mam pojęcie o działaniu alternatora oraz jego podłączeniu.

Edytowane przez jackob1997
Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych moim postem i wielkie dzięki za udzielone porady,odnośnie mojego alternatora i problemów z regulatorem napięcia ,doszedłem do wniosku że ten czerwony kabelek przy regulatorze napięcia jest podpięty pod zacisk B+ alternatora po to aby mogła zapalić się kontrolka od ładowania bo po jego odłączeniu od tego zacisku kontrolka się nie zapala .W przypadku zastosowania regulatora takiego od fiata z dwoma kabelkami to podpiąłem żółty kabelek pod zacisk wzbudzenia w alternatorze a zielony pod ten zacisk obok co go nie widać po założeniu obudowy i jest OK>ładowanie stabilne 14,5-14,6 bez obciążenia,obecnie jestem na etapie wymiany całej instalacji , zobaczymy jak będzie działać ładowanie po ukończeniu i podpięciu całej instalacji.

Na chwilę obecną temat regulatora napięcia uważam za rozwiązany

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ReverS07
      Witam!
      Mam pytanie. Wykręciłem rozrusznik z władka, podpiołem go do klemy z akumulatora by sprawdzić jak działa. Okazało się że robi się zwarcie lub bendix wysuwa się do przodu bez kręcenia. Normalnie wyskakuje i nic.
      Wina bendixa czy elektromagnes do wymiany bo szczotki są sprawne?
    • Przez Marekiwan
      Witam poszukuje uszkodzonego plecaka (korpus podnośnika) podnośnik i zbiornik hydrauliczny jest mi nie potrzebny wystarczy żeby osadzenia wałka wom było sprawne.
      Przerabiam władka na wózek widłowy i szkoda mi jest ciąć sprawnej cześć

    • Przez karolr817
      Witam jako że nigdzie tego nie znalazłem pozwoliłem sobie założyć temat jak wymontować wtryski w t25 żeby wymienić końcówki. Chciał bym się dowiedzieć czy do demontażu wtrysków trzeba zdjąć pokrywy zaworów (ja i tak zdjejmowałem), demontować dźwigienki i w którą stronę i którym miejscu odkręcać wtrysk załączam zdj. Proszę o jakieś porady instrukcje 

    • Przez ReverS07
      Witam!
      Mam pytanie. Jak jadę bez świateł i nie mam włączonego żadnego innego odbiornika to wskazówka amperomierza jest na zerze. Jak włączę światła to wskazówka wychyla się w lewo. Rozrusznik nowy, nie wiem wina alternatora, regulatora?
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v