Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możliwość jest parę. Za duży luz osiowy wału korbowego,za duże ciśnienie oleju. Uszkodzony tłumik drgań skrętnych. Albo zły montaż.

Opublikowano

Konkretnie to na na zimnym na dużych obrotach nie przekraczał 6 a na ciepłym i nie spadało poniżel 5.


2 Pąpa była założona nowa z orginalnym zaworem

Opublikowano (edytowane)

rozkręcał Pan pompę? jak wyglądają łożyska i po jakim czasie dokładnie padła druga?

 

co jeszcze było robione w silniku ?

 

jak długo ma Pan ten ciągnik czy to jest świeży zakup?

Edytowane przez piotrbm_211320
Opublikowano (edytowane)

No, no łożyska w pompie geratorowej.
Skąd brałeś pompę? Do tej drugiej silników są takie same z zewnątrz, prawie.
Różnią się wydatkiem. Która z grubości się bierze. Dlatego zamawiasz ja po numerze silnika.

Edytowane przez Laval
Opublikowano (edytowane)

pompa geratorowa jest łożyskiem ślizgowym wszystko co się styka i pracuje jest łożyskiem takie coś jak panewka tez jest łożyskiem

 

5 lat studiów na kierunku robotyki do tego 3lata mechaniki siłowej i budowy maszyn

chyba nie musimy się na forum sprzeczać i dogryzać sobie ?

zaczynamy się zachowywać jak dzieci

 

dlaczego pytam o stan łożyska bo ponieważ pompa może delikatnie się różnic od oryginalnej i mieć delikatnie inny wymiar  dodatku danie za cienkiej uszczelki może powodować z wewnętrzny grzebień będzie zbyt dociśnięty przez wal do obudowy czyli do łożyska ślizgowego na skutek czego może dochodzić do nadmiernego nagrzewania się elementów puchnięcia na skutek podwyższonej temperatury pracy i do zatarcia pompy wtedy dało by właśnie taki skutek!

 

Edytowane przez piotrbm_211320
Opublikowano

Ta pompa jest skręcona pierścieniem orginalnie i przykręcenie do silnika nie może powodować tarcia. Skupić by się trzeba na połączeniu pompy z wałem. Zazębienie pompy i wału jest milimetrowe i z jakiegoś powodu prawdopodobnie się wyrobiło przy pierwszej pompie i po założeniu drugiej wytrzymało tak długo zanim wyrobiły się noski na pąpie i ponownie napęd został przerwany a wyrzłobienia pompy weszły na wał i pękła pąpa. Kwestia jak to naprawić z taką precyzją?

Opublikowano

silnik który remontowałem miał ponad 30000 godzin i wał był dużo bardziej wyrobiony niż na twoich zdjęciach. te rowki pod pompę to były rozrobione po parę milimetrów po obwodzie. (chociaż zdjęcia nie powalają jakością, ale wydaje mi się, że tam jest w miarę ok ), pompa chodziła do końca i nic jej nie było. założyłem profilaktycznie nową. ma już ponad 5000 godzin i nic. I zazębienie nie było na milimetr ale na pewno więcej. Pomierz dokładnie wał bo może ktoś zrobił ''szlif''

Opublikowano

A to był ten samy model silnika? Bo wtej nie ma możliwości by zazębienie było większe. Niektóre pąpy mają noski prostokątne i większe.Pąpa zazebia się rantem a wypustki tylko usztywniają. Wał jest nominalny..

Opublikowano

Konkretnie to na na zimnym na dużych obrotach nie przekraczał 6 a na ciepłym i nie spadało poniżel 5.

2 Pąpa była założona nowa z orginalnym zaworem

 

jeśli pompa jest orginał montaż wykonany poprawnie , to obniż ciśnienie na gorącym do 2 atu

 

Opublikowano

BF6L913C w DF 4065HTS Topliner z 1993r czy on ma odmę po prawej stronie na górze silnika i czy przy wymianie olej jakoś się ją rozbiera i czyści? Kiedyś pytałem o różnice między 913/913C a jaka różnica między nimi a 913T? Jest najmociejszy z tych 3? Pytam pod kątem Toplinera ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v