Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę że po prawej stronie  siedząc w ciągniku na dole pod pompką wstępną jest zaślepka na dwie śrubki dość inteligentnie rozwiązane jak na dzisiejsze maszyny i na doutz , ale po co tam grzałka jak piszą na forum że do -15 to nawet świece nie są  potrzebne ma palić bez problemu ,

teraz bardziej poważnie mój 1012 w tym roku przy -18 zapalił oczywiście ze świecami bez większego problemu.

Opublikowano

Do tego silnika jest dostępne fabryczne podgrzewanie. Grzałka wykładana w wymiennik ciepła. Można też wstawić w mały obieg grzałkę z pompą wody, są takie zestawy uniwersalne. Można też przyklejić matę magnetyczną do miski olejowej grzejącą olej w misce.

Opublikowano

to zdawało mi się że już w traktorach nie montują tego typu silników z uwagi na emisje spalin a tu jednak się myliłem, a może byś podał w jakich modelach stosują je

Opublikowano

tak chodziło mi o silniki chłodzone powietrzem,tylko szkoda że tak mało producentów traktorów poszło tą drogą i nie rozpowszechnił się ten rodzaj chłodzenia, 

a ten 914 to w czym był montowany? 

Opublikowano

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu

Opublikowano

Problemu z ogrzewaniem żadnego nie było z racji tego ze jest chłodnica oleju od której jest odprowadzana temperatura również przez olej na chłodniczkę do kabiny czyli tak samo jak w wielu innych przypadkach chłodzonych płynem. Co do nierównomiernego zużycia się cylindrów można polemizować z racji tego że ten efekt występuje również w silnikach chłodzonych  cieczą z racji tego że najchłodniejszy płyn dopływa na na pierwszy cylinder od chłodnicy ogrzewając się dociera do ostatniego i ponownie wraca na wymiennik ciepła. Po wielu naprawach różnych silników mogę stwierdzić że wszystko zależy od tego jak kto dba o sprawność układu chłodzenia niezależnie czy jest to chłodzenie cieczą czy powietrzem.

Opublikowano

silniki chłodzone powietrzem nie były tańsze w produkcji?chyba gdzieś czytałem na ten temat

 Ceny podobne nawet większe dla chłodzonych powietrzem 

Jeśli jest chłodzony powietrzem to jest problem z pobraniem np.centralnego ogrzewania do kabiny trzeba kąbinować z olejem ogólnie to były bardzo dobre motory.

Jasne kompilator niesamowity. Dla wody potrzeba tylko krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. A dla oleju aż krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. Że już nie wspomnę o wersjach fabrycznie dla malkontentów wyposażonych w wymiennik ciepła olej/woda. Właśnie po to by myśleli że mają silnik chłodzonych wodą. Nie wspomnę o możliwości nagrzania kabiny ciepłym powietrzem od silnika. Co było dość popularne w niektórych zastosowaniach do lat 80  

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu

Pierwszy wcale nie miał najlepszego chłodzenia, a ostatni najgorszego. Spujrz na rozkład temperatur i to gdzie są wkręcone czujniki temperatury. W Deutz-u masz kierownicę powietrza pomiędzy cylindrami więc różnica temperatur pomiędzy cylindrami jest bardzo niewielka. Dodatkowo pamiętaj że w tych silnikach sporo ciepła odbiera olej i to naprawdę sporo.
Opublikowano

Czujnik jest na drugim cylindrze a nie na szóstym. Sporo zależy oczywiście przy zużyciu od użytych części złożenia no i eksploatacji.

Opublikowano

W kombajnie mam na szóstym, on pierwszy przekroczy dopuszczalną temp, żadnych kierownic powietrza nie ma, jest tylko chłodnica oleju. Czytałem kiedyś o ciągnikach eicher i dla tego poruszyłem problem chłodzenia, nie sprzeczaj się bo nie masz racji , i nie porównujcie chłodzenia cieczą do powietrza bo tu powietrze wydostaje się na zewnątrz i ostatni cylinder ma go najmniej, a tam ciecz krąży i temperatura jest bardziej równomierna

Opublikowano

Witam!

jeśli można podłączyć się do tematu mam problem z silnikiem F4L912.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że pluje czarną sadzą a dzisiaj przy upałach zaczął sam gasnąć.

Po zgaśnięciu są duże problemy z odpaleniem trzeba poczekać aż trochę ostygnie i w tedy dopiero odpala.

Czy ktoś jest w tanie podpowiedzieć mi gdzie szukać rozwiązania problemu?

Opublikowano

Pompa i wtryski daje się w komplecie. Wtrysk nie powoduje zgaśnięcia. A to że była kiedyś regenerowaną nie oznacza że teraz jest dobra. Jak ci znowu stanie polej ją wodą i zobacz jak wtedy pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v