Skocz do zawartości

Blokada tylnego mechanizmu różnicowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam ursus c-385 i nie wiem co się dzieje z blokadą mechanizmu różnicowego ,gdy ją wcisnę podczas orki szczególnie podczas przyorywania obornika to ona wyskakuje nawet jeśli przytrzymuje ją nogą to uniesie mi nogię do góry i wyskoczy.Tylko raz na pięć razy uda mi się ją na chwile przytrzymać całym ciężarem ciała i wtedy zadziała ale tylko na chwilkie.Proszę o rady dlaczego tak się dzieje .Dzięki z góry za podpowiedzi

Opublikowano

Prawdopodobnie masz zerwaną blokadę, w tylnym moście jest sprzęgło kłowe i właśnie te kły mogły ulec uszkodzeniu np. niektóre się wyłamały albo ich brzegi zrobiły się półokrągłe i dlatego ją wypycha.

Opublikowano

Korzystając z założonego tematu: w moim c385 nie działa blokada (objawy jw. ). Po przeprowadzeniu sekcji zwłok, zdiagnozowałem zużycie sprzęgieł kłowych blokady. Ze sprzęgłem ruchomym nie ma problemu (wystarczy wyjąć stare i zainstalować nowe), ale co z częścią nieruchomą, połączoną z mechanizmem różnicowym? Czy trzeba wymieniać całą połówkę mechanizmu?

Opublikowano

Samo zdjęcie zwolnicy prawie nic nie da (tj, poza tym, że sprzęgło blokady może Ci spaść na dno mostu :) ). Żeby dobrać się do blokady, oprócz zwolnicy trzeba zdjąć podnośnik- wtedy będziesz miał widok i dostęp do całego mechanizmu. Aczkolwiek, do samej sekcji zwłok, proponował bym Ci najpierw zdjąć sam podnośnik.

  • Like 1
Opublikowano

@dzarjan8111 Sprawdź najpierw, czy przypadkiem nie odłączyło Ci się całe mocowanie mechanizmu do skrzyni. - wodziki, którymi porusza pedał. Mieliśmy taki przypadek. Wypadło zabezpieczenie i wykręciła się śruba na wkręcana z boku skrzyni, która podtrzymuje całość. Wystarczyło wkręcić i zabezpieczyć. Może uda się uniknąć większego remontu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v