Skocz do zawartości
manika

Blokada tylnego mechanizmu różnicowego

Polecane posty

manika    0

Witam mam ursus c-385 i nie wiem co się dzieje z blokadą mechanizmu różnicowego ,gdy ją wcisnę podczas orki szczególnie podczas przyorywania obornika to ona wyskakuje nawet jeśli przytrzymuje ją nogą to uniesie mi nogię do góry i wyskoczy.Tylko raz na pięć razy uda mi się ją na chwile przytrzymać całym ciężarem ciała i wtedy zadziała ale tylko na chwilkie.Proszę o rady dlaczego tak się dzieje .Dzięki z góry za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Prawdopodobnie masz zerwaną blokadę, w tylnym moście jest sprzęgło kłowe i właśnie te kły mogły ulec uszkodzeniu np. niektóre się wyłamały albo ich brzegi zrobiły się półokrągłe i dlatego ją wypycha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Korzystając z założonego tematu: w moim c385 nie działa blokada (objawy jw. ). Po przeprowadzeniu sekcji zwłok, zdiagnozowałem zużycie sprzęgieł kłowych blokady. Ze sprzęgłem ruchomym nie ma problemu (wystarczy wyjąć stare i zainstalować nowe), ale co z częścią nieruchomą, połączoną z mechanizmem różnicowym? Czy trzeba wymieniać całą połówkę mechanizmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dzarjan8111    5

W moim przypadku blokada wchodzi w podłoge i nawet nie czuc skakania po sprzegle kłowym :/. Jak dostac sie do blokady mechanizmu? wystarczy zdjac prawa zwolnice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Samo zdjęcie zwolnicy prawie nic nie da (tj, poza tym, że sprzęgło blokady może Ci spaść na dno mostu :) ). Żeby dobrać się do blokady, oprócz zwolnicy trzeba zdjąć podnośnik- wtedy będziesz miał widok i dostęp do całego mechanizmu. Aczkolwiek, do samej sekcji zwłok, proponował bym Ci najpierw zdjąć sam podnośnik.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

@dzarjan8111 Sprawdź najpierw, czy przypadkiem nie odłączyło Ci się całe mocowanie mechanizmu do skrzyni. - wodziki, którymi porusza pedał. Mieliśmy taki przypadek. Wypadło zabezpieczenie i wykręciła się śruba na wkręcana z boku skrzyni, która podtrzymuje całość. Wystarczyło wkręcić i zabezpieczyć. Może uda się uniknąć większego remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6
Napisano (edytowany)

Masz za bardzo podciągniętą na cięgle regulacyjnym.

Edytowano przez michal8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedys było dobrze a nagle jak wcisnełęm to teraz nie chce puścic to wydaje mi sie ze nie dzwignia dodam ze pedał jest luźny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6

Obejrzyj ten mechanizm od pedału do wejścia cięgła w tylny most. Może gdzieś się rozpięło/rozkręciło i zklinowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tata1
      Witam
      Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?
       
       
      ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA
    • Przez marcin7795
      Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
×