Skocz do zawartości

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich bardzo ciepło:)

Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:

Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.

W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)

Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.

Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:

-przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam

-przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.

 

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    206
do pradniczki idą 2lub 3 to łatwo sprawdzić bo pradniczka jest przy kole silnika a moze iść też pod maską do czujnika na powierza który jest na rurze od filtra powietrza do silnika

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    135
U mnie w 5320 tez jest chyba wolny kabel pod maską. Aż pójdę sprawdzę i dam Ci znać.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    135
Jest wolny kabel zaizolowany na rurze która idzie do filtra powietrza , zaraz nad chłodnica się kończy.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    206
tylko w zetorze orginalnie w masce są światła drogowe (dlugie) a nad kabiną są światła mijania (krótkie)

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel328

Dzięki! bardzo pomogłeś, koniec główkowania:D

wojtal24

Powtarzam że w moim zetorze nie ma prądniczki:D

Dziś to potwierdziłem zegar na 3 wtyczki i brak prądniczki za impulsy odpowiada przewód podłączony do alternatora pod pozycję ,,W"

Po wymianie zaśniedziałych połączeń wszystko wróciło do normy i zegar popyla jak dawniej:D

A do tych świateł to nawet nie rozumiem co chcesz mi wmówić przez takie stwierdzenie?

Reflektory w masce to światła mijania i drogowe, gdy mamy zapalone drogowe to przełącza się na górne ale mijania zostają i tak na masce.

Tak to widzę, no chyba że mnie wpuściłeś w maliny a ja złapałem haczyk;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    728
Napisano (edytowany)

No właśnie mijania i drogowe są w masce a na dachu robocze które mogą służyć jako mijania. Tak też jest na schematach.   Jest jeszcze kabel do czujnika temperatury w obudowie termostatu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Robocze jako mijania coś mi nie pasuje? Chyba że chodzi o zainstalowanego Tura to wtedy ok przepisy pozwalają.

 A książkowe pojęcie brzmi w górnych reflektorach są podłączone tylko włókn mijania jak to instrukcja opisuje:D

Co wcale nie znaczy że do tego służą;)

A co do kabelków to reszta jest ok na swoim miejscu tylko ten jeden zwyrodnialec doprowadzał mnie do szału:D

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    206
orginalnie w zetorach jest tak jak pisze @blachbadylarz ze drogowe są w masce a mijania są podłączone na kabinie tak zetor orginalnie ma rozwiązana instalacje

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    728
Napisano (edytowany)

To dla czego oryginalne lampy są na żarówki  dwuwłóknowe,  a schemat pokazuje wyraźnie pokazuje trzy przewody do każdej lampy? Tym bardziej w 5340 jestem pewny na 100% bo jeździłem tym ciągnikiem 10 lat.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    206

a widziałeś zarówki H4 lub te bańkowe z jednym włóknem? poszukaj tu na forum jest nawet temat o tym że orginalnie Zetory tak miały mam dwa u siebie i tak jest w orginale a to ze wiekszosć użytkowników to przerabia to inna sprawa


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    728

Nie al;e widziałem żarówki do świateł mijania H1, H7 czy HB4 z jednym włóknem. Jeździłem zetorami i miały w masce drogowe i mijania. Mało tego każdy miał mijania załączane w desce rozdzielczej, przełączane na długie wajchą od kierunków i dodatkowo dodatkowy włącznik  pod sufitem od świateł pod dachem.  I to zresztą jest w instrukcji i na schemacie elektrycznym.  Czy wszystkie zetory tak mają... nie wiem ale 5340/5320 i podobne produkowane  w latach 90-tych a może i wcześniej  na 100%. Bo jak moze nie być innych skoro używanie tych pod dachem jest dozwolone tylko w określonych sytuacjach?

 

 

IMG_20180107_173934.jpg

IMG_20180107_174104.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez paulo890625
      czy jest mozliwosc przerobienia instalacji elektrycznej przy 3065 z 2 akumulatorów 12V na jeden duzy akumulator?
    • Przez Michle18
      Witam jak w tytule jak zablokowac przednia os w zetorze? przy belkach przodek siada boje sie o sprezyny
    • Przez Bartekk303
      Witam   W zetorze 7441 szybko nagrzewa się olej w skrzyni biegów (10w30 oryginalny Zetora), nowa pompa hydrauliczna. Jakie mogą być tego przyczyny? 
      Pilne! Oczekuję sensownych odpowiedzi  
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam okazję kupić traktor zetor proxima 100 power z roku 2012 i 2010. Jakie opinie macie na temat tego traktora (jazda, awarie)? Naprawiał ktoś sprzęgło elektrohydrauliczne? Jakie są częste awarie w tych traktorach? Na co patrzyć przy kupnie traktora? 
    • Przez skok
      Witam
      Gdzie bezpiecznie w ciągniku zetor 12145 mogę podłączyć przewody elektryczne od prasy case RBX453 żeby podczas awari przełącznika 12/24 nie spalił się komputer od prasy.
×