Skocz do zawartości

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich bardzo ciepło:)

Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:

Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.

W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)

Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.

Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:

-przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam

-przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.

 

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    234
do pradniczki idą 2lub 3 to łatwo sprawdzić bo pradniczka jest przy kole silnika a moze iść też pod maską do czujnika na powierza który jest na rurze od filtra powietrza do silnika

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    154
U mnie w 5320 tez jest chyba wolny kabel pod maską. Aż pójdę sprawdzę i dam Ci znać.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    154
Jest wolny kabel zaizolowany na rurze która idzie do filtra powietrza , zaraz nad chłodnica się kończy.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    234
tylko w zetorze orginalnie w masce są światła drogowe (dlugie) a nad kabiną są światła mijania (krótkie)

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel328

Dzięki! bardzo pomogłeś, koniec główkowania:D

wojtal24

Powtarzam że w moim zetorze nie ma prądniczki:D

Dziś to potwierdziłem zegar na 3 wtyczki i brak prądniczki za impulsy odpowiada przewód podłączony do alternatora pod pozycję ,,W"

Po wymianie zaśniedziałych połączeń wszystko wróciło do normy i zegar popyla jak dawniej:D

A do tych świateł to nawet nie rozumiem co chcesz mi wmówić przez takie stwierdzenie?

Reflektory w masce to światła mijania i drogowe, gdy mamy zapalone drogowe to przełącza się na górne ale mijania zostają i tak na masce.

Tak to widzę, no chyba że mnie wpuściłeś w maliny a ja złapałem haczyk;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783
Napisano (edytowany)

No właśnie mijania i drogowe są w masce a na dachu robocze które mogą służyć jako mijania. Tak też jest na schematach.   Jest jeszcze kabel do czujnika temperatury w obudowie termostatu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Robocze jako mijania coś mi nie pasuje? Chyba że chodzi o zainstalowanego Tura to wtedy ok przepisy pozwalają.

 A książkowe pojęcie brzmi w górnych reflektorach są podłączone tylko włókn mijania jak to instrukcja opisuje:D

Co wcale nie znaczy że do tego służą;)

A co do kabelków to reszta jest ok na swoim miejscu tylko ten jeden zwyrodnialec doprowadzał mnie do szału:D

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    234
orginalnie w zetorach jest tak jak pisze @blachbadylarz ze drogowe są w masce a mijania są podłączone na kabinie tak zetor orginalnie ma rozwiązana instalacje

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783
Napisano (edytowany)

To dla czego oryginalne lampy są na żarówki  dwuwłóknowe,  a schemat pokazuje wyraźnie pokazuje trzy przewody do każdej lampy? Tym bardziej w 5340 jestem pewny na 100% bo jeździłem tym ciągnikiem 10 lat.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    234

a widziałeś zarówki H4 lub te bańkowe z jednym włóknem? poszukaj tu na forum jest nawet temat o tym że orginalnie Zetory tak miały mam dwa u siebie i tak jest w orginale a to ze wiekszosć użytkowników to przerabia to inna sprawa


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Nie al;e widziałem żarówki do świateł mijania H1, H7 czy HB4 z jednym włóknem. Jeździłem zetorami i miały w masce drogowe i mijania. Mało tego każdy miał mijania załączane w desce rozdzielczej, przełączane na długie wajchą od kierunków i dodatkowo dodatkowy włącznik  pod sufitem od świateł pod dachem.  I to zresztą jest w instrukcji i na schemacie elektrycznym.  Czy wszystkie zetory tak mają... nie wiem ale 5340/5320 i podobne produkowane  w latach 90-tych a może i wcześniej  na 100%. Bo jak moze nie być innych skoro używanie tych pod dachem jest dozwolone tylko w określonych sytuacjach?

 

 

IMG_20180107_173934.jpg

IMG_20180107_174104.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez UrsusC-330
      Witam,
      Mam pytanie, jak należy rozłożyć instalację wychodząca że studni glebinowej do agregatu, gdzie założyć zawory,jakie rury wybrac czy zdecydować się na zawory przy każdym pasku wychodzącymi do rządka czy zalozyc zawor na np.20 rzadkow? Ogólnie jak powinna wyglądać taka instalacja?
      Pompa będzie musiała popchnac wodę na ok.100 w jedną stronę
      Z góry dziękuję za odpowiedz
    • Przez Juziak
      Witam Panowie może pomożecie wycieka olej z silnika przez sprzęgło dwoma otworami na dole korpusu co może byc ? Czyżby symeryng poszedł na walku ?
    • Przez Miotrek
      Witam. Posiada może ktoś na sprzedanie zetora 12245 w dobrym stanie ? jak coś priv bądź komentarze
    • Przez pawel6200
      Witam,
      Podczas wciśniętego sprzęgła gdy na biegu włączam rewers do przodu ciągnik robi szarpnięcie do przodu ok kilku cm, (co może być przyczyną, czy miał ktoś podobną sytułacje???)
      Zetor forterra 115 z 2012 roku 1200 motogodzin link do opisu ciągnika...     https://www.agrotesty.pl/zetor-forterra-115-dane-techniczne/
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.