Skocz do zawartości

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich bardzo ciepło:)

Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:

Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.

W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)

Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.

Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:

-przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam

-przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.

 

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    243
do pradniczki idą 2lub 3 to łatwo sprawdzić bo pradniczka jest przy kole silnika a moze iść też pod maską do czujnika na powierza który jest na rurze od filtra powietrza do silnika

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    162
U mnie w 5320 tez jest chyba wolny kabel pod maską. Aż pójdę sprawdzę i dam Ci znać.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    162
Jest wolny kabel zaizolowany na rurze która idzie do filtra powietrza , zaraz nad chłodnica się kończy.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    243
tylko w zetorze orginalnie w masce są światła drogowe (dlugie) a nad kabiną są światła mijania (krótkie)

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel328

Dzięki! bardzo pomogłeś, koniec główkowania:D

wojtal24

Powtarzam że w moim zetorze nie ma prądniczki:D

Dziś to potwierdziłem zegar na 3 wtyczki i brak prądniczki za impulsy odpowiada przewód podłączony do alternatora pod pozycję ,,W"

Po wymianie zaśniedziałych połączeń wszystko wróciło do normy i zegar popyla jak dawniej:D

A do tych świateł to nawet nie rozumiem co chcesz mi wmówić przez takie stwierdzenie?

Reflektory w masce to światła mijania i drogowe, gdy mamy zapalone drogowe to przełącza się na górne ale mijania zostają i tak na masce.

Tak to widzę, no chyba że mnie wpuściłeś w maliny a ja złapałem haczyk;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

No właśnie mijania i drogowe są w masce a na dachu robocze które mogą służyć jako mijania. Tak też jest na schematach.   Jest jeszcze kabel do czujnika temperatury w obudowie termostatu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(edytowany)

Robocze jako mijania coś mi nie pasuje? Chyba że chodzi o zainstalowanego Tura to wtedy ok przepisy pozwalają.

 A książkowe pojęcie brzmi w górnych reflektorach są podłączone tylko włókn mijania jak to instrukcja opisuje:D

Co wcale nie znaczy że do tego służą;)

A co do kabelków to reszta jest ok na swoim miejscu tylko ten jeden zwyrodnialec doprowadzał mnie do szału:D

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    243
orginalnie w zetorach jest tak jak pisze @blachbadylarz ze drogowe są w masce a mijania są podłączone na kabinie tak zetor orginalnie ma rozwiązana instalacje

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

To dla czego oryginalne lampy są na żarówki  dwuwłóknowe,  a schemat pokazuje wyraźnie pokazuje trzy przewody do każdej lampy? Tym bardziej w 5340 jestem pewny na 100% bo jeździłem tym ciągnikiem 10 lat.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    243

a widziałeś zarówki H4 lub te bańkowe z jednym włóknem? poszukaj tu na forum jest nawet temat o tym że orginalnie Zetory tak miały mam dwa u siebie i tak jest w orginale a to ze wiekszosć użytkowników to przerabia to inna sprawa


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Nie al;e widziałem żarówki do świateł mijania H1, H7 czy HB4 z jednym włóknem. Jeździłem zetorami i miały w masce drogowe i mijania. Mało tego każdy miał mijania załączane w desce rozdzielczej, przełączane na długie wajchą od kierunków i dodatkowo dodatkowy włącznik  pod sufitem od świateł pod dachem.  I to zresztą jest w instrukcji i na schemacie elektrycznym.  Czy wszystkie zetory tak mają... nie wiem ale 5340/5320 i podobne produkowane  w latach 90-tych a może i wcześniej  na 100%. Bo jak moze nie być innych skoro używanie tych pod dachem jest dozwolone tylko w określonych sytuacjach?

 

 

IMG_20180107_173934.jpg

IMG_20180107_174104.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubeix
      Witam, 
      Posiadam Zetora forterre 11441 z 2005 roku, i chciałbym się dowiedzieć co to za urządzenia przy turbine oznaczone 1 i 2 na zdjęciu. 
      A drugie pytanie z której a strony lepiej zaślepić tą rurkę od egr'u, tzn. przy kolektorze wydechowym czy ssawnym. 
      Z góry dzięki za odpowiedź. 


    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez grazia80
      Witam 
      Mam problem z manometrem powietrza,mianowicie po włączeniu stacyjki pokazuje cały czas 0,6 bara co może być przyczyną ,podejrzewam czujnik na butli czy jest możliwość sprawdzenia go np omomierzem.Dodam że uw czujnik ma u mnie jedno wyjście
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
    • Przez krystian1983
      witam potrzebny mi jest schemat instalaci renki 110 .54 badz katalog napraw 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.