Skocz do zawartości

T25 remont silnika - jakie części kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo nie idzie sie do jednego sklepu, tylko do paru, choć przy tym trzeba stracić trochę na paliwo,

2 msc temu kładłem zestawy naprawcze, głowice,pompe wtryskową, zjeździłem wszystkie sklepy i porównałem sobie części

W jednym głowice kosztowały 170 lecz było brak napisów, radiatory chłodnicze były powyginane i nie ciągłe, w następnym dopiero trafiłem na takie co miały z boku numer, na górze tak samo wybite litery ruskie, lecz koszt 210 zł, także warto zjezdzić troche i szukać 

Opublikowano

Wał korbowy posiada 8 otworów do połączenia z kołem zamachowym ,natomiast nowe koło zamachowe posiada 7. Jak to połączyć ? Czy zostawić jedną szpilkę a 6 śrub mocujących czy 2 szpilki a 5 śrub ?

Opublikowano

witam panowie mam klopot moj wladimirec sie grzeje temperatura przy pracy idzie po za 80 i pewnie jak bym nie stawal to by szla jeszcze dalej olej wymieniam co 80 motogodzin i byl wymieniany w marcu filtrer oleju i powietrza tez sa wyczyszczone i czyste zeberka glowica jest wszystko czyste rozebralem wentylator wimienilem lożyska ale nic to nie pomoglo jest tak samo nie bierze oleju  pali na dyk ziemny jak i ciepli jest troszku slabszy juz w tamtym roku troszku mu temperatura szla kawalek za 50 ale stawala a w tym roku idzie juz po za 80 i stawalem i czekalem az mu spadne  na wolnych obrotach i po dluzej chwili jechalem dalej i oczekuje odwas odpowiedzi co z tym robic i co to moze byc za przyczyna prosze o pomoc czy o sie konczy silnik?

Opublikowano
Niby w instrukcji pisze, że temperatura może być powyżej 100st. ale jak jest wszystko w porządku to Władka ciężko zagrzać do 80. U nas jak były duże przedmuchy to się bardzo grzał ale Ty piszesz że oleju nie bierze więc teoretycznie pierścienie powinny być ok.
Opublikowano

no dobrze ale powino dojsc do 80 i stanac a u mnie sadzi dalej i pewnie jak bym nie stawal to by doszlo do 120 a mozliwe ze juz sa wytarte tloki i cylindry i dlatego sadzi  temperature?panewki na pewno sa juz przetarte bo cisnienia ma slabe ale czego temparatura sadzi az tyle robilem silnik w 2006 i przez tyle lat dohodzilo do 50 i stawalo i robilem sobie dalej a temperatura stala przy 50 a juz w tamtym roku tak zaczol mi o troszku sadzic a w tym roku to juz tragedia co pronojucie rozbierac go czy nie?

 

Opublikowano

Może wskaźnik oszukuje? Tak jak pisałem, u nas jak miał przedmuchy to się grzał. Gorące spaliny w dużej ilości dostawały się do misy i grzały olej. Ale nam też brał wtedy olej.

Opublikowano

Ale jak by oszukiwal wskaznik to by tak robil?czy by sie wieszal czy zacinal to albo by odrazu poszla na fula albo by stal w jednym miejscu caly czas dobrze mysle?a on chodzi zaczynam gdzie s jechac to sie po chwili temperatura podnosi

Opublikowano

Witam ponownie

Wpadłem tu zapytać o rozdzielacz do tura ale napiszę co wyszło z mojego remontu

Silnik po dotarciu chodził jak trzeba Naprawdę byłem zadowolony bo zrobiłem to solidnie

 

Całą wiosnę i polowę lata sprawował się idealnie Podczas orania w sierpniu a było twardo sucho i dość gorącą złapał temp oleju powyżej 80st (mało kiedy tyle miałem) ciągnik gwałtownie staną Nie było mowy o przekręceniu wału

Przyszedł po mnie ojciec wsiadam zapaliłem i jazda Niecałe okrążenie i to samo Po kilku min odpaliłem i znowu kawałek orki i stop

Jak lepiej ostygł powoli zjechałem do domu i resztę orki ojciec dokończył drugim

Na drugi dzień w bronach nie było problemu ale już pojawił się dym z odmy czy tak korka wlewu oleju

Pojechałem do gościa co naprawia też władki i mu opowiedziałem cała sytuację to powiedział że tłoki były z jakiegoś stopu który gwałtownie puchnie po przekroczeniu pewnej temp To by się zgadzało bo ciągnik nie dusił się najpierw tylko od razu blokował się silnik

Z braku czasu miałem jemu zlecić generalny remont ale jak mi zaczął opowiadać jakie części się trafiają do władków postanowiłem nic nie robić i póki działa w znośnych temp dla silnika to niech chodzi aż padnie całkiem

Tak o to zakończyłem remontować władimirca bo więcej traciłem niż zyskiwałem

 

Na to konto założyłem tura do drugiego ciągnika i mam większą radochę niż ciągle naprawiać władka

No może wymiana pompy olejowej podnośnika na "16" to udany upgrade bo nie mam teraz problemu z żadnym ciężarem Musiałem tylko zrezygnować z filtra powrotu bo nie dawał rady przepuścić tyle oleju Jak zdobędę o większej przepustowości to założę...... albo i nie :)

 

Opublikowano

Ja dopóki nie kupię dobrych części nawet nie myślę do niego zaglądać

Będę chciał zrobić generalkę silnika bo jest problem z ciśnieniem oleju w lato na wolnych obrotach ale jak napisałem wyżej

Przegapiłem sprawę bo u kolegi co ma "tiry" pracował były pracownik fabryki MTZ i mogłby jeszcze ściągnąć oryginalne części do T25 ale trochę olałem sprawę a on szybko się zwolnił

Muszę kiedy pogadać z resztą pracowników czy kierowców ze wschodu czy mogą coś takiego przywieźć luz czy znają namiary na pewnego sprzedwce

Była by okazja wyrwać za wschodnią granicę (jeśli wpuszczą) ;)

Na razie mam inne wydatki i póki władek działa to nie będę się spieszył ale języka będę próbował zasięgnąć

Opublikowano
2 godziny temu, zibi16245 napisał:

kolego  andrzejz78 ja mam we wladku taki sam klopot i nie wiem czy rozbierac silnik czy co w czym szukac przyczyny moze ty cos doradzisz albo cos podbowierz

A co Ci ma podpowiedzieć. Silnik się zatarł i tyle. Tak jak napisał już kolega wyżej, części do tych ciągników to syf i metr mułu nie ma na tą chwilę żadnej dobrej części do tego ciągnika bo albo nie pasuje, albo tak zrobione że stara jest lepsza jak ta nowa. Wyjazd do ruskich mało da bo o ile ktoś trafi stare wydanie to tylko z jakiejś szopy od Saszy a do tego trzeba mieć tam trochę "znajomych" co takie rodzynki będą skupowały. Niestety tych rodzynków jest już co raz mniej

Opublikowano
7 godzin temu, bears napisał:

Wyjazd do ruskich mało da bo o ile ktoś trafi stare wydanie to tylko z jakiejś szopy od Saszy a do tego trzeba mieć tam trochę "znajomych" co takie rodzynki będą skupowały. Niestety tych rodzynków jest już co raz mniej

Właśnie i tu cały problem Wyjazd na pałe to lepiej zostać w PL

Kurde no nie mogę darować sobie że odpuściłem sobie temat z byłym pracownikiem MTZ

Jaką on miał wiedzę a i kilka rzeczy mi tłumaczył odnośnie silnika T25A ale człowiek głupi nie chciał się uczyć w podstawówce ich języka to i g...... zrozumiał ;)

Opublikowano

Dlatego szuka się nadwymiarowych tłokow i rozwierca się oryginalne tuleje, mi się udało dostać takowe od sąsiada z czasów kiedy części do wladka przychodziły w wagonach 

Opublikowano

Jak tłoki z plasteliny lub innego syfu to i nadwymiar nie pomoże

Wszystko musi być dobrej jakości

 

U mnie prawdopodobnie właśnie tłoki spuchły Nawet niech materiał będzie idealny ale wystarczy że jest żle wybrany będzie środek  to bedzie się robił owal pod wpływem temp i też wyjdzie lipa

Opublikowano

witam panowie powiedzial mi jeeden gosciu jak by we wladku lały wtryski wtryskowe to sie grzal i to bardzo moj sie grzeje tak jak juz pisalem wczesniej czy jest to mozliwe ze leje wtryski i ma duzo paliwa i sie grzeje?

Opublikowano

Nie jeden już wymieniał. Trzeba kupić taki sam jak ten co masz i będzie pasować. Były chyba jakieś różnice w mocowaniu koła zamachowego tzn ilość albo średnica śrub, już nie pamiętam dokładnie i chyba średnica śruby mocującej koło pasowe.

Opublikowano

Więc tak. Wał korbowy nowy ,najdroższy ,podobno najlepszy ,polski czyli wiadomo chyba z jakiej firmy. Mocowania koła zamachowego są albo na śruby  12 mm lub 14 mm. Przy czym stare koło waży około 50 kg i jest na 8 otworów a nowe waży około 30 i jest 7 otworów.Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Zobaczę w praktyce. W starym wale korbowym wszystkie przeciwwagi były w jednym wymiarze a w nowym każda ma swój wymiar i przez to nie pasuje w bloku. Koło pasowe zarówno oryginał jak i nowe ma za mały otwór w stosunku do wału aby go założyć należy go rozwiercić. W starym wale pasuje i jedno i drugie bez problemu. śruba mocująca koło pasowe ,oryginalna jest za mała ,za krótka i z innym gwintem. Koszt kuriera lub wyprawa po tą śrubę przewyższa jej wartość. Także przy tym jakość wykonania uszczelek czy podkładek to szczegół.

Moja rada ,jeżeli ktoś wykonuje remont silnika lub innych elementów ,niech najpierw sprawdzi czy wszystkie części będą ze sobą pasować ,za równo nowe ze starymi jak i nowe z nowymi aby później uniknąć nerwów i nie potrzebnych kosztów ,straty czasu przy składaniu.

Opublikowano

witam panowie mam klopot zrobilem we wladku generalny remont silnika czyli zrobilem wszystko wal panewki i cala reszte rozrzad tez byl caly sciagany ale cos to nie chodzi tak jak ma to chodzic zawor sacy stuka w tloka ale tylko sacy i na drugim tloku jest tak samo i tak metalicznie chodzi i jest slaby  pali na dotyk kolektor sacy jest bardzo  goracy i silnika temperatura jest tez duza bo dochodzi na wolnyh obrotak do 80 to chyba nie jest normalne prosze o porade

Opublikowano

Głowice wymieniałeś również na nowe czy regenerowałeś stare ? Brałeś nowy typ części czyli tłoki z wpustami pod zawory czy stary typ ,tłoki z otworem pośrodku ? Jaki luz zaworów ustawiłeś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v