Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?

Opublikowano

Jeśli ciągnik jedzie z góry jakby na luzie mimo,że jest na biegu czyli nie ma hamowania silnikiem to MultiPower do naprawy. Swoją drogą trzeba było sprawdzić stan ciągnika przed kupnem i albo nie kupić albo zbić cenę bo to nie jest aż tak prosta i tania naprawa. Kolega Zdun pewnie zna ten temat i odpisze Ci jakie są mniej więcej koszty. Trzeba pamiętać,że przy naprawie przekładni MultiPower dojdzie jeszcze koszt filtra oleju, samego oleju i najczęściej pompy zasilającej układ bo tylko wtedy masz pewność,że MultiPower nie rozsypie się po kilkuset albo nawet kilkudziesięciu godzinach.

 

Dnia 19.11.2017 o 22:38, Barm03 napisał:

Jeszcze jest jeden objaw, leciał olej na łączeniu silnika z wieńcem 

 

Tak wirtualnie ciężko zdiagnozować. Może to być olej z silnika lub skrzyni biegów. To akurat dość łatwo rozróżnić po kolorze i zapachu.

Opublikowano

Może nie wypowiedziałem się dość jasno ale też nie napisałem,że na żółwiu. Jeśli MultiPower działa to na zającu jest normalnie hamowanie silnikiem a gdy jest uszkodzenie to ciągnik jedzie. Na żółwiu nie ma hamowania również przy sprawnej przekładni.

Miałem ciągniki z tą przekładnią i obecnie też jeden mam (135) więc wiem jak to powinno wyglądać.

Opublikowano

Powiedzcie mi koledzy, gdzie mogę kupić części do multipower ?

 

Ma ktoś może rysunek techniczny takiego multipower ? Albo może wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa ? 

 

Mam jeszcze jedno pytanie, jaki olej do skrzyni bieegów i jak sprawdzić jego stan ?

 

olej z silnika to chyba jest, bo jest czarny, tak przypuszczam 

Opublikowano

http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=212

http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder3.htm

Masz tu dwa dość ciekawe linki ale oczywiście możesz znaleźć całą masę info na temat tej przekładni w necie. Wpisz w wyszukiwarkę Massey Ferguson Multi Power i zasypie Cię ilość opisów i zdjęć.

Z zakupem części obecnie też nie ma problemu ale żeby dokładnie zdiagnozować co tak naprawdę jest do wymiany oraz samą wymianę lepiej powierzyć komuś kto ma z tym doświadczenie. Wystarczy,że ktoś nie tak założy jakiś uszczelniacz czy z oszczędności zostawi jakąś część,którą trzeba wymienić i cała robota o kant d*py rozbić a kasa w błoto. Trzeba też zmierzyć ciśnienie i wiedzieć jaka jest poprawna wartość i jeszcze masa innych drobnych z pozoru "haczyków" jest przy tej naprawie.

Olej to Agrol U lub wszystko w klasie UTTO 10W-30 lub 10W40. Nie musi być zachodni. Wystarczy polski aby był UTTO bo każdy inny hydrauliczny, przekładniowy czy hydrauliczno przekładniowy dość szybko niszczy między innymi tarcze sprzęgła MultiPower. Jeśli ten ciągnik kupiłeś od polskiego właściciela to bardzo możliwe,że uszkodzenie wynika właśnie z zastosowania oleju typu Hipol.

 

Opublikowano

Dziękuję z informację :), a od czego zacząć ? Tzn. co najczęściej psuje się w tym systemie ? Może wypowie się ktoś kto już to rozbierał, bądź naprawiał ?

 

Ja przypuszczam, ze tak jak kolega pisał wyżej zmieszał oleje, to może pompa się zatarła, może wie ktoś w którym miejscu ona się znajduje ?

Opublikowano

Zaprowadź do mechanika, widać że sam nic nie naprawisz. Może pompa, może uszczelniacz, może przewód a morze Bałtyckie. 

No chyba, że lubisz opinie wróżbitów z forum i masz dużo kasy.

Opublikowano

Tak jak pisałem potrzebna dokładna weryfikacja wszystkich elementów i to przez kogoś kto to naprawia, ma wiedzę i potrzebne narzędzia. Jak zrobisz to w stodole z przysłowiowym Januszem to zaraz znowu padnie.

Mogę Ci tylko napisać,że najczęściej albo puszczać zaczynają uszczelnienia i przez niskie ciśnienie na tarczkach tarczki się zacierają albo z ciśnieniem jest wszystko OK ale gówniany olej niszczy tarczki.

Szukaj w okolicy dobrego mechanika a jak nie ma blisko to lepiej dołożyć do lawety i dać do dobrego warsztatu. Ciągnik mały to i mała auto laweta wystarczy więc koszt nie taki duży.

Może napisz do kolegi Zduna z forum o poradę

Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz bo są miejsca tak jak u mnie gdzie blisko nie ma nic i wszędzie daleko ale życzę powodzenia.

Opublikowano

Oleju ok 40 litrów a miarka jest z prawej strony obudowy skrzyni biegów. Poniżej dźwigni sterujących podnośnikiem jest taki półokrągły suwak do regulacji szybkości reakcji podnośnika i tuż pod nim jest "bagnet" oleju w skrzyni biegów. Przy wymianie oleju pamiętaj o wymianie filtra oleju. Filtr jest pod skrzynią biegów pod małym dekielkiem na 3 śruby. Jest też jeszcze filtr na samej pompie ale ze wstydem przyznam,że tego to nawet ja nigdy nie wymieniałem w żadnym z posiadanych MFów...:$

Robiłeś coś z MultiPower czy chcesz olej zmienić w nadziei,że dzięki temu się samo "naprawi" ?

Opublikowano

Nie mam czasu nad nim posiedzieć, a patrzyłem, ze olej jest do wymiany, bo jest w stanie tragicznym, więc z ciekawości zapytałem :), zauważyłem również, że ta dźwignia od półbiegu nie była zamocowana, pojade teraz do domu na weekend, to może znajdę chwilę czasu, żeby do nie go zajrzeć 

Opublikowano

Jak go podłączysz i nadal zero reakcji to ciągnik do rozpolowienia :) sporo jest tam elementów na które trzeba zwracać uwagę bo odpowiadaja za szczelność :) u mnie sądziłem że tarczki, ale okazało się ze winą były pęknięty pierścienie i przez to nie przelaczal czasem wgl i tarczki ocalały (ja robiąc to wymieniłem wszystko co jest w koszu oraz pierścienie z wszystkimi uszczelniaczami i na wszelki wypadek kostke również przejrzałem żeby nie było ponownego incydentu. Pompy u mnie sa dobre nie ruszyłem ich. No i dodatkowo olej i filtry ;))

Opublikowano

Witam, tez nie dawno nabylem Masseya Fergusona 148 z skrzynia Multi Power, nieswiadomy jakie moga byc problemy z ta skrzynia,

Czy jest mozliwosc aby jakos obejsc ten MULTI POWER??? Zeby go poprostu wogole nie bylo albo na stale wylaczyc, 

Dodam ze od kupna zauwazylem ze cieknie olej miedzy skrzynia a silnikiem, i na 100% skrzyni biegow, 

Teraz nie dawno przestal dzialac mi podnosnik (wogole nie podnosi) 

 

Dodam ze mialby to byc taki ciagnik pomocniczy do kazdej roboty w ogrodnictwie, nie bedzie wyjezdzac nawet na drogi, dlatego zalezaloby mi zeby "tylko chodzil" glebogryzarka, opryskiwac itp wiec tych polbiegow wogolebym nie potrzebowal, da sie tak jakos zrobic czy juz raczej mam " pozamiatane"

Pozdrawiam

Opublikowano

Można z tym robić tylko z górki silnikiem już nie zahamujesz. 

Jeśli mocno cieknie to i tak będziesz musiał rozpoławiać więc przy okazji możesz ogarnąć MultiPower.

Olej pewnie już zupa a do tego filtry nie wymieniane z 20 lat no i pewnie w końcu pompa klękła.

Najpierw sprawdź czy jest olej i ile a potem go spuść i zobaczysz w jakim jest stanie.

Ten MultiPower bardzo się przydaje i to właśnie w małym ciągniku bo w takim często mocy brakuje w różnych sytuacjach. Przy glebogryzarce to jest super sprawa.

Opublikowano

Tam jest jakieś koło zębate zazębiające w jedną stronę czy co? Z górki silnikiem nie zahamuje na żółwiu, z pociągu nie zapali a na wzniesieniu zostawiony np na 2 biegu do tyłu nie cofnie się 

Opublikowano

Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć. Musisz w necie poszukać przekroju skrzyni.

Jest coś w rodzaju ślimaka. Jak jest ciśnienie to dociska tarczki a jak nie ma ciśnienia to powstaje coś w rodzaju wolnego koła.

Modele z tą skrzynią nie nadają się do zapalania na rozciąg czy z górki więc trzeba mieć zawsze sprawny aku i rozrusznik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v