Skocz do zawartości

Renault 75-14 łożyska igiełkowe w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

potrzebuje szybkiej porady jak dalej postąpić

Ciągnik poszedł na wymianę sprzęgła przy zlewaniu oleju wyleciały jakieś igiełki .

Nie wiem czy rozbierać skrzynię i szukać wiadomo to poważna i kosztowana robota ogólnie brak częsci

Pod obciążeniem w skrzyni nic nie pukało ani wyło , biegi nie zgrzytają , jedyny hałas to stuk przy gaszeniu i trochę rzęzi na 4 biegu na reduktorze ale to tylko na małych obrotach powyżej 1200 obr sie wycisza

Biorę pod uwagę że może ktoś kiedyś robił skrzynie i dobrze nie wyczyścił pozostałości

Może ktoś z Was zna objawy rozsypanego łożyska igiełkowego w takiej skrzyni

Pozdrawiam

Opublikowano

Martwi mnie brak części , mam katalog i jakiś łożyska sa pomijam że ceny z innej galaktyki , ale uszczelek między skrzynie pośrednią i most mimo że sa numery brak w całym necie .

Z drugiej strony jak to możliwe że biegi wchodzą w miarę dobrze głośnych dzwięków nie ma  a łożyska w rozpadzie ??

Na skrzyniach biegów sie totalnie nie znam dlatego pytam

Opublikowano
wszyscy tak chwała renie ze to takie bez awaryjne ze ceny dostępne od ręki i tanie jak barszcz. uszczelki to teraz można kupić takie w tubie jak silikon to tym się nie przejmuj a uważam tak jak kolega wyżej im szybciej remont tym taniej teraz wymienisz łożysko koszt nie wielki a jak zrobi się luz i poleci czy wałek czy tryb to będą już koszty w tysiącach tym bardziej ze masz już część traktora rozebrane do sprzęgła
Opublikowano

Nie jestem pewien . Przy spuszczaniu oliwy jakieś igły wyleciały , nie wiem jaką decyzje podejmować czasu mało na zastanowienie bo w warsztacie wiadomo czeka nastepny  bo to powazna ingerencja . Skrzynia oprócz stuku przy gaszeniu i szmerów jak do 1200 obr nie sprawiała problemów , opiłków w filtrze oleju brak

Jest tam sporo koszyczków igiełkowych . Główne łożyska  stożkowe na 95 % sa ok .

Opublikowano
9 godzin temu, AlaCapone napisał:

Które łożyska w rozpadzie? Jesteś pewien, że ze skrzyni? :D

W serii 54 słyszałem że gubi igły na przystawce napędu , ale czy w 14 jest ta przypadłość nie wiem . Powiem jeszcze ja kilka razy olej spuszczałem ale śrubą w przystawce napędu i nic nie było . Ale to było dwa sezony temu , teraz było zlewane śrubą w skrzyni , albo tylnym moście

Opublikowano
11 minut temu, wojtal24 napisał:

wszyscy tak chwała renie ze to takie bez awaryjne ze ceny dostępne od ręki i tanie jak barszcz.

Po 33 latach , zaniedbaniach eksploatacyjnych i przebiegu nie wiadomym ( baaardzo dużym ) są bardzo bez awaryjne .

Ja szukam objawów i przesłanek żeby byc pewnym decyzji o rozbieraniu skrzyni

Jestem świadom że mój ciągnik był kiedyś przez jakiegoś handlarza wyciągnięty z krzaków tak samo jak 80 % aut z  przebiegami 300-500tkm i wiecej

Opublikowano
23 minuty temu, AlaCapone napisał:

Obstawiałbym łożysko na wałku WOM. (Renault serii .12 i .14 tak mają)

Może trafna diagnoza , czy powinno tak być że wałek zawsze się kręci ??  Jak jest wyłączony to dopiero jak ręką przytrzymam to sie zatrzyma

Opublikowano

Dobra , więc nie ma typowych objawów tych igiełek na WOM , dopóki nie poczyni zniszczeń Wiec będzie trzeba pruć skrzynie :(

Opublikowano

Typowym objawem wysypania igiełek będą "trzaski" lub ogólniej mówiąc hałas podczas dużego chwilowego obciążenia wałka WOM, który wynika z wychodzenia z prawidłowego zazębienia kół zębatych.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Nic takiego nigdy nie usłyszałem jadąc na którym   kolwiek biegu tez nie  a jestem bardzo wyczulony

Co do dźwięków skrzyni to występuje taki dzwięk na 4 biegu 2 grupa  jak daje sie usłyszeć jak rusza albo jedzie wolno  samochód ciężarowy  szuranie z rzężeniem , ale tylko do obrotów tak 1200 potem jest cicho . To chyba przez amplitude wibracji jaki generuje silnik przy niskich obrotach

Też mam wrażenie że skrzynia ma ogólny duży luz

Mam w głowie bajzel co robić dzis muszę podjąc decyzje , a to tak jak z remontem starego domu dopóki nie ruszysz to się trzyma , dochodzi jeszcze temat poprawnego złożenia

Przez 4 sezony cieżkiej roboty dzwięk skrzyni się nie zmienił jedynie sprzęgło padło ale to powodu wycieku oleju i ogólnego zuzycia tarczy

Dzieki za odpowiedzi

 

 

 

 

 

Opublikowano

Poruszyłeś zbyt dużo problemów. :D

Może być wiele rzeczy, ale dowiesz się dopiero podczas naprawy. Jak ma "duży luz" to coś jest ewidentnie nie tak.
Jeśli mechanik nie ma serwisówki niech się nie dotyka, bo zrobi gorszy bałagan niż jest obecnie, np. przesuwka biegów A musi być spasowana na "0" z tolerancją +0,05 mm.
Co to za skrzynia B 17.12, B 17.32, czy B 17.38?

  • Like 2
Opublikowano

B17.12

Moja skrzynia na pewno nie ma tolerancji 0.05 :D Ogólnie już widać po niej zużycie

Przed chwilą dotknoł mnie drugi problem miałem ręku zamówiona tarcze sprzęgła i długość wileowypustu jest mniejsza o 6 mm niż w tej starej a łaczna grubość okładziń tylko o 1mm grubsza na razie jest nie wziołem . Tarcza był to włoski zamiennik . Szukam LUK . Czy krutszy wielowypust może zniszczy z czasem wałek sprzęgłowy

Opublikowano
4 godziny temu, erwin2 napisał:

Kolego może wiesz jakie są różnice między skrzyniami które tutaj przytoczyłeś? pozdrawiam

Najkrócej ujmując skrzynia B 17.12 ma trzy dźwignie (rewers, biegi, zakresy), zaś B 17.32 i B 17.38 mają cztery, dochodzi jeszcze jedna żółw-zając.

 

8 minut temu, V12 napisał:

B17.12

Moja skrzynia na pewno nie ma tolerancji 0.05 :D Ogólnie już widać po niej zużycie

Przed chwilą dotknoł mnie drugi problem miałem ręku zamówiona tarcze sprzęgła i długość wileowypustu jest mniejsza o 6 mm niż w tej starej a łaczna grubość okładziń tylko o 1mm grubsza na razie jest nie wziołem . Tarcza był to włoski zamiennik . Szukam LUK . Czy krutszy wielowypust może zniszczy z czasem wałek sprzęgłowy

Szukaj oryginału droższy, ale warto.

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Wiem. ale jest problem zeby LUKA dostać . Decyzja z cieżkim bólem podjęta że będzie rozebrany . Trzeba zobaczyć bo tak to taki rak ktory w końcu da przerzuty :(

Jest jeszcze opcja żeby nabić nową okładzine podobno zdaje egzamin , spręzyny w tłumiku mają lekki luz ale całe co o tym sądzicie ??

Ogólnie masakra że tak niewielki wyciek zniszczył tarcze

W tym, temacie będe pisał dla potomym jak się toczy remont , dojdą pewnie zdjęcia opisem ewentalnych uszkodzeń

Pozdr

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Wymiana samych okładzin, jak najbardziej wskazana, tylko trzeba wykonać to starannie.
Jeśli sprężyny mają luz osobiście bym nie ryzykował tylko wymieniał całe tarcze. (moja prywatna opinia) Wybór pozostawiam wedle uznania.

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem tarczę . Holenderką z firmy KAWE . Wielowypust ma taki sam jak oryginał i grubośc okładzin jest ok . Moja tarcza ma zbyt bardzo zużyty tłumik drgań żeby ją okuć

Jak na razie czekam na rozbiórkę skrzyni i jestem coraz bardziej poirytowany jak przeglądam ceny części :(

Może macie jakieś namiary na używane części w razie czego , na nowe np koło zębate czy wałek to jawny rozbój z cenami to są ceny dla rolników starej unii z ich zarobkami . Na pewno  dla mnie nie jest opłacalne kupienie żadnej nowej części do skrzyni , oprócz łożysk

Jeśli nie używka to jedynie dorabianie ale nie znam dobrego zakładu co potrafi to wykonać , odpowiednio utwardzić

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

No to fakt ceny części a w szczególności do skrzyni to kosmos,a i tak chyba nie są to oryginały, swego czasu miałem okazję jezdzić 6814 RS ciągnik jak dla mnie bardzo ergonomiczny i wygodny ,mocny i oszczędny w paliwie ,tylko jak się skrzynia posypała a była w niej skrzynia B17.32 to nie było gdzie dostać części do niej jak się rozleciała skrzynia pośrednia bo tam był żółw-zając, rozdzielacz też było ciężko naprawić.Obecnie mam okazje jezdzić MF 377 części są oryginały i są łatwiejsze do dostania i dużo tańsze.kolega jak robił skrzynie w 75.14 to części jedynie z rozbiórki  a i tak szukał jednego wałka 8 miesięcy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez xzy
      Witam , czy ktos wie jaki jest numer kozyska stozkowe piasty przyczepy d 50 . Chodzi o to mniejsze i wieksze bo niestety nie jestem wstanie odczytac na starych . Za odpowiedz z gory dziekuje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v