Skocz do zawartości
jacekP82

BIOESTER co sądzicie ??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jacekP82    6

Co sądzicie o biopaliwie (bioestrze) sprzedawanym na stacjach Bliska? Czy jest dobry? Czy można na nim bez obawy jeździć? Ja słyszałem że jest dużo tłuściejszy i lepszy od zwykłego ON i że się idealnie nadaje do ciągników. Cena jest dość atrakcyjna bo dzisiaj kosztuje 3,39 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się jeździć, niewielka strata mocy jeśli chodzi o nasze poczciwe trzydziestki i sześćdziesiątki ale co do nowszych ciągników nie mam pojęcia... na zimę nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

U nas w gospodarstwie jeżdzimy na tym już drugi rok. Ciągniki to C330, C360 3P i MF3070. Powiem szczerze że paliwko pierwsza klasa. W zeszłym roku poszły 3 tyś litrów. Nawet bym powiedział że ciągnik jest mocniejszy. Spalanie takie samo jak ON. A na dodatek u mnie w gminie zwracają podatek akcyzowy choć nie wiem jak to możliwe

 

kolego karolbor1985 w największe mrozy tej zimy ciągnik odpalałem, a mrozy były poniżej 20 stopni i żadnych problemów nie miałem. Na stacji koleś mówił że do -25 można śmiało śmigać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    988

bioester jest dobry, paliwo dobre, ale szkoda że nie wzracaja kacyzy.. i gdzie mamy ta ochrone środowiska?? ;) powiem że nawet jezdziłem na tym estrze co sprzedawali na Bliskiej.. w 1224 20 litrów więcej na dzień orki... a w forszju juz nie wspomne ...w oczach paliwo ubywało.. ester jest dobty do silników mało obciążonych... tak jak te małe ursusy... ale Bioester jest dobry,choc też wiecej sie spala niz ON w tej samej robocie... i nawet wynik wychodziłby na plus dla estra gdzyby zwracali na niego akcyzę , le dopuki zwracaja tylko dla ON to mi sie lepiej opłaca jeździć na zwykłym napedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

no u mnie w perkinsach nie widze różnicy w spalaniu. Nie wiem jak inne silniki reagują na to paliwo. I tak jak wspomniałem w niektórych gminach zwracają akcyze, tak jak w moim przypadku (przynajmniej w tamtym roku tak było) radze sie upewnić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

na każdym Bioestrze da się jezdzic i można jezdzic - ogólnie moj swiatopogląd był zawsze ZA paliwami tego typu - z tym że wspomniany Bioester ma jedną zasadniczą wade - ma wyższa temperature krzepnięcia - czyli inaczej mówiac łatwiej zamarza i w warunkach zimowych mogą z nim byc problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Moim zdaniem ma jeszcze jedną zasadniczą wadę-zapach spalin jest niezbyt przyjemny i wyraźnie wyczuwalny przy pracy w ciągniku. Następna niewiadoma to trwałość aparatury wtryskowej przy tym paliwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

kurcze gdyby siadały wtryskiwacze od tego paliwa to nie sądze żeby robili takie paliwo. A tu cytat: Bioester ma szereg zalet powodujących jego coraz powszechniejsze zastosowanie, m.in.: posiada lepsze właściwości smarne w stosunku do oleju napędowego (zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem, wpływa korzystnie na pracę i trwałość silnika). Wyższa zawartość tlenu w stosunku do ON zapewnia lepsze spalanie. Dobre własności smarne Bioestru zostały potwierdzone w licznych testach laboratoryjnych i eksploatacyjnych, a ich wyniki są publikowane w literaturze fachowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Bioester ma też dużo wad, wiąże 1000 razy więcej wody niż zwykły ON, estry mają właściwości rozpuszczające uszczelniacze gumy i uszczelki, po pewnym czasie przecieki i nieszczelności układu paliwowego murowane, zanim pierwszy raz naleje się estrów lepiej mieć czysty bak u układ paliwowy a po 50 godz filtr paliwa i tak do wymiany, bioester wypłukuje wszystkie syfy,również z układu paliwowego a te syfy lądują na rozpylaczach zaworów, najlepszym rozwiązaniem to jazda 50/50 ze zwykłym ON, wielu producentów aut wycofało się z dopuszczeń do stosowania biopaliwa np. woldzvagen, bo na nie wyrabiali z serwisem w autach po jeździe na bio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeden sezon mieliśmy paliwo z dużym dodatkiem estrów. Szczerze produkt, był dobrej jakości, bo filtr się nie zatykał. Fakt, że chodził na tym Rekord, 914 i 3514, do zachodnich nie laliśmy. Z opinii rolników wynikało, że estru idzie znacznie mniej, niż OO, poza tym silnik miał mniejsza temperaturę pracy - bliższą optimum. Wiem, że JCB nie uznaje awarii silników, jeżeli były one zalane Bioestrem, podobnie NH jeżeli maszyna ma zwykły silnik. W TC silnik jest na pewno przystosowany do Bioestru, jednak najpewniejsze będą silnik DeutzAG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Do silników deutzag trzeba dokupić specjalne przewody paliwowe i membranę do bio (tak podaje instrukcja obsługi, albo wymieniać przewody co roku ;) nie będe już pisał ile kosztują 3 głupie gumowe przewody paliwowe do agrofarma ;[ ), co do zatykania filtra to nie jest to spowodowane złą jakością biopaliwa, ale tym że paliwo to działa jak środek myjący zbierając wszystkie syfy i odstane menty z dna baku i idzie to wszystko w układ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

najlepiej stosować pól na pół z OO ;) w zeszłym roku mój MF wciągnął 2 tyś bioestru i żadnych problemów nie miałem. raz do roku wymiana filtra i nic po za tym;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekP82    6

Ja mam zamiar lać do swojego MF 255, myślę że nie będzie problemów. tylko że na pewno będę musiał wymienić niebawem filtr paliwa, bo podobno bioester bardzo zasyfia filtr ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Ferdek07 co jest takie wyjątkowego w Bioestrze, że działa jak płyn do mycia? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Parę razy zalałem do ruska zero skutków ubocznych,nie wracają akcyzy więc już nie kupuje,dziś ON jest po 3,85zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gesy    1

Lałem do c-330,i niewidze żadnej różnicy, mam też busika VW,też do niego

tankuje,ten to nawet dostał lepszego kopa,z tłumika to nawet ładny zapaszek :) ,

jedyna wada jaką zauważyłem to słabiutko leciał przez lejek z sitkiem jak było

zimno,gdyby zwracali na niego akcyze to jeżdził bym tylko na tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Ja w zeszłym roku na wiosnę kupiłem Bio na Bliskiej i oprócz tego że nie zwrócili mi za to akcyzy to nie było różnicy :)

Ładny zapach był jak ciągnik pracował, nie było spatku mocy, nie zauważyłem żadnego większego zużycia elementów paliwowych, no może jedyne co to rano jak było chłodniej to dłużej musiał pokręcić rozrusznikiem żeby załapał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Ja również nie widzę różnicy pomiędzy ON a Bio. Wszystko ładnie chodzi, nie ma spadku mocy itd. A co by nie było, nie ma co narzekać tylko lać go jak najwięcej do swoich baków, gdyż co za tym idzie będziemy siali coraz więcej rzepaku, który będzie coraz droższy, a jeśli będzie dużo rzepaku wówczas będzie mniejsza podaż oraz większy popyt na zboża, czyli więcej pieniążków dla rolników :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

@Ferdek07 co jest takie wyjątkowego w Bioestrze, że działa jak płyn do mycia? :)

Dokładnie tak jak napisałeś działa jak mydło, a 2ga sprawa to to że nie ma kontroli jakości ani dokładnych dyrektyw odnośnie tego co jest sprzedawane jako biodiesel, dlatego mozna ptrafić na skrajnie różniej jakości paliwo tego typu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekP82    6

Nie mogę się Ferdek07 z Tobą zgodzić. Bioester jest produkowany w Rafinerii Trzebinia i tam są prawie codziennie kontrole :) Nawet na stronie rafinerii masz wszystkie wytyczne odnośnie biopaliw. Trzebinia jest pionierem w produkcji biopaliw. Ich technologie są najnowsze w całej Polsce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

To się ciągle rozwija, nie przeczę że tak nie jest, puki co ja bio lać nie zamierzam nawet do c 330 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

Próbował ktoś już jeździć na tym Bioestrze ciągnikiem z comon rail bo zastanawiam się nad zalaniem nim swojego NH z tym że CNH zaleca specjalne filtry do jazdy na bioestrach i nie wiem czy warto ryzykować z tym paliwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    17

ja w 60 250 godzin po remoncie silnika oddalem pompe do regeneracj. Jezdzilem na bio i mi porozpuszczal uszczelki w srodku w pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×