Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.posiadam zetora 4340 z 2003r.W styczniu kupilem akumulator akcel 140 ah,już 4 od nowości.okazało się,że aku nie wytrzymuje nocy i codziennie trzeba go ładować.Stwierdziłem,że tak być nie może i oddałem go na gwarancje,lecz stwierdzili,że aku jest sprawny oraz polecili zdjąć na noc klemy i to właśnie pomaga.Po odłączeniu klem,lub wyłączeniu wyłącznikiem prądu trzyma tak jak powinien.

Więc moje pytanie-od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn tego "lewego poboru"

Opublikowano

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

Opublikowano

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

heh gwozdzmi nie watuje,aku był w serwisie i jest ok a kontrolka od ładowania gaśnie i wez tu badz madry :) kurcze 9 lat ciągnik i juz 4 aku ileż można :(

Opublikowano

pobór na klemach można sprawdzić podłączając żarówkę np. 12V 5W lub mocniejszą.. podłączasz żarówkę między zdjętą klemą a biegunem akumulatora. jeśli przy wyłączonych odbiornikach zapali się żarówka to masz pobór prądu.

ja bym stawiał na alternator tak jak kolega BORYSS radzi.. kiedyś miałem taki przypadek w DF. spalona była jedna z diod w alternatorze i przewodziła w obie strony.

Opublikowano

Najprostszy sposób to sprawdzanie napięć.

Odpinasz klemy i sprawdzasz napięcie na akumulatorze (powinno być 12,4V)

Podpinasz klemy - jeśli napięcie spadło, to coś ci zjada prąd.

Uruchamiasz silnik i mierzysz napięcie, jak dobrze pamiętam to ok. 14,4 V powinno być.

Jak jest mniej to jest coś nie tak z ładowaniem, jeśli ok. 14 to robisz dalej to co napisałem ;[

 

Teraz gasisz ciągnik i wyjmujesz kolejno bezpieczniki.

Pierwszy bezpiecznik - mierzenie napięcia.

Jeśli nie wzrosło do książkowych 12,4V - wkładasz go z powrotem na miejsce.

Wyjmujesz kolejny itd.

Jeśli znajdziesz ten, po wyjęciu którego wzrosło napięcie, sprawdzasz w instrukcji od czego on jest i pierwsze co sprawdzasz to kabelki i miejsca, gdzie mogły się przetrzeć, aż znajdziesz zwarcie.

Miłego poszukiwania ;)

 

Edit: Jeśli nie masz miernika napięcia - kup go. Nie kosztuje majątku, a przydaje się dosyć często w takich pracach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zamiast mierzyć napięcia(i tak nic w ten sposób nie znajdziesz) lepiej powyłączać wszystkie odbiorniki i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Jeśli płynie prąd to wiadomo, że jest gdzieś przebicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez minor15
      Czesc. Jezdze zetorem 3320 i nie moge czegos zkumac. otoz jak czasem robie w nocy i chce sobie dobrze oswietlic to musze szukac kompromisu otoz. Chce miec wlaczaone swiatla drogowe, reflektory na dachu i jeszcze z tylu jedno swiatlo robocze. A nie wlacze swiatel na dachu jak mam wlaczone swiatla drogowe i wogole tego nei kumam ;/ to tak ma byc czy moze to jest jakas specjalna kolejnosc wlaczania swiatel ??
    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v