Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
danielek24

lewy pobór prądu

Polecane posty


danielek24    2

witam.posiadam zetora 4340 z 2003r.W styczniu kupilem akumulator akcel 140 ah,już 4 od nowości.okazało się,że aku nie wytrzymuje nocy i codziennie trzeba go ładować.Stwierdziłem,że tak być nie może i oddałem go na gwarancje,lecz stwierdzili,że aku jest sprawny oraz polecili zdjąć na noc klemy i to właśnie pomaga.Po odłączeniu klem,lub wyłączeniu wyłącznikiem prądu trzyma tak jak powinien.

Więc moje pytanie-od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn tego "lewego poboru"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


macin87    42

Czyli jak stwierdzasz że jest lewy pobór prądu to podczas podłączania klemy iskrzy? Tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


zenas    6
;) musisz mieć zwarcie w instalacji ;[ lepiej usuń tę usterkę bo może się ciągnik sfajczyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a alternator masz orginalny?moim zdaniem to wina alternatora.Najprosciej to wylanczac mase wylacznikiem i problem zniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielek24    2

nie iskrzy.a usunąć bym chciał ale nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i pewnie w poniedziałek trzeba będzie zawitac u jakiegos speca elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boryss    5

wystarczy odpiąć przewody na noc od alternat lub regulatora i na nastempny dzień bendzie diagnoza to proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielek24    2

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

heh gwozdzmi nie watuje,aku był w serwisie i jest ok a kontrolka od ładowania gaśnie i wez tu badz madry :) kurcze 9 lat ciągnik i juz 4 aku ileż można :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakub16    118

Zobacz lampkę podświetlania kabiny. U wuja było tam pełno kurzu i nie było widać że się pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ginterpol    17

pobór na klemach można sprawdzić podłączając żarówkę np. 12V 5W lub mocniejszą.. podłączasz żarówkę między zdjętą klemą a biegunem akumulatora. jeśli przy wyłączonych odbiornikach zapali się żarówka to masz pobór prądu.

ja bym stawiał na alternator tak jak kolega BORYSS radzi.. kiedyś miałem taki przypadek w DF. spalona była jedna z diod w alternatorze i przewodziła w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsk125ccm    11

Najprostszy sposób to sprawdzanie napięć.

Odpinasz klemy i sprawdzasz napięcie na akumulatorze (powinno być 12,4V)

Podpinasz klemy - jeśli napięcie spadło, to coś ci zjada prąd.

Uruchamiasz silnik i mierzysz napięcie, jak dobrze pamiętam to ok. 14,4 V powinno być.

Jak jest mniej to jest coś nie tak z ładowaniem, jeśli ok. 14 to robisz dalej to co napisałem ;[

 

Teraz gasisz ciągnik i wyjmujesz kolejno bezpieczniki.

Pierwszy bezpiecznik - mierzenie napięcia.

Jeśli nie wzrosło do książkowych 12,4V - wkładasz go z powrotem na miejsce.

Wyjmujesz kolejny itd.

Jeśli znajdziesz ten, po wyjęciu którego wzrosło napięcie, sprawdzasz w instrukcji od czego on jest i pierwsze co sprawdzasz to kabelki i miejsca, gdzie mogły się przetrzeć, aż znajdziesz zwarcie.

Miłego poszukiwania ;)

 

Edit: Jeśli nie masz miernika napięcia - kup go. Nie kosztuje majątku, a przydaje się dosyć często w takich pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielek24    2

widze,że czeka mnie ciekawy poniedziałek ;) jeśli jest to wina alternatora to da sie naprawic czy trzeba drugi kupować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zamiast mierzyć napięcia(i tak nic w ten sposób nie znajdziesz) lepiej powyłączać wszystkie odbiorniki i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Jeśli płynie prąd to wiadomo, że jest gdzieś przebicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×