Zaloguj się, aby obserwować  
danielek24

lewy pobór prądu

Polecane posty

danielek24    30

witam.posiadam zetora 4340 z 2003r.W styczniu kupilem akumulator akcel 140 ah,już 4 od nowości.okazało się,że aku nie wytrzymuje nocy i codziennie trzeba go ładować.Stwierdziłem,że tak być nie może i oddałem go na gwarancje,lecz stwierdzili,że aku jest sprawny oraz polecili zdjąć na noc klemy i to właśnie pomaga.Po odłączeniu klem,lub wyłączeniu wyłącznikiem prądu trzyma tak jak powinien.

Więc moje pytanie-od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn tego "lewego poboru"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Czyli jak stwierdzasz że jest lewy pobór prądu to podczas podłączania klemy iskrzy? Tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zenas    11
;) musisz mieć zwarcie w instalacji ;[ lepiej usuń tę usterkę bo może się ciągnik sfajczyć :(

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a alternator masz orginalny?moim zdaniem to wina alternatora.Najprosciej to wylanczac mase wylacznikiem i problem zniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

nie iskrzy.a usunąć bym chciał ale nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i pewnie w poniedziałek trzeba będzie zawitac u jakiegos speca elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    6

wystarczy odpiąć przewody na noc od alternat lub regulatora i na nastempny dzień bendzie diagnoza to proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

heh gwozdzmi nie watuje,aku był w serwisie i jest ok a kontrolka od ładowania gaśnie i wez tu badz madry :) kurcze 9 lat ciągnik i juz 4 aku ileż można :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    121

Zobacz lampkę podświetlania kabiny. U wuja było tam pełno kurzu i nie było widać że się pali.


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    18

pobór na klemach można sprawdzić podłączając żarówkę np. 12V 5W lub mocniejszą.. podłączasz żarówkę między zdjętą klemą a biegunem akumulatora. jeśli przy wyłączonych odbiornikach zapali się żarówka to masz pobór prądu.

ja bym stawiał na alternator tak jak kolega BORYSS radzi.. kiedyś miałem taki przypadek w DF. spalona była jedna z diod w alternatorze i przewodziła w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Najprostszy sposób to sprawdzanie napięć.

Odpinasz klemy i sprawdzasz napięcie na akumulatorze (powinno być 12,4V)

Podpinasz klemy - jeśli napięcie spadło, to coś ci zjada prąd.

Uruchamiasz silnik i mierzysz napięcie, jak dobrze pamiętam to ok. 14,4 V powinno być.

Jak jest mniej to jest coś nie tak z ładowaniem, jeśli ok. 14 to robisz dalej to co napisałem ;[

 

Teraz gasisz ciągnik i wyjmujesz kolejno bezpieczniki.

Pierwszy bezpiecznik - mierzenie napięcia.

Jeśli nie wzrosło do książkowych 12,4V - wkładasz go z powrotem na miejsce.

Wyjmujesz kolejny itd.

Jeśli znajdziesz ten, po wyjęciu którego wzrosło napięcie, sprawdzasz w instrukcji od czego on jest i pierwsze co sprawdzasz to kabelki i miejsca, gdzie mogły się przetrzeć, aż znajdziesz zwarcie.

Miłego poszukiwania ;)

 

Edit: Jeśli nie masz miernika napięcia - kup go. Nie kosztuje majątku, a przydaje się dosyć często w takich pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

widze,że czeka mnie ciekawy poniedziałek ;) jeśli jest to wina alternatora to da sie naprawic czy trzeba drugi kupować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zamiast mierzyć napięcia(i tak nic w ten sposób nie znajdziesz) lepiej powyłączać wszystkie odbiorniki i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Jeśli płynie prąd to wiadomo, że jest gdzieś przebicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Adam16482
      Witam wszystkich. W moim zetorze miałem i mam problem z ogrzewaniem ponieważ nie mogłem ruszyć suwakiem od ciepła i zimna wymieniłem linkę ponieważ przyrdzewiała w pancerzu oraz zawór bo był zastojały. Po wymianie tych części teraz cały czas mi wieje chłodnym powietrzem a linka i zaworek chodzi jak trzeba. Na dodatek gdy sprawdzałem czy działa ten wentylator tak jak należy zaczął mi kapać płyn chłodniczy do kabiny z tej półki. Co może być tym objawom winne?? Może być to nagrzewnica do wymiany??    
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      gdzie znajdę jest umiejscowiona pompka spryskiwacza w Zetor 7211 ??? Nie działa mi spryskiwacz i chcę na początku sprawdzić te pompkę.  
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam, gdzie mogę naprawić licznik motogodzin w traktorze zetor 7211 z 1987- licznik jak na zdjęciu  ??? czy mogę prosić o jakieś namiary  na takie osoby lub warsztaty ???

    • Przez Mfaryna12345
      Witam. Jak najprościej i najszybciej podłączyć gniazdo zapalniczki w Zetorze 5341? Próbowałem plus od aku i minus z budy Ale nie działało. Później plus z aku i gnd ze stacyjki Ale też nic. chyba że to nie było gnd. No i jeszcze pod stacyjke dwa wolne wtyki a10? i gnd? i też nic. Podłączenie było pod aku z plusa jeszcze i później masa z halogena tył Ale halogen spaliło. Po czym plus z aku i masa pod drugi halogen i spaliło wtyk ładowarki do zapalniczki... potrzebuję pomocy. pozdrawiam.
    • Przez Mfaryna12345
      witam zgasilem traktor zetor 5341 I chciałem go odpalić i nie chce jaka może być przyczyna A wszystko działa
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj