Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zalety:

- duży rozstaw osi

- duża masa

- cały tyłek(przekładnia Vario, tylnia oś, podnośnik) jest taki sam jak w Fendtach i produkowany przez Fendta - byłem w fabryce i sam widziałem montaż

- silnik ma bardzo wysoki moment obrotowy

- możliwość zmiany przełorzenia dzwignią rewersu

- radar poślizgu kół w standardzie

Wady:

- brak joisticka zawierającego najważniejsze funkcje czyli trzeba zdjąć ręke z dźwigni jazdy żeby np. podnieść TUZ

- spora dopłata, za to żeby komputer naprawde działał z isobus

- brak powerbost

To są najważniejsze wyróżniki tego ciągnika w porównaniu z konkurencją.

 

Co do samego ciągnika to miałem nim okazje troche pojeździć na pokazie i zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Fajnie działa automatyka przekładni i szczególnie dobrze sie jezdzi w trybie sterowania pedałem gazu. Poprostu wciskasz pedał i nic więcej Cie nie obchodzi, bo ciągnik robi reszte sam. Nie jest to jednak coś niezwyklego w tej klasie ciągników i prawdopodobnie konkurencja nie jest pod tym wzgledem gorsza.

Podsumowując:

Ciągnika może nie ma tyle bajerów co konkurencja(np. NH7000 AC) ale wyróżnia sie rozmiarami(rozstaw osi, masa), mocą(moment obrotowy) i trawałością(przekładnia Fendta)

Edytowane przez MF2007
Opublikowano

no massey Boosta nie ma tylko ze skrzynia bezstopniowa i tutaj przy zakupie ciagnika o mocy okolo 150km mozna sie zastanowic bo mamy do wyboru serie 64xx i 74xx w tej pierwszej jest dodatkowa moc ktora moze sie przydac a w drugiej niestety nie ma za to za nia przemawia skrzynia bezstopnowa:)

Opublikowano (edytowane)

uważam jednak że Power Boost to taki bajer marketingowy. Przydaje się w przy pracy przy dużych prędkościach (z tego co wiem powyżej 8km/h) gdy chwilowo nam słabnie ciągnik i trzeba mu takie ''nitro'' zaserwować.

 

Wyobrażacie sobie cały dzień pracować na PB?? ja nie.

 

Power Boost przypomina mi wzmacniacz momentu obrotowego stosowny kiedyś przez Zetor-Ursus-ZTS Martin

 

Skład się bierze dodatkowa moc?? na pewno nie z kosmosu tylko głownie z baku.

Zapewnie w parze z zużyciem paliwa idzie zużycie silnika.

(to tak jak pić 50ml na raz a 100ml, funkcjonować też będziesz ale krócej ;)

 

Uwierzcie na słowo - jak się nie ma pod maską mocy pochodzącej z konwekcjonalnej pracy silnika to żaden system nie pomoże - wiem to z praktyki

Power Boost to rzecz którą bym nie uwzględniał przy selekcji (wyborze) mocy ciągnika tylko jako dodatkowe wyposażenie.

 

Podsumowując - dobra rzecz, tylko do używania z głową i nie dużą częstotliwością

 

Co do przekładni Vario (Dyna VT - zwał jak zwał) przypuszczam że konstrukcja i zasada działania tych skrzyń nie pozwala na użycie Power Boosta. Praca tych skrzyń niweluje koniecznośc generowania dodatkowej mocy przez silnik i poprzez odpowiednią redukcję prędkości i rozpoznawanie obciążenia radzi sobie dobrze bez PB.

 

Oczywiście należy również uwzględnić ekonomię przekładni: przekładnie Vario wychodzą z najlepszymi wynikami- pokazują to testy i praktyka.

 

Odnośnie całej serii 74xx - patrząc na oferowaną technologie i wyposażenie w stosunku do ceny i w porównaniu do konkurencji uważam, że MF tą serią podniósł poprzeczkę

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jacekbee

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v