Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku dni już przeglądam to forum, czytałem już tu mnóstwo tematów i tak mnie jakoś naszło ;p żeby napisać, a raczej zapytać, czy wie ktoś może jak odblokować 5 bieg w Renault Ceres 85X ?? Żółw- jest 5 + półbiegi, zając-4 + półbiegi (5 nawet nie da rady włączyć). Skrzynia to Twinshift, a ciągnik z Francji więc nie dziwne, że zablokowany. Jężdżę tak już kilka lat, ale od tego lata muszę dużo jeździć ulicami... więc przejeżdżając jednego dnia kilkadziesiąt km, będzie różnica od tego jak szybko będę się przemieszczał...

 

Pozdrawiam, Marcin

Opublikowano

Witam , to dopiero mój początek na forum.

Kilka dni temu przeprowadziłem odblokowanie biegu w jd 3300 a wiec odpowiedniku ceres, jest to dosc prosta rzecz.

Ja miałem zdjętą kabinę, trzeba odkręcić pokrywę skrzyni , ja najpierw odkręcałem dźwignie od zmiany biegów i reduktora, nastepnie wybiłem kołka na wodziku reduktora , odbezpieczyłem dwie śrubki, następnie bolca cofnąłem do tylnego mostu, z lewej strony jest wkrecona zaslepka , musisz ja wykrecic i wysunie się bolec ok 10cm , albo musisz wyciągnąc go magnesem , skadasz wszystko w odwrotnej kolejnosci i masz 5 bieg , zdjęcia moge wysłać na email. Pozdrawiam

ps. może ktoś pomoże z półbiegami , kiedy włączam to ciągnik staje i daje wrażenie spalonego sprzęgła.

Opublikowano

Tak , półbiegi elektrycznie, ale już rozpołowiłem ciągnik wyjąłem kosz półbiegów 2 miedziane czy jakieś tarczki maja zerwane środki i jedna stalowa również, ale to nie problem juz zamówione , ok 250 zł komplet , ale gorsze jest to ze naderwało kosz trzymający te tarczki w miejscu na segier a kosztuje ponad 2 tys, i nie wiem co robić używanego szukam.

Nie wiecie może jakie powinno być ciśnienie na hydraulice z tyłu ciągnika na wyjściach a jakie na wspomaganiu i sterowaniu półbiegami? Dzięki za info.

Jeśli macie jakieś namiary na części to poproszę

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam musze odblokowac 5 bieg w Renault Ceres 95x i chcialbym sie dowiedziec jak to sie robi gdzi doladnie mam odkrecic, czy to znajduje sie pod fotelem czy blizej galki zmiany biegow. Czy wystarczy odkrecic fotel mate wygluszajaca i pdloge pod fotelem i to w tym miejscu bedzie dostep? Prosze was o pomoc pozdrawiam

 

--połączone posty--

 

Witam kolego arekkal87 mogbyc mi podeslac zdj/eia na maila piotrek15208@wp.pl. z gory dziekuje pozdrawiam

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Opublikowano

Z opisu wynika :

"Ja miałem zdjętą kabinę, trzeba odkręcić pokrywę skrzyni , ja najpierw odkręcałem dźwignie od zmiany biegów i reduktora, nastepnie wybiłem kołka na wodziku reduktora , odbezpieczyłem dwie śrubki, następnie bolca cofnąłem do tylnego mostu, z lewej strony jest wkrecona zaslepka , musisz ja wykrecic i wysunie się bolec ok 10cm , albo musisz wyciągnąc go magnesem ,"

Że odkręcił dźwignie od zmiany biegów a następnie zdją pokrywę od góry, następnie na wodziku od reduktora (zmiana szybkie wolne) (nie żłów zając) jest bolec o długości 10cm. Aby go wybić trzeba odkręcić dwie śrubki.

Powłączaj wodzikami na wolnych biegach bieg 5 - powinien wejść a na szybkim zakresie powinien się blokować (pewnie o ten bolec)

Opublikowano

kolego to chodzi zeby odbezpieczyc te dwie srubki co sa na klucz 17 czy te dwie co sa na kluczyk 10 i zabezpieczone drutem . jak by ci to nie sprawilo problemu to prosil bym o numer telefonu bo mam juz sciagnieta ta pokrywe . jak cos to moj numer 519 449 472

Opublikowano

Chłopie ale ja tego nie robiłem, podpowiedziałem ci jak ja zrozumiałem gościa co to pisał - wydaje się dość dobrze opisane. Robiłem skrzynie w c60, calutką w MTZ82 pomagałem sąsiadowi w deutzu z lat 70 i nie było tam nic skomplikowanego, wszystko mechaniczne jak w twoim przypadku.

Weź browarka w ręke i na spokojnie to zobacz. Tam włącza się blokada 5 biegu w momęcie włączenia szybkiego zakresu! Jak masz jakieś śrubki to zobacz (nawet zaznacz) jak to jest złożone i spróbouj rozkrecić i sprawdzić czy wychodzi bolec. Ja mam 110.54 i jedyne co w niej na razie naprawiałem to rozłączanie przedniego napędu i wspomaganie (wszystko związane z hydrauliką)

A tak na marginesie to nr możeszx napisać na priv a nie publicznie. Zrób zdjęcia wstaw je i podaj linka to może wspólnymi siłami coś poradzimy. Szkoda płacić mechanikom jak można zrobić to samemu.

Opublikowano (edytowane)

z kolega do tego doszlisny . jak wyciaglismy wodzik reduktora to wtedy wskoczyl ten bolec co blokowal 5 bieg i nie moglismy z powrotem wsadzic tego wodzika reduktora . dopiero jak polozylem sie pod traktor to zlokalizowalem ta zaslepke , odkrecilem ja i wyszedl ten bolel zakrecilem zaslepke i wodzik reduktora zlozylem jak byl i 5 bieg

Edytowane przez sebastianborkowski
Opublikowano

przecież to pręt wodzika go blokuje to jak bez odkręcenia pokrywy i cofnięcia pręta bez kitu uśmiałem się nie wiem po co pisać takie bzdury?????? i kogoś wprowadzać w totalny błąd????? i się dziwią potem ze no przecież jak to tam było napisane ze tak się da

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v