Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam ciekawych tematu :)

Zastanawiam się nad przeniesieniem tłumika pod kabinę i wyprofilowanie rury tak aby miała wyjcie albo wzdłóż słupka kabiny albo pod schodkami ...

Co o tym sadzicie ? myślę żeby użyć tłumika od 360 bo jest mniejszy gabarytowo i (prawdopodobnie) bardziej tłumi głos silnika.

 

To lużny temat ciekawią mnie opinie naszych fachowców Agrofoto :)

Opublikowano

Moim zdaniem to nie za ciekawy pomysł :) Ja teraz w swoim 8045 zamiast tłumnika użyłem rury ocynkowanej o ściance 2mm. Troche głośniej chodzi ale za to spojrzenie ludzi na wsi i ryk zetora bezcenne :)

Opublikowano

Ciągnik straci swój piękny odgłos :( ale da się tak zrobić tylko trzeba się pomęczyć z tym troszkę , łatwiej było by zrobić coś takiego z samej rury.

Dlaczego chcesz go przenieść aż tak ci przeszkadza ?

Opublikowano

to nie silnik z turbo zeby dawac sama rure (ale nawet i z turbina sa tlumiki z "wkladem" w srodku) i bedzie za duzy halas. sam chcialem kiedys przeniesc kiedys na slupek, a najprostszy sposob na to, to odwrocic kolektor wydechowy (musi byc taki co tlumik wychodzi z maski) i juz masz wylot od strony kabiny, dac kolanko i rure na slupku. a najlepiej byloby zrobic cos takiego, jak tlumik w Renaultach czyli cala ta "puszka" wygluszajaca znajdowala by sia na dole kabiny, a do gory wyprowadzilbys tylko rure. jeden uzytkownik ma tak zrobione w ursusie 1222.

Opublikowano

To własnie o cos takiego mi chodzi , żeby nie dawać samej pustej rury (bo to głupiego robota) tylko skierować tłumik (od kolektora takiego jak w 912) ku dolowi - najwyzej pod lekkim skosem pod kabinę a dopiero od niego poprowadzic pustą rurę :(

Bo jak założe pustą rurę to hałas będzie nie do wytrzymania i nici z radia :(

Opublikowano

tłumik od 60 będzie ci zaduszał ciągnik za mała średnica wylotowa, sama rura to nie za ciekawy pomysł sam mam taką i musze wyrzucić bo jest za głośny jak by ktoś chciał to mogę sprzedać używana przez jedyne 220 mth :(

Opublikowano

Że tak zapytam, ktoś pisał że da się odwrócić kolektor (typ w którym tłumik wystaje z maski).

I takie moje pytanko, Jak faktycznie się da go odwrócić to wy spawać kolano do niego z dwóch łuków holenderskich, na to fabryczny tłumik. Wtedy można zamontować do maski zawiaski i będzie unoszona, bo tak normalnie to tragedia, byle pierdołka i tyle rozbierania. Co wy na to?

Opublikowano

no ja mam w masce tłumik i w zeszłym roku 3 razy chłodnice wyciągałem do lutowania i jeszcze parę razy musiałem zdejmować maskę.

No może spróbuje z odwróceniem tego kolektora tylko aż strach te śruby w głowicy odkręcać bo jak się pourywają to będzie jazda.

Opublikowano

a niby dlaczego maja sie pourywac?? mi sie jeszcze nigdy to nie zdazylo, a nawet jesli, to bierzesz wiertare, wiertlo najlepiej 9 mm i gwintownik 10 mm i po sprawie, tylko najgorzej jak Ci sie gwintownik zlamie :) ale to sa sruby "10" wiec nie powinny sie ukrecic, chyba ze sa nieruszane od nowosci.

Opublikowano

ja bym polecał zrobic ze zwykłej rury grubosciennej, najlepiej o srednicy 60-70mm , ja mam w swojej 1224 tłumnik z rury (galeria) i sobie bardzo chwale :) zrobił mi ja kolega z AF, który ma taka sama w 1012... ale wylot jest skierowany pod kontem do góry i w bok.... i w kabinie nie jest głosniej niż na orginalnym tłumniku.. a głos... i spojżenia ludzi ... bezczenne... a i mocy wiecej :)ja juz rezygnuje z uzywania tłumników :) a co do twojego pomysłu, to kiedys widziałem w którymś numerze RPT jak koles miał tłumnik od zetora 7711 (ten profilowany z iskrochronem wbudowanym) w ztorze 8145 zamontowany na słupku kabiny...

Opublikowano

ja dzis kupilem nowy tlumik do 1224, pare dni temu kupilem z krotka rura, ale ani go nie zakladalem, dzis zamienilem na ten najdluzszy i powiem ze fajnie chodzi. przy przegazowce jest taki charakterystyczny dzwiek jakby cos gwizdalo a w tym starym co mialem to byl dzwiek jakby sama rura byla. ten nowy jest rowno z dachem i przy otworzonym szyberdachu jest w kabinie troche glosniej, ale za to przy zamknietej jest ciszej niz przy tym krotkim. samej rury do ciagnika bez turbo bym nie montowal bo za duzy halas. przy turbince to tylko bedzie wiekszy gwizd a przy normalnym to bedzie huczec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Siwecki97
      Witam grupowiczów, 
      Potrzebuje pomocy odnośnie podnoszenia mocy tego właśnie ciągnika. Przymierzam się właśnie do pociągniecia mocy. Pytanie brzmi czy kusić się o 25% czy lepiej te 20 %? Pumka z rocznika 2018 na multicontrolerze, skrzynia fullpowerschift. 
    • Przez DaMiAn914
      Witam. Chciałbym założyć tur-a do mojej 914-stki no i nie wiem jaki byłby najlepszy. może doradził by mi ktoś ?
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Właśnie skończyłem remont Ursusa C-3110 de luxe (C-385 + silnik perkins)
      Wprowadziłem kilka subtelnych modyfikacji
      Proszę o opinie i rady bo właśnie zaczynam remont 2 sztuki.
      Będę wdzieczny za dobre pomysły


      jeszcze 2 zdjęcia


    • Przez pawel4002
      Dzień dobry wszystkim
      Wiem ze temat już się pewnie przewijał na forum, ale myślę o założeniu przedniego napędu do Ursusa 1201. Mam pytanie czy wiecie gdzie można dorwać taki po pieniądzach, może być nawet do remontu, bo przecież ceny w ogłoszeniach to prawie wartość ciągnika.
    • Przez kamil5421
      Witam mam pytanie czy orientuje się ktoś - przerobienie konstrukcji wsporczej z ursusa 5314 na c 385 to duzo modyfikacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v