Skocz do zawartości

jak rozebrać alternator


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

s7300719.jpg

 

witam, może mi ktoś pomóc i napisać jak rozebrać ten alternator elmotu? nie chce mi zejść ta górna pokrywa nie chce siła bo może coś urwę, te śrubka m6 też odkręciłem ale na zdjęciu jest jeszcze zakręcona.

Opublikowano

Jak wykręciłeś wszystkie szpilki to musi isć. Może przyrdzewiało przy stojanie. Jeżeli napewno nie ma już żadnych śrub itd to postukaj młotkiem w obudowę i może sie uda ściągnąć. Rozerwać nie masz co. Najlepiej jak sie wypowie elektrotech

Gość Profil usunięty
Opublikowano

obudowa puściła około 1mm a dalej nie chce iść i jest takie uczucie jakby na jakimś drucie trzymało.

Opublikowano

ta pokrywa "tylna" zejdzie Ci ale razem ze "stojanem", bo uzwojenia są przykręcone lub przylutowane od środka

podważaj śrubokrętem lekko jakbyś chciał ściągnąć tą pokrywę od strony koła pasowego, wyjdzie razem z wirnikiem,

potem kluczyk nasadowy, odkręcasz te 3 śrubki 8 w środku, ściągasz diody prostownicze od wzbudzenia i możesz wtedy też rozłączyć uzwojenia od mostka prostowniczego od ładowania

Opublikowano

Witam odkręć szczotkotrzymacz i cztery szpilki stojan zostaje z tylną obudową czyli rozejść się mósi pomiędzy stojanem a obudową od koła pasowego w innym przypadku pourywasz przewody od stojana .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

aha czyli musze odkręcić koło pasowe

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ok dzięki, rozebrałem, teraz mam pytanie na wirniku a raczej na tej części co idą szczotki są takie rowki po 0,5mm czy to tak powinno być czy szczotki wyrobiły te rowki?

Opublikowano

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

aha, wymieniłem szczotki i regulator jutro założę myślę że będzie dobrze chodził.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

To są pierścienie ślizgowe. Tu nie ma albo. Komutator występuje w prądnicach pradu stałego, a jak wiadomo alternator takową nie jest. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd. Jest taka niepisana zasada na forach: Nie wiem, nie rozumiem, nie jestem pewien, to MILCZĘ lub pytam innych. Dobrze by było gdyby użytkownicy się do niej stosowali.
Opublikowano

Napisałem komutator z myślą o tym że większość sklepów posługuje się tym potocznym terminem przy sprzedaży tego elementu, więc elektrotechnik nie czepiaj się bo napisałem też- pierścienie ślizgowe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v