Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
JohnDeere8320

MTZ 82 pytania

Polecane posty

Witam mam 2 pytania dotyczące ciągnika MTZ 82

Pierwsze dotyczy zapalającej się ostatnio często kontrolki zanieczyszczenia filtra powietrza. Nie wiem co może być przyczyną gdyż filtr był wymieniany niedawno, a w dużym zapyleniu to pracował ostatnio w żniwa.

Drugie pytanie dotyczy dźwigni zmiany półbiegu, którą trzeba podnieść lekko do góry, aby zmienić półbieg, gdyż inaczej nie chce wchodzić i słychać zgrzyty. Co tam się mogło stać , bo zauważyłem też ostatnio duży luz na niej, którego wcześniej nie było(tzn. aż tak dużego) Proszę o odpowiedzi

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys79    0

też prosiłbym użytkowników forum o pomoc niedawno kupiłem MTZa-82 i muszę wymienić olej i ktoś może mi podpowie ile do silnika wchodzi oleju??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzys79    0

I jeszcze jedno pytanko przy wymianie oleju jak rozkręciłem filtr to wypadł mi śrucik (taki wałek) no i niewiem czy on jest potrzebny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Przepraszam, że się podłączam, ale mam małe pytanie i nie chce tworzyć do niego nowego tematu. Posiadam MTZ 52 i mam ramę poskręcaną na jednej stronie na 6 śrób i na drugiej też tyle, nie jest wzmocniona i chcę powiesić z przodu 200KG i nie wiem czy to wytrzyma dodam, że nie będzie ciągał on jakiś diabelsko ciężkich sprzętów jedynie pług i agregat. Nie szarżuję nim i się zastanawiam czy zda to egzamin żeby się nie połamał? Ma ktoś niewzmocnioną i powieszone z 200 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

wytrzyma bez problemu w moim bez wzmocnien ma zawieszone 250kg i trzy lata juz tak smiga i nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

krzyś79 chyba już złożyłeś bąka ;) i co wypadło

 

mchammer tak spokojnie prawie każdy mtz ma 200 kg z przodu niektóre nawet więcej, a wzmocnienia to przy dużooo większej masie. Przeważnie pęka rama przodu osi przed tym ceownikiem ale to przy częstym paleniu na zaciąg i w ekstremalnych warunkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

co do pęknięć przedniego wspornika to na pewno nie pęka od zaciąganie bo u mnie nigdy nie był ciągany a spękał i trzeba się dobrze przyglądnąć żeby zauważyć pęknięcia ja w 82ts mam dodatkowe 250kg obciązenia i wspornik zmieniany teraz są wzmocnienia wcześniej nie było a spękał pewnie od tego że kilka razy stawał dęba ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

A na serwie da rade kręcić kierownicą, bo bez obciążników ładnie się kręci.

 

 

kreci sie bez problemu jedna reka przy skrecia na maxa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Koledzy, a ile powinno być oleju w tej całej kolumnie z przodu, gdzie drążek od kierownicy wchodzi. Do pełna czy jak to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    3

Podłącze się do tematu. Mam pytanie ile oleju wlac to miski filtra powietrza???? (MTZ 80 z 90 roku). Wlałem tam coś kolo 1 ltra i wydaje mi się że jest mało. Drugie pytanie jaki olej tam wlewać??? Silnik zalany mam turdusem a tam wlałem jakiś inny. czy to ma znaczenie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×