Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Codziennie wywożę jakieś 8-,10 krokodyli obornika z obory i dowożę 2-4 razy kukurydzę miniładowarką Wiedelman z 2 cyl. silnikiem diesla i niestety ale po odpaleniu w zimie albo przy dopychaniu kopci (ma już swoje latka).Myślę,że remont niewiele pomoże ze względu na starą technologię,może ktoś ma pomysł na ograniczenie wdychania tego dymu poza maską :blink:

Opublikowano

Są jakieś dodatki do oleju napędowego w dużej mierze ograniczające kopcenie, stosuje się je do tirów wjeżdzających do hangarów, znajomy kierowca opowiadał że po zastosowaniu tego zupełnie ni eczuć spalin, nie wiem tylko czy to działa we wszystkich dieslach czy tylko z tych euro 4 :blink:

Opublikowano

Kolego ja wiem ze w tych nowych silnikach, chyba od EURO III jest stosowany płyn Ad Blue ktory to wlasnie ma za zadanie zredukowanie wszystkich szkodliwych oparów, moze pojdz w tym kierunku.

Opublikowano

W dieslach z euro 2i 3 były katalizatory wyjecie nie spowoduje kopcenia może byc tylko inny zapach spalin chyba że silnik to trup. W dieslach z euro 4 jest katalizator lub filtr cząstek stałyh którego wyjąc nie można silnik nie będzie chodził. Praca filtra cząstek stałych polega na dopalaniu co jakiś czas zgromadzonej tam sadzy. Ad blue plus filtr cząstek stałych występuje w silnikach z euro 5. W ciągnikach normy sa inne i wyglada to troche inaczej. Jesli chodzi o ładowarke zrób jej remont lub poszukaj jakiegos innego silnika np od c 330 nie wiem jaka tam moc jest potrzebna.

Opublikowano

właśnie remont pomoże :huh: bo jeśli Masz nieszczelne cylindry to przepuszczają powietrze i paliwo nie ma tlenu do spalania=kopcenie

dwa to bierze olej (czyli go spala)=czarny jeszcze gorszy dym

 

mam katalizator w starym dislu i też wali na czarno czasem

może załóż na tłumik jaką szmatę dobrze przepuszczalna ale nie na samą koncówkę tylko jakiś stelaż by te 0,5 m2 uzyskać albo spaliny przez wodę przeprowadź może tam się zmieszają zanieczyszczenia i zostaną (chodź nie wiem czy to pomoże) :blink:

Opublikowano

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie jeśli stoi zimą w ciepłym miejscu to na stałe możesz zrobić wodny filtr, proste i tanie. Jeśli w zimnym to zrób tak aby można było ją wypuścić po pracy. Dodatkowa zaleta tego to że nie będzie pluł iskrami. Najlepiej w bańce umieścić poziomo gęsto nawierconą rurę i żeby była zalana wodą na głębokości góra 10cm. Wada tego to że zużyta woda jest mocno nieekologiczna :blink:

 

Dla poprawienia efektu można napchać w zbiornik dużo palonego drutu wiązałkowego, wtedy zbiornik może być mniejszy

Edytowane przez darek1972
Opublikowano

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Najlepiej trafiłeś o co mi chodziło, tylko ten problem, że jest używany 2x dziennie calutki rok i może być problem z zamarzaniem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Aby poprawić stan zdrowia nie wdychając dymu,należy zastosować patent z maszyn pracujących pod ziemią w kopalni,rura wydechowa jest doprowadzona do baniaka z wodą,spaliny przechodzą przez wodę i wychodzą dużo mniej uciążliwe dla zdrowia.

Pył materiałów organicznych jest wybuchowy.Woda przy wylocie służy eliminacji iskier,a nie spalin.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Metan.Zawsze moźe się pojawić i choć ryzyko małe przepisy BHP na kopalni muszą być zachowane.

Zresztą kiedyś stosowano wodę do wyłapywania iskier przy omłocie zboża silnikami spalinowymi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W kopalni trzeba dmuchać na zimne,w razie "w" trudno wyskoczyć oknem lub skorzystać z wyjścia awaryjnego.

Opublikowano

Chyba trzeba będzie tak zrobić, spawać jakiś baniak z tylu, to będzie też jako przeciwwaga. Tylko może być kłopot z podłączeniem rury, bo silnikiem okropnie zapier... na boki. Kolega mechanik powiedział mi, że może być kłopot jak przy gaszeniu łyknie setę na tłoki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v