Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
:D Witam dla mnie marka zetor to wielka klapa w ostatnich miesiącach nie posiadam takiego ciągnika tej marki ale bardzo się nią interesowałem bo kupowałem ostatnio ciągnik . U mnie w miejscowości jest 5 ciągników tej marki z tego co słyszałem od właścicieli to sobie nie chwalą a mianowicie to w pierwszym siadła pompa podnośnikowa , w drugim strasznie poci się silnik a co najlepsze przyjechał serwis i powiedział że tak musi być śmieszne hehehehe w 3 z tego co rozmawiałem z właścicielem powiedział mi tak że pracuje bardzo dobrze ale po 300 mth wziął już ponad 2 litry oleju szok w 4 leje się pompa paliwowa w 5 jak narazie nic się nie dzieje mowa wszystko o nowych seriach tej marki proxima i forterra ..
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie marka ZETOR to jedna z najlepszych marek. Nie tyle mnie interesują ciągniki co podziwiwm silniki marki ZETOR po prostu nie do zdarcia coś wspaniałego i bardzo długa żywotność i ten wygar i ta moc, podziwiam. Tylko mają jedną wade licho odpalają zimą ale jakoś se z tym radze. Możno je katować równo i nie popuści. Mówie oczywiście o marce zetor do 2000 roku bo po 2000 roku to zupełna klapa. Znam gościa co ma zetora z 2003 roku to porażka ulany, usmarkany, słaby. Dwóch przyczep buraków z dość twardego terenu ruszyć nie mógł, ale co ja mówie temu ciągnikowi licznik już się drugi raz kręci to ma prawo być słaby bez remonto. Zetor 7341. Pozdrawiam

Edytowane przez milanreal1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Myślę, ze silnik Deutza czy np JD zrobi sporo większy przebieg bez remontu niż Zetor. Stare JD czy Fendty robiły do 30 000, Zetor przy takim przebiegu będzie co najmniej po 2 remoncie.

Opublikowano

Kolego @Mariusz x, ja nie wiem co potrafią silniki Deutza czy JD bo nie pracowałem na maszynach z tymi silnikami ( słyszałem że są za***iście wytrzymałe ale na własnej praktyce nie doświadczyłem ). Silniki zetora porównałem do ursusowskich które też są dobre, do silników Perkinsa, MTZ-eta też miałem na myśli ale silniki MTZ-eta też są bardzo dobre i do silników waltry-gówno wielkie.

 

Ja mam zdanie że silniki zetora coś potrafią. Nie wiem co potrafią silniki Deutza czy JD?

Opublikowano

@gustkowski5211 popieram twoje słowa

ja też mam 5211 z 87r maszyna nie do zajechania bezawaryjna wygodna i komfortowa, jedyne co w nim robiliśmy to hamulce i uszczelniliśmy podnośnik bo opadał a tak to ciągnik ok. jedyne co w nim brakuje to wspomaganie kierownicy ponieważ jest to wersja krajowa

Opublikowano (edytowane)

Ja też posiadam zetora 5211 z 1990 rok. I raczej awaryjny nie jest, mam go od 7 lat i nie narzekam. Też posiadam wersję krajową ale ja wspomaganie dokupiłem bo w lesie jak pracuje to różnie to bywa.

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

czy cześci są to nie wiem bo nic nie robiłem w proxime.

 

a co do zetorów to u mnie wygląda to tak dziadek pierwszy kupił zetora potem mó ojciec kupił 7211 i teraz mamy proxe plus 95 i sobie każdy z nas zetora chwali począwszy od dziadka ąż po mnie.

 

z tymi awariami zetorów to jest różnie, a miannowicie w większości awarie powodują sami użytkownicy (u mnie każdy ciągnik jest odpowiednio dotarty i serwisowany w czas) i jakoś nic sie nie dzieje nawet bizon który ma ma blisko 30 lat (jestesmy jego I pierwszym włascicielem) tylko leje się ON i smaruje :lol: :lol: :lol:

 

jest to przypadek???

Opublikowano (edytowane)

Myślę, ze silnik Deutza czy np JD zrobi sporo większy przebieg bez remontu niż Zetor. Stare JD czy Fendty robiły do 30 000, Zetor przy takim przebiegu będzie co najmniej po 2 remoncie.

O ile mi wiadomo to one chyba liczą godziny pracy 1mth=60min pracy silnika. A w starszych zetora wybija mth gdzieś tak w 90min pracy silnika. ENDURAK91 jak tobie się proksa sprawuje bo przymierzam się do kupna podobnego, tylko mam dylemat czy poradzi sobie ona z 8 tonowym rozrzutnikiem MetalFacha.

Edytowane przez Z7245
Opublikowano

Ja posiadam Zetora T-25k jak na swój wiek sprawuje się dobrze, choć pokazuje już swoje gorsze strony, najgorszą rzeczą w nim jest dźwignia ręcznego ale ja sobie już ją przerobiłem. Dla mnie Zetor jest jednym z najlepszych ciągników ;)

Opublikowano (edytowane)

Ja posiadam Zetora 10641 Forterrę z 2006 roku. Jestem jego I właścicielem. Z początku pobytu u mnie miał tzw. choroby wieku dziecięcego typu: awaria elektrozaworu odłączającego przedni napęd, dziurka w chłodnicy od oleju od tylnego mostu i była wymieniana uszczelka w klawiaturze zaworów. To się działo przez pierwsze półtorej roku. Dziś już to minęło ma ponad 2000 mth i chodzi wzorowo. Od 2,5 nic się nie dzieje tylko leje się ON i wymienia filtry i oleje. Pracuje on z ładowaczem. Ciągnik wart swojej ceny. Serwisowanie i części są dużo tańsze niż w ciągnikach zachodnich. Dla mnie Zetor zawsze będzie ciągnikiem odpowiednim na kieszenie średniego rolnika takiego co stać na nowe maszyny. Jego zaletą jest bardzo dobry uciąg i odpowiednia do mocy ciągnika masa.

Edytowane przez sebekwolkasos
Opublikowano

Mam forterre z 2007 teraz ma 1050mth robione bylo duzo, i jestem przed usunieciem kolejnej usterki na szczescie drobnej, cieknie z dolnego walu silnika zimering za 40zl do wymiany, co do cen czesci to czy takie duzo tansze od zachodnich, nie sadze, kupilem mfa 6180 i jak popatrzylem na ceny czesci najczesciej wymienianych jak np sprzeglo to wychodzi ze mfa naprawie taniej. Oleju wiecej na poczatku kazdy silnik moze wiecej wypic zanim sie ulozy wszystko. Sadze ze mfa mozna taniej serwisowac jednak marże u korbanka sa wysokie takze wiele mechanikow znajacych temat sciaga czesci z innych krajow po duzo mniejszych cenach. Bardzo zyczylbym sobie zeby moj zetor wyrosl z dzieciecych usterek bo wymiana sprzegla byla dosc dotkiliwa dla portfela i pozno zasianej pszenicy, sprzeglo to wina ladowacza jak i fabryki bo po wymiania dziala zupelnie inaczej.wymiana sprzegla w forterze to 4 tysie w mf serii 6100 ok 2tys.

Opublikowano

W 60tce też się nie ma co psuć ale jednak się psuje, a te Zetory to zmodernizowane 60tki, tylko są nowsze to poóżniej zaczną się sypać. Nawet Proxima ma jeszcze dużo elementów z c360 :lol:

Opublikowano (edytowane)

W 60tce też się nie ma co psuć ale jednak się psuje, a te Zetory to zmodernizowane 60tki, tylko są nowsze to poóżniej zaczną się sypać. Nawet Proxima ma jeszcze dużo elementów z c360 :lol:

Ciekaw jestem co z c-360 jest w Proximie. Może podobny skład powietrza w kołach? Czy to że w obu ciągnikach jest akumulator?

 

 

Tak dla przypomnienia pierwszy post tego tematu

Witam. :D

------------ :D

Proszę o opinie posiadaczy wszelakich modeli Zetora...

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano (edytowane)

No właśnie jestem posiadaczem zetora 7745 a także posiadam c 360. W moim 7745 jest zmodernizowana skrzynia taka jak w 60tce 10/2 , z dodanym wzmacniaczem co daje 20/4. A z kolei ta skrzynia po ponownej modernizacji jest w Proximie ... Wszyscy zetorowcy się tak znacie na zetorach, że nawet nie wiecie, iz firma ta do 1995 roku jechała tylko na kolejnych odmianach i modernizacjach 60tki ( jak tam się nazywał bliźniaczy model Zetora?) bo pozostałe ciężkie modele to były słowackie Martiny a zetorem się tylko nazywały dla lepszej sprzedaży...

Edytowane przez craft
Opublikowano

W 60tce też się nie ma co psuć ale jednak się psuje, a te Zetory to zmodernizowane 60tki, tylko są nowsze to poóżniej zaczną się sypać. Nawet Proxima ma jeszcze dużo elementów z c360 :lol:

 

to żeś dał z tą 60-tką ja mam proxime i nie zauważyłem żadnego podobieństwa z c-360 tak więć wnioskuje żę twoja wiedza w tym temacie jest znikoma lub zerowa!!!

 

jak możesz to wskaż jakiś element z c-360 który jest w proximie <_<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v