Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
witja1980

Problem z wom

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
witja1980    0

Witam.

Mam problem z wyłączeniem wom a mianowicie podczas próby wyłączenia wom dzwignia poszła do przodu tak jakby był wyłączony a wałek dalej chodzi i w żaden sposób nie można go wyłączyć. Myślałem że obcieło jakieś zabezpieczenie ale wałek przy regulacji taśm chodzi i po zdjęciu dekielka z tyłu bloku widać jak te wkręty pracują.

Co może być przyczyną że nie można wyłączyć proszę o pomoc. MTZ 80

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie rozsypaly ci sie satelitki przy tym wlaczaniu wom.Sprubuj podciagnac tasme ta druga od tylu to jest od chamulca jak bedziesz wylaczal wom i bedzie ci dusic silnik to raczej na 100% rozsypaly sie te satelitki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

satelity nie koniecznie raczej łożysko od wałka z bieżnią (miałem tak)

regulację jak prowadziłeś ;) tam z boku jest miejsce na śrubę w dźwigience i wtedy dokręca się taśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

witja1980    0

Witam ponownie.

Regulacji nie robiłem. I teraz niewiem czy mam zdejmować pokrywę mostu bo narazie odkręciłem dekielek od regulacji taśm czy da się to w inny sposób naprawić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozna wyciagnac ten walek do tylu tylko musisz wykrecic te sruby z gury od regulacji tasm.Jak je wykrecisz to cala ta przekladnia zalaczajaca wom wyjdzie ci do tylu.Mozna to naprawic bez wiekszego rozbierania ciagnika i nie bedziesz musial zdejmowac tej pokrywy od tylnego mostu.Przy skladaniu bedzie troche wiecej zachodu poniewaz trudno bedzie utrafic z tymi srubami od tasm ale jest to wykonalne.Jak ci sie te satelitki rozsypaly to radze ci to naprawic jak najszybciej bo jak kawalek tej rozsypanej zebatki podejdzie pod zebatke od zwolnicy to masz dziure w tylnym moscie,wiem to z wlasnego doswiatczenia i bez wiekszego rematu sie nieobejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

witam

czy chodzi Ci o ten wałek od dzwigni załączania czy wałek główny wom? co ma wyść do tyłu

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ten glowny walek,musisz caly ten korpus co wychodzi z niego koncowka womu odkrecic i wyciagnac do tylu,ale jak niewykrecisz calkiem tych srub regulacyjnych z gory od tasm to nie wyjdzie poniewaz beda one blokowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

dokładniej to spuść olej z góry gdzie Wyjąłeś ten dekielek wyciągasz do góry 2 śruby regulacyjne potem z tyłu jak wałek WOM ma obudowę/pokrywę na 4 śruby "16-18" i 4 "8-10" i jak Masz hak to 2 od haka i wyciągniesz cały mechanizm wałka Sam dasz rady nic strasznego a regulację przeprowadzałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Panowie już naprawione chyba. A mianowicie , złożyłem i teraz wałek się załącza i wyłącza ale przy wyłączonym strasznie wyje i tak jakby się przypalały te taśmy a wkręcanie i wykręcanie śrób od regulacji nic nie daje.

Co to może być, i czy to ma chodzić w oleju i ile powinno się lać oleju do skrzyni i tylnego mostu bo jak spuszczałem to zleciało tylko ze 3 litry a mi się wydaje że tam powinno wchodzić ze 35. A spowodowane jest to tym że mój teść to aby do przodu. Poradźcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a spuszczaliscie ten olej z tylnego mostu i skrzyni biegow?Do skrzyni biegow i tylnego mostu wchodzi razem cos okolo 40 litrow.Tak to ma chodzic w oleju.A co sie dokladnie zepsulo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

korek kontrolny na 12 klucz znajduje się przed samą przystawką od przedniego napędu schowany za wałkiem

A co złożyłeś :blink: a do regulacji wkręcałeś śrubę by zablokować dźwigienkę

 

Mi jak rozwaliło się łożysko za bieżnią to właśnie włączało się niby normalnie (ale pod obciążeniem WOM stawał) a przy wyłączeniu świstało i drżała koncówka WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Zepsuły się te satelity (zębatki) jedna popękała a w dwóch poszły te łożyska igiełkowe, ale wymieniłem jeszcze łożysko i taśmy i coś wyje a olej to i z tylnego mostu i ze skrzyni 3 litry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to dlugo ta skrzynia biegow nie pochodzi jak miala az tak duzo oleju.Wyc moze poniewaz zalozyles nowe satelitki a reszta zostala stara i zeby juz tak niezgrywaja sie ze soba ale z czasem sie zgraja.A wyciagneliscie resztki tej starej zebatki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

wszystko było wyjęte . a wyje, piszczy na wyłączonym a na włączonym nie chodzi ok. Wydaje mi się że to te nowe taśmy może dlatego ze olejem nie zalane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Panowie nie miałem doczynienia z mtz nigdy dopiero od 2 lat w tamtym roku zrobiłem blokade bo niedziałała od nowości a teraz chcę go troche zreanimować bo źle wygląda mam jeszcze problem z paleniem założyłem nowe akumulatory 215 i nowy rozrusznik szybkoobrotowy. Kręci szybko a palić niechce. wtryskiwacze wyjołem i w poniedziałek sprawdze ale mam wrażenie że przestawiony jest zapłon i niewiem jak go wyregulować bo podobno od nowości kiepsko palił. Dzięki za dotychczasową pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Chyba dobry temat.

nie wiem jak prawidłowo ustawić naciąg taśm od wom wiem że te dwie śruby trzeba dokręcić ale nie wiem jak mocno proszę o pomoc to w moim pronarze 82a

oraz zastanawiam się jak dostać się do pompy olejowej bo padła w mtz sąsiada i prubujemy ją wymienić a jeszcze nigdy tego nie robiliśmy a i czy możliwe że w mtz rok 92 jest superol w układzie hydraulicznym proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam ja też dołącze się do pytania o regulacje tych taśm w mtz 80 bo tak jak pisałem wcześniej piszczy mi coś przy wyłączonym wałku i leci dymek tak jak by te taśmy się przypalały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    9

Sprawdz czy nie masz za malo oleju w skrzyni/moscie, te tasmy w nim plywaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    5

A jak myślicie powodem słabego wom-u mogą być te taśmy czy jeszcze coś innego, objawy tego to np. zatrzymanie przez opór prasy wom-u lub słaba praca w sieczkarni do kukurydzy niby próbowałem regulować te taśmy przez te okienko między zbiornikami i nawet to pomogło ale niestety znowu jest to samo. Jak w ogóle wymienia się te taśmy, jak najprościej się do nich dobrać aby wymienić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×