Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@LowRider kolega nie zakłada tu większego Turbo ani nic nie zmienia na ilość powietrza/paliwa. Tylko zmienia jakość powietrza. Tak samo w samochodzie założych większy intercooler moc trochę się zwiększy bo jest wydajniejszy bardziej schładza, ale nie powoduje że większa ilość powietrza leci do silnika.

Opublikowano

Zmienia jakość powietrza, to znaczy że będzie lepsze czy jak?? bo nie bardzo rozumiem.

Intercooler chłodzi powietrze wychodzące z turbosprężarki, a im niższą temperaturę posiada powietrze, tym większa jego gęstość, czyli w sumie będzie go więcej.

Opublikowano

Po pierwsze dłuższe rura powiększy "turbo dziurę" bo sprężarka będzie miała większą objętość do wypełnienia(silnik będzie mniej elastyczny). Tak w samochodzie tego efektu niema bo jest sprężarka o zmiennej geometrii. Generalnie ciśnienie przy stałej pracy pozostanie to samo.

Powietrza chłodnego zmieści się więcej w tej samej objętości tak więc przy tym samym ciśnieniu dawanym przez sprężarkę uzyskasz więcej powietrza w cylindrze i będzie zbyt uboga mieszanka.

Tyle teorii, a w praktyce stary silnik ursusa tego nie odczuje i moim zdaniem nie wpłynie to ani na żywotność, ani na moc bo samo powietrze momentu nie wygeneruje.

ale zawsze potem można zamówić nalepkę ursus 1XXX TURBO INTERCOOLER. Pozdrawiam ambitnych

Opublikowano

Witam ciekawy temat i kolega który w końcu chce coś zrobić .w pełni podzielam jego pomysł bo napewno po zastosowaniu chłodnicy powietrza poprawią się parametry silnika bardzo ważna jest przepustowość chłodnicy lepiej większą niż zamałą. długość połączeń nie będzie miała więkrzego znaczenia tylko przekrój. szanowni koledzy zwróćcie uwagę na jedną rzecz konstrukcja tego silnika o którym mowa to lata 70-te duża pojemność a stosunkowo mała moc. (dla przykładu proszę porównać pierwszy leprzy nowszej generacji jaka moc z jakiej pojemności)wiadomo że moc bierze się z paliwa ale tylko z tego które jest spalane w silniku a nie w kolektorze wydechowym .nie wiem czy wiecie ale każdy czarny dymek z tłumika to strata mocy, paliwa i pieniędzy,paliwo podane ale nie ma tlenu do jego spalenia.ci którzy wiedzą o co chodzi przyznają mi rację. ja jeszcze podniósł bym ciśnienie doładowania ale w granicach rozsądku i ciśnienie wtrysku w celu lepszego rozpylenia paliwa i pokombinował nad kątem wtrysku.silnik będzie miał najwiękrzą sprawność wtedy gdy pod znacznym obciążenim będzie tracił moc i nie będzie dymił.a tak na marginesie to nurtują mnie wypowiedzi tych kolegów kttórzy piszą coś czego nie rozumieją ale bez urazy .Pozdrawiam i życzę sukcesów nad modernizacją (koszty nie są istotne ważny jest efekt końcowy)

Opublikowano

Podejżewam że prościej było by dopasować całe wtryski ale końcówki to też dobry pomysł. poszperałem trochę po instrukcjach i takie małe porównanie URSUS i FIAT seria "F" bo taki akurat posiadam ;silniki 6-cio cylindrowe ursus poj.skok.6842 moc 115,2 KM zwykły 151,2 turbo ciśnienie wtrysku 168 kg/cm2 Fiat występują cztery modele F 110, F 120, F 130, F140 poj.skok.5861 moc 110, 118, 130, 140, różnica w mocy polega na zastosowaniu pompy wtryskowej każdy ma inną 110 i 120 to zwykły 130 i 140 turbo ciśnienia wtrysku od 243 do 268 kg/cm2. pompy to CAV i BOSCH silnik IVECO.

Opublikowano

Mercedes w jaki sposób chciałbyś podnieść ciśnienie doładowania w oryginalnej turbosprężarce bez zbytniej ingerencji? W mojej nawet nie ma zaworu upustowego. Koszty nie są istotne, chyba dla Ciebie? Ciekawe co na to autor tematu?

Opublikowano

Panowie nic za wszelką cenę, ja nie chcę zmieniać turbiny na większą i ingerować w pompę czy wtryski. Na ten moment jak zrobi się cieplej to wydłużę rurę od sprężarki do kolektora dolotowego i sprawdzę, czy przez to nie robi się dziura w obrotach na dole. Mając do dyspozycji 912 i 1012 to ten drugi oryginalnie jest wołowaty w dolnym zakresie obrotów i obawiam się jak niektórzy z przedmówców, że może się to pogłębić.

Opublikowano

Jeśli można wtrącić dwa słowa to intercooler nie ma sensu przy doładowaniu do 0.5 bar a nawet trochę więcej a takie jest mniej więcej w ursusie 1012 o którym mowa a też mam takiego to przy nowej turbinie pod maksymalnym obciążeniem daje 0.8 bar a więc takie doładowanie nie powoduje na tyle dużego wzrostu temperatury powietrza aby chłodzenie było efektywne gdyż ta nie wielka różnica teperatur między temp. otoczenia a temp. powietrza sprężonego nie da efetu chłodzenia bo to przecież na tej zasadzie działa że jedno chłodzi drugie chyba że kolega wstawi inercooler wielkości przedniej szyby u traktora to może wtedy byłyby jakieś wymierne efekty ale to jest raczej mało prawdopodobne.

A tak na marginesie jeżeli chodzi o poprawe żywotności silnika to radziłbym zainwestować te pieniądze w suchy filtr powietrza bo jeśli będzie miał czyste powietrze i nie będzie przeciążany silnik to będzie o wiele zdrowszy niż to że temp. powietrza dolotowego będzie o kilkadziesiąt stopni wyższa.

Osobiście przyznam się że też zastanawiam się nad zastosowaniem intercoolera do swojej 6 turbo ale ja już założyłem sobie turbine nowej generacji z zaworem upustowym gdzie przy samej przegazówce mam doładowanie 0.4 bar a tak konkretnie to jeszcze nie sprawdziłem ile mi doładuje pod obciążeniem bo dopiero co założyłem i nie miałem jeszcze okazji go przetestować, ale jest to turbina od mercedesa która jest w stanie sprężyć powietrze nawet do 2 bar i myśle że przy takim sprężaniu jest sens założenia inercoolera bo podejrzewam że temp. powietrza doładowania będzie przekraczać 100 stopni ale oczywiście najperw zmierzę tą temperaturę i jeżeli rzeczywiście moje przypuszczenia się potwierdzą to będę się zastanawiał nad intercoolerem o ile znajdę na tyle miejsca żeby go zmieścić pod maską.

Pozdrawiam

Opublikowano

Doładowanie jest tak jak pisze przedmówca, dochodzi do 0,8 bara na 4 terenowej z pługiem 4 skiby, natomiast na 1 szosowej do 0,6 bara pod tym samum obciążeniem. Natomiast co do pomieszczenia chłodnicy zmieści się od zetora, dziś na targach w Kielcach takie ustrojstwo oglądałem.

Opublikowano

Po pierwsze rury muszą być metalowe jak naj mniej gumy bo jak dostajesz ćnienie z turbiny guma się rozszerza po drugie jeżeli zwiększy ci się turbo dziura stosujesz mniejszą średnice rur dolotowych tylko z tym ostrożnie bo ci wydmuchnie uszczelkę po 3 pomyśl czy da ci się przerobić dolot na chłodzenie wodne jak jest to podobno seryjnie(nie wiem nieznam takiej techniki ale moze wypalić)a po 4 ciagnik bez filtra powietrza i tłumika ma najwięcej mocy pamiętajmy że seryjnie chodzi o to żeby było cicho i ekonomicznie wymieniając filtr na wydajniejszy silnik lepiej pracuje a wymieniając tłumnik na wiekszy nie dusi się swoimi spalinami pomysł super i go popieram jak będe miał fundusze chce u siebie machnąć w mtz turbo intercoler inny filtr i oczywiście pompe ale nie wolno przesadzac bo nie wiadomo ile to wytrzyma pozdrawiam

Opublikowano

Na tym forum było wiele ciekawych tematów typu: turbo do 'trzydziestki' turbo do 'sześćdziesiątki',i teraz ktoś wyskoczył z kolejnym genialnym tematem - intercooler do ursusa.

Pytanie tylko po co to wszystko????

Moc w silniku bierze się ze spalania paliwa- im więcej paliwa tym więcej mocy. A chyba każdy z was zapomina, że prosty diesel w ciągniku to nie jest silnik benzynowy, gdzie stosunek powietrza do paliwa jest stały (sterowanie ilościowe) i dostarczając większą ilość powietrza do silnika ZI poprzez przepustnicę, wtryskiwacz(e) podają więcej paliwa aby utrzymać stały skład mieszanki.

I właśnie w silniku benzynowym takie modyfikacje typu- turbina, filtry stożkowe, polerowanie kanałów dolotowych itp. mają sens bez wnikania w układ zasilania paliwem (niewielkie przyrosty mocy).

A w ciągniku zwiększycie ilość powietrza w cylindrze, no ale co z paliwem???

Przy turbinie w dieslu nie chodzi o stosunek powietrza. Są ludzie którzy po wsadzeniu turba do swojego traktora zauważyli efekty. Moim zdaniem chodzi o to, żeby wykorzystać niewykorzystaną dotychczas energię spalin, i pomóc silnikowi zassać powietrze. Jeżeli już większy filtr, a więc mniejszy opór wywierany na powietrze daje efekt, to dobrze przemyślane zastosowanie turbiny tym bardziej.

Opublikowano

Po ponad pół roku odgrzewam kotleta. Co z tą modernizacją? I moje pytanie, czy lepiej włożyć intercooler czy moze większy filtr powietrza? I odnośnie filtra to czytałem o suchych że takie super, czy naprawdę jakośc filtrowania i przepustowości jest na korzyść filtra suchego? Czy jednak ten "mokry" nie jest taki zły?

Opublikowano

aaa no rano nie myślałem :D Dzisiaj lekko podciagnąłem mu dawkę, i jeździłem bez filtra i z filtrem i wielkiej różnicy nie zauważyłem, może bez filtra minimalnie większe ciśnienie bije w szczytowym momencie podczas przyspieszenia, ale to nie jest idealnie zrobiony pomiar.... Nie wiem czy jest sens zakładać filtr od 1025a który jest sporo większy.

Opublikowano

Więc Panowie temat zrealizowałem i wróciłem do oryginału.

Zapożyczyłem ze szrotu intercooler od Iveco(za flaszkę na jeden dzień), węże starałem zrobić się jak najkrótsze, ale tak jak niektórzy tu pisali, tzw. turbo dziura która i tak jest w tym ciągniku się powiększyła, specjalnej różnicy nie czułem, może cieńsze gumowe rurki, lecz znowu trzeba by jakieś redukcje - dałem sobie spokój.

Teraz chodzi mi po głowie suchy filtr powietrza. Może ktoś wie ile takie coś kosztuje np od Zetora ?

Opublikowano

witam wszystkich ,postanowiłem zając stanowisko w sprawie .czyli dla uściślenia po 1 jeśli założysz intercooler to na pewno silnik będzie miał wiecej mocy( oczywiście dla niektórych przypomnę że chłodzi on powietrze przepływające z turbiny do cylindra) po 2 wydłuzenie układu wpłynie na podniesienie momentu obr(chodzi tu o tzw. ciśnienie dynamiczne w kolektorze dolotowym ale to dłuższa opowieść)kwestią na którą nie mogę odpowiedzieć to opłacalność,ale jeśli masz środki lub umiesz wiele rzeczy sam robić to myślę że można spróbować . aha i musisz ,jak to ktoś powiedział wcześniej ,zastosować metalowe rury od turbiny do inter..a i dalej do kolektora dolotowego( jesli beda inne to ci je po prostu rozsadzi ciśn)pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v