Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam następujący dylemat, otóż:

 

Zetor Proxima 6441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 45/61

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 265/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

A zetor Proxima 7441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 52/72

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 316/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

I tu moje pytanie:

czy jest spowodowana różnica w mocy tych dwóch ciągników (10km to jest już znacząca różnica), skoro mają one identyczne silniki, a różnią się jedynie momentem obrotowym??

W serwisie nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie (czego można było się spodziewać), więc przychodzę z nim do Was.

Opublikowano

Zwiększoną dawką paliwa oraz powietrza. O ile dawkę paliwa zwiększysz na pompie to z powietrzem może być ciężko. A jesteś pewien, że to ten sam silnik, kąt wyprzedzenia zapłonu, lambda i inne pierdoły są takie same?

Opublikowano

Roznica mocy pomiedzy zetorem 6441 a 7441 jest spowodowana checia zaoszczedzenia z twojej strony ;) . A tak serio to pewnie ten sam silnik tylko jak poprzednicy juz napisali inne ustawienia dawki paliwa powietrza i moze czegos jeszcze. W serwisie nic ci pewnie nie powiedzieli bo pewnie nie moga albo jak zaplacisz to ci to poprzestawiaja

Opublikowano

@Lukasz1987 może trochę źle się wyraziłem, miałem na myśli że ta sama pojemność, średnica tłoka, skok. Faktycznie chodzi mi po głowie, że pompa ma tutaj znacznie o mogą być inne wtryskiwacze.

Opublikowano

Kup sobie jakiś katalog czy instrukcję napraw do proximy i tam powinno coś być, a tak wogóle to w czym tak brakuje mocy, przecież ten ciągnik w iso ma 68km to już jak na gabaryty i możliwości to nie tak mało, a przeróbka z 6441 na 7441 to moim zdaniem mało efektywna jak chcesz przerobić to od razu na 8441 albo daj sobie spokój ;)

ps. a tak wogóle to po co to paprać, jak zapieczesz końcówki wtryskiwaczy, to przy okazji możesz się pobawić w wymianę na końcówki od większego modelu i zobaczysz co to da, a narazie jak silnik gra dobrze to po co łapy wsadzać :P

Opublikowano

Końcówki sa tkaie same nie wiem czy ten silnik ma intercoler bo się nie orientuje w zetorach może miec podniesione cisnienie doładowania co widac po momencie obrotwoym dawke paliwa zwiekszoną ewentualnie przyśpieszony zapłon. Musial bys dotrzec do tych informacji i porównac w serwisie napewno je mają. Co dopompy wtryskowej róznica mocy jest zbyt mała podobnie jesli chodzi o końcówki.

Opublikowano

Panowie apeluje do was zastanówcie sie zanim będziecie grzebać przy fabrycznie ustawionym ciągniku maszynie . I nie wierzcie w bzdury w stylu silniejszy ciągnik ma tylko więkrzą dawke paliwa ustawioną i jest droższy o ileś tam dziesiąt tysięcy nawet. Różnice nie tylko są w ilości podawanego paliwa jest wiele różnic i to tylko i wyłącznie natury technicznej , silniejsza skrzynie ( czyt. leprze wykonanie elementów z leprzzych materiałów a także bardzo często różniące sie od siebie na pozór nie istotnymi elementami które mają bardzo duży wpływ na żywotność ) wszyscy gonią za oszczędnościami i tną koszty gdzie sie tylko da , ceny zawsze są odpowiednio wyważone nikt ich sobie nie bierze nie wiadomo skąd , każdy chce produkować jak najlepiej i najtaniej aby najwięcej jego produktów znajdywało nabywce. Pozdrawiam

Opublikowano

podając parametry , które moga byc zmienione nie uważam aby podnoszenie mocy o 10 km miało jakiś sens. Grzebania zwłaszcza przez osoby nie znające sie terz nie popieram. Jednak nie wydaje mi się aby modele mające więcej 10 km miały inne skrzynie oraz podzespoły zwłaszcza pod kontem oszczędności poprostu wielośc skrzyń i innych podzespołów stwarzała by duże problemy natury logistycznej itd przy produkcji. Aby wyłowic zmienione części należało by miec katalog części i porównywac numery katalogowe cześci w obu modelach.

Opublikowano

czyli można by powiedzieć że nadal nie wiem nic konkretnego. Gdyby ktoś miał jakoś wiedzę na ten temat to temat wciąż aktualny.

Opublikowano

w zetorach jest tak że silnik jest taki sam(korpus)osprzęt inny(wałek rozrządu,głowice,pompa,tłoki) 6441 i 7441 to różnice polegające na zwiększeniu dawki i napowietrzaniu komory spalania(mamy tu większe zawory)8441 to już turbo inne tłoki,wałek rozrządu,rozpylacze oleju na tłoki w komorze korbowej.samo zwiększenie dawki paliwa powoduje zwiększenie dymienia i zwiększenie zużycia paliwa mocy nie bardzo,co innego przy silnikach tier 2 często jest dawka zaniżana ze względu na spełnienie normy.

Opublikowano

Lukasz1987

z sondą Lambda wyskoczyłeś jak Filip z Konopii!

hubertuss

Dobrze Gadasz :)

pronarek8140

od samego powietrza to mocy nie dostaniesz!!!

 

Wątpię w to że graty w tych dwóch modelach są różne! Różnica jak w nich jest to przede wszystkim dawka paliwa i tutaj ktoś zaznaczył że wtryskiwacze są takie same, więc pozostaje zwiększenie dawki paliwa na pompie! ale żeby motor nie kopcił należałoby podnieść Ciśnienie! Tutaj mogą pojawić się problemy natury technicznej! Turbo w zetorach jak i z resztą w innych Ciągnikach w większości przypadków nie są niczym sterowane, więc jeśli tłoki dmuchną tyla ile się da dymu tak ono pompuje!

Być może po zwiększeniu dawki paliwa zwiększy się Ciśnienie w turbo - więcej paliwa - więcej spalin - większe prędkości wirnika części gorącej w turbo!

Apropo ciśnienia turbo w układzie dolotowym, można to bardzo łatwo wychwycić poprzez wpięcie manometru do układu dolotowego! Będzie wiadomo jak wygląda Ciśnienia doładowania w obu modelach :)

Opublikowano
Lukasz1987

z sondą Lambda wyskoczyłeś jak Filip z Konopii!

A gdzie napisałem sonda lambda? Wyraźnie jest napisane lambda- współczynnik nadmiaru powietrza jakbyś nie wiedział. :)

 

pronarek8140

od samego powietrza to mocy nie dostaniesz!!!

:):D Chyba nie wiesz co piszesz!!! Silniki mimo tej samej pojemności od lat przy nie zmienionym a często nawet zmniejszonym spalaniu mają większą moc, jak to wyjaśnisz? Ładujesz więcej powietrza pod większym ciśnieniem i mieszanka się zapali tworząc większe ciśnienie co przekłada się na szybszy posuw tłoka w dół czyli większy moment obrotowy który jest składową mocy. Kwestia sterowania, kąta wyprzedzenia zapłonu ale w benzynowym ( sorry Mój błąd :)) ciśnienia paliwa i ilości powietrza, czas trwania wtrysku i czas kiedy nastąpi wtrysk

 

Być może po zwiększeniu dawki paliwa zwiększy się Ciśnienie w turbo - więcej paliwa - więcej spalin - większe prędkości wirnika części gorącej w turbo!

Równi dobrze może spowodować to jedynie zwiększonym zużyciem paliwa gdyż będzie zbyt mało tlenu do spalenia zadanego paliwa :) spalin będzie promil więcej. Ile idzie lkg powietrza na kg paliwa, żeby spalanie było całkowite? Wiesz bo z tego co piszesz to nie! Zwiększając powietrze o 10% masz ~~10% więcej spalin więc większe ciśnienie w kanałach wylotowych dzięki czemu, turbina przejmuje więcej energii ze spalin i może wytworzyć większe ciśnienie zadawanego powietrza

Opublikowano

Na tym silniku to i chodzi Forterra 122km. Mam znajomego mechanika i ostatnio podkręcił mi na pompie i rożnica jest nie za duża ale troszke jest. Tylko nie wiem czego ale obroty się zmniejszyły czy przez tą regulacje na pompie czy przestawił regulacje pod pedałem gazu. Ale ogólnie aby powietrze dawało rade to można dużo podkręcać na taką dużą pojemność i dlatego jest taka zamulona.

Opublikowano

bardzo ciekawe podejście, jak ktoś zostawia na ulicy niezamknięty samochód to można ukraść bo przecież mogł zamknąć, nie?!

 

nikt nie zostawia samochodu z kluczykami w środku..

Opublikowano

Ty byś pewnie chętnie sobie wziął takie autko skoro takie posty piszesz. Po to są jest prawo żeby go przestrzegać, skoro istnieje ogólna reguła że nie wykopujemy starych tematów jeśli nie mamy nic istnego do dodania, to trzeba się stosować.

Opublikowano

Witam!

Mam następujący dylemat, otóż:

 

Zetor Proxima 6441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 45/61

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 265/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

A zetor Proxima 7441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 52/72

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 316/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

I tu moje pytanie:

czy jest spowodowana różnica w mocy tych dwóch ciągników (10km to jest już znacząca różnica), skoro mają one identyczne silniki, a różnią się jedynie momentem obrotowym??

W serwisie nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie (czego można było się spodziewać), więc przychodzę z nim do Was.

witam ja też mam 6441 dowiadywałem sie w tej samej sprawie u mechanika z serwisu zetora, będe robił taką operacje. jest to wymiana końcówek wtryskiwaczy koszt około 50 zł za szt. i regulacja pompy w oddziale w kaliszu w zetorze około 1000zł+ robocizna i pozostawienie proximy bez ruchu na około 2 tygodnie pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v