trq

jak zwiększyć moc w Zetorze Proxima 6441

Polecane posty

trq    1

Witam!

Mam następujący dylemat, otóż:

 

Zetor Proxima 6441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 45/61

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 265/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

A zetor Proxima 7441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 52/72

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 316/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

I tu moje pytanie:

czy jest spowodowana różnica w mocy tych dwóch ciągników (10km to jest już znacząca różnica), skoro mają one identyczne silniki, a różnią się jedynie momentem obrotowym??

W serwisie nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie (czego można było się spodziewać), więc przychodzę z nim do Was.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    60

Zwiększoną dawką paliwa oraz powietrza. O ile dawkę paliwa zwiększysz na pompie to z powietrzem może być ciężko. A jesteś pewien, że to ten sam silnik, kąt wyprzedzenia zapłonu, lambda i inne pierdoły są takie same?


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

solek01    127

Roznica mocy pomiedzy zetorem 6441 a 7441 jest spowodowana checia zaoszczedzenia z twojej strony ;) . A tak serio to pewnie ten sam silnik tylko jak poprzednicy juz napisali inne ustawienia dawki paliwa powietrza i moze czegos jeszcze. W serwisie nic ci pewnie nie powiedzieli bo pewnie nie moga albo jak zaplacisz to ci to poprzestawiaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trq    1

@Lukasz1987 może trochę źle się wyraziłem, miałem na myśli że ta sama pojemność, średnica tłoka, skok. Faktycznie chodzi mi po głowie, że pompa ma tutaj znacznie o mogą być inne wtryskiwacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    69

Kup sobie jakiś katalog czy instrukcję napraw do proximy i tam powinno coś być, a tak wogóle to w czym tak brakuje mocy, przecież ten ciągnik w iso ma 68km to już jak na gabaryty i możliwości to nie tak mało, a przeróbka z 6441 na 7441 to moim zdaniem mało efektywna jak chcesz przerobić to od razu na 8441 albo daj sobie spokój ;)

ps. a tak wogóle to po co to paprać, jak zapieczesz końcówki wtryskiwaczy, to przy okazji możesz się pobawić w wymianę na końcówki od większego modelu i zobaczysz co to da, a narazie jak silnik gra dobrze to po co łapy wsadzać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1484

Końcówki sa tkaie same nie wiem czy ten silnik ma intercoler bo się nie orientuje w zetorach może miec podniesione cisnienie doładowania co widac po momencie obrotwoym dawke paliwa zwiekszoną ewentualnie przyśpieszony zapłon. Musial bys dotrzec do tych informacji i porównac w serwisie napewno je mają. Co dopompy wtryskowej róznica mocy jest zbyt mała podobnie jesli chodzi o końcówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Panowie apeluje do was zastanówcie sie zanim będziecie grzebać przy fabrycznie ustawionym ciągniku maszynie . I nie wierzcie w bzdury w stylu silniejszy ciągnik ma tylko więkrzą dawke paliwa ustawioną i jest droższy o ileś tam dziesiąt tysięcy nawet. Różnice nie tylko są w ilości podawanego paliwa jest wiele różnic i to tylko i wyłącznie natury technicznej , silniejsza skrzynie ( czyt. leprze wykonanie elementów z leprzzych materiałów a także bardzo często różniące sie od siebie na pozór nie istotnymi elementami które mają bardzo duży wpływ na żywotność ) wszyscy gonią za oszczędnościami i tną koszty gdzie sie tylko da , ceny zawsze są odpowiednio wyważone nikt ich sobie nie bierze nie wiadomo skąd , każdy chce produkować jak najlepiej i najtaniej aby najwięcej jego produktów znajdywało nabywce. Pozdrawiam


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1484

podając parametry , które moga byc zmienione nie uważam aby podnoszenie mocy o 10 km miało jakiś sens. Grzebania zwłaszcza przez osoby nie znające sie terz nie popieram. Jednak nie wydaje mi się aby modele mające więcej 10 km miały inne skrzynie oraz podzespoły zwłaszcza pod kontem oszczędności poprostu wielośc skrzyń i innych podzespołów stwarzała by duże problemy natury logistycznej itd przy produkcji. Aby wyłowic zmienione części należało by miec katalog części i porównywac numery katalogowe cześci w obu modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

W silnikach Perkinsa zwiększenie mocy silnika o 6km uzyskane jest przez zmianę tylko turbiny. Więc w zetorze może być podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trq    1

czyli można by powiedzieć że nadal nie wiem nic konkretnego. Gdyby ktoś miał jakoś wiedzę na ten temat to temat wciąż aktualny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

Nie wiem , ale z tego co słyszałem ( to nie musi być pewniak), że jest większa turbina także założona.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    53

w zetorach jest tak że silnik jest taki sam(korpus)osprzęt inny(wałek rozrządu,głowice,pompa,tłoki) 6441 i 7441 to różnice polegające na zwiększeniu dawki i napowietrzaniu komory spalania(mamy tu większe zawory)8441 to już turbo inne tłoki,wałek rozrządu,rozpylacze oleju na tłoki w komorze korbowej.samo zwiększenie dawki paliwa powoduje zwiększenie dymienia i zwiększenie zużycia paliwa mocy nie bardzo,co innego przy silnikach tier 2 często jest dawka zaniżana ze względu na spełnienie normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Lukasz1987

z sondą Lambda wyskoczyłeś jak Filip z Konopii!

hubertuss

Dobrze Gadasz :)

pronarek8140

od samego powietrza to mocy nie dostaniesz!!!

 

Wątpię w to że graty w tych dwóch modelach są różne! Różnica jak w nich jest to przede wszystkim dawka paliwa i tutaj ktoś zaznaczył że wtryskiwacze są takie same, więc pozostaje zwiększenie dawki paliwa na pompie! ale żeby motor nie kopcił należałoby podnieść Ciśnienie! Tutaj mogą pojawić się problemy natury technicznej! Turbo w zetorach jak i z resztą w innych Ciągnikach w większości przypadków nie są niczym sterowane, więc jeśli tłoki dmuchną tyla ile się da dymu tak ono pompuje!

Być może po zwiększeniu dawki paliwa zwiększy się Ciśnienie w turbo - więcej paliwa - więcej spalin - większe prędkości wirnika części gorącej w turbo!

Apropo ciśnienia turbo w układzie dolotowym, można to bardzo łatwo wychwycić poprzez wpięcie manometru do układu dolotowego! Będzie wiadomo jak wygląda Ciśnienia doładowania w obu modelach :)


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    60
Lukasz1987

z sondą Lambda wyskoczyłeś jak Filip z Konopii!

A gdzie napisałem sonda lambda? Wyraźnie jest napisane lambda- współczynnik nadmiaru powietrza jakbyś nie wiedział. :)

 

pronarek8140

od samego powietrza to mocy nie dostaniesz!!!

:):D Chyba nie wiesz co piszesz!!! Silniki mimo tej samej pojemności od lat przy nie zmienionym a często nawet zmniejszonym spalaniu mają większą moc, jak to wyjaśnisz? Ładujesz więcej powietrza pod większym ciśnieniem i mieszanka się zapali tworząc większe ciśnienie co przekłada się na szybszy posuw tłoka w dół czyli większy moment obrotowy który jest składową mocy. Kwestia sterowania, kąta wyprzedzenia zapłonu ale w benzynowym ( sorry Mój błąd :)) ciśnienia paliwa i ilości powietrza, czas trwania wtrysku i czas kiedy nastąpi wtrysk

 

Być może po zwiększeniu dawki paliwa zwiększy się Ciśnienie w turbo - więcej paliwa - więcej spalin - większe prędkości wirnika części gorącej w turbo!

Równi dobrze może spowodować to jedynie zwiększonym zużyciem paliwa gdyż będzie zbyt mało tlenu do spalenia zadanego paliwa :) spalin będzie promil więcej. Ile idzie lkg powietrza na kg paliwa, żeby spalanie było całkowite? Wiesz bo z tego co piszesz to nie! Zwiększając powietrze o 10% masz ~~10% więcej spalin więc większe ciśnienie w kanałach wylotowych dzięki czemu, turbina przejmuje więcej energii ze spalin i może wytworzyć większe ciśnienie zadawanego powietrza


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Na tym silniku to i chodzi Forterra 122km. Mam znajomego mechanika i ostatnio podkręcił mi na pompie i rożnica jest nie za duża ale troszke jest. Tylko nie wiem czego ale obroty się zmniejszyły czy przez tą regulacje na pompie czy przestawił regulacje pod pedałem gazu. Ale ogólnie aby powietrze dawało rade to można dużo podkręcać na taką dużą pojemność i dlatego jest taka zamulona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

turbina zwiększy moc.

 

 

po co odkopałeś temat sprzed pół roku, postem bez większej wartości merytorycznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

turbina zwiększy moc.

 

 

po co odkopałeś temat sprzed pół roku, postem bez większej wartości merytorycznej?

no to chyba się zamyka temat, nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

bardzo ciekawe podejście, jak ktoś zostawia na ulicy niezamknięty samochód to można ukraść bo przecież mogł zamknąć, nie?!


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

bardzo ciekawe podejście, jak ktoś zostawia na ulicy niezamknięty samochód to można ukraść bo przecież mogł zamknąć, nie?!

 

nikt nie zostawia samochodu z kluczykami w środku..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

Ty byś pewnie chętnie sobie wziął takie autko skoro takie posty piszesz. Po to są jest prawo żeby go przestrzegać, skoro istnieje ogólna reguła że nie wykopujemy starych tematów jeśli nie mamy nic istnego do dodania, to trzeba się stosować.


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

zakończmy tą dyskusje.


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzes13    0

Witam!

Mam następujący dylemat, otóż:

 

Zetor Proxima 6441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 45/61

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 265/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

A zetor Proxima 7441 ma silnik:

- Moc przy nom. pręd. obr. (kW/KM) 52/72

- Nominalna prędkość obrotowa (obr/min) 2200

- Maks. mom. obr. / pręd. obr. (Nm/obr) 316/1480

- Liczba cylindrów 4

- Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 105x120

- Pojemność skokowa (cm sześć.) 4156

 

I tu moje pytanie:

czy jest spowodowana różnica w mocy tych dwóch ciągników (10km to jest już znacząca różnica), skoro mają one identyczne silniki, a różnią się jedynie momentem obrotowym??

W serwisie nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie (czego można było się spodziewać), więc przychodzę z nim do Was.

witam ja też mam 6441 dowiadywałem sie w tej samej sprawie u mechanika z serwisu zetora, będe robił taką operacje. jest to wymiana końcówek wtryskiwaczy koszt około 50 zł za szt. i regulacja pompy w oddziale w kaliszu w zetorze około 1000zł+ robocizna i pozostawienie proximy bez ruchu na około 2 tygodnie pozdrawiam:)


zetor 6441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Spec
      Witam, proszę o podpowiedz. Z wałka WOM wycieka mi olej , chciałem wymienić simering i odkręciłem najpierw 3 śruby i wyjąłem wałek, później 7 śrub myśląc ,że wyjdzie korpus obudowy  wałka ale nie chce wyjść. Proszę o pomoc jak się dobrać do wałka by go uszczelnić, (czy trzeba jeszcze odsłonić korpus i zrzucić mocowanie zaczepów i siłowników).
      I czy wystarczy ustawić traktor po skosie czy trzeba spuścić olej ze skrzyni ?
    • Przez damian123141
      witam. gdzie sie znajdują korki do wymiany oleju w skrzyni biegów i układzie hydraulicznym w zetorze forterra 130 hsx? czy wszystek olej się wlewa tam gdzie jest wlew z tyłu? trzeba jakoś odpowietrzyć? I
    • Przez Z7245
      Witam
      Mam pytanie do posiadaczy zetorów Proxima POWER i PLUS. Jak wam sprawuje się ten przedni most czy nie słychać jakiś zgrzytów gdy podczas jazdy skręcacie koła na włączonym przednim napędzie.
    • Przez huard
      witam panowie mam problem z zetorkiem proxima z podnośnikiem na zimnym podnosi i wszystko niby ok jest te 180 bar na wyjściu hydrauliki a jak sie rozgrzeje to spada na 120 i trzeba gazowac zeby podniósół bo na wolnym słychać aby jakies syczenie w podnosniku co to moze byc
    • Przez Matrix890321
      Dzień dobry,
      Posiadam Zetor Proxima 70, rok 2012. Stan na dziś to 1200mth.
      Jakiś rok temu pojawił się problem z wkładaniem biegów. Od nowości wszystko wyglądało dobrze i grało. Problem zaczął się od niższych biegów, tj. 1,2, a z czasem narastał. Dzisiaj wygląda to tak, że po odpaleniu silnika ciężko włożyć jakikolwiek bieg - ani terenowe, ani szosowe. Ciekawostką jest to, że po nagrzaniu silnika biegi zaczynają się przełamywać i wchodzić dobrze. Po zgaszeniu i wystygnięciu problem się powtarza.
      Na początku próbowałem odpowietrzyć układ. Pomogło to, ale na jakiś tydzień - potem znowu to samo. Po dalszych próbach już w żaden sposób odpowietrzenie nie pomagało. Została wymieniona pompka pedału sprzęgła - też nic nie pomogło. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniony na jesieni - także nic nie pomogło. Płyn hydrauliczny, wymieniany od nowości kilka razy, odpowietrzany razem z hamulcami - dalej nic nie daje. 
      Sprzęgło od nowości nie regulowane, chodzi jak powinno, jak wrzucę bieg i włączę silnik to bierze od połowy.
      Całość wygląda tak, jak bym próbował wcisnąć bieg bez sprzęgła, tzn. traktor szarpie i chce jechać.
      Co może być usterką? Wysprzęglik, może układ się jakoś zapowietrza?
      Czytałem na jakimś forum, że może synchronizator?
      Bardzo proszę o pomoc, gdyż zaczyna brakować mi już pomysłów.
      Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj