Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

Opublikowano

Nie spawaj ja co 2 lata praktycznie naprawiam ale jednak daje duże oszczędności.Przyczyną może być za mało oleju,słaba pompa albo uszkodzona uszczelka manżektorowa. Za mało oleju to na górkach będzie się włączał.Ciśnienie możesz sprawdzić z tyły na WOM,w jedną z rurek wkręcić zegar,minimalne ciśnienie to 10 bar [nie jestem pewien.A uszczelka znajduję się na tłoczku,pod śrubą do regulacji taśmy masz dekielek ok 8X8cm z 4 śrubkami 8mm.Jak odkręcisz to ci odskoczy bo masz tam sprężynę,weź kombinerki i wyciąg tłoczek i zmień uszczelkę i oring.Jak będzie luźna taśma to będzie ciągną tak jakby na sprzęgle,a służy do zahamowania kosza żółwia.U czajusia to pompa albo pierścienie są wyrobione albo pęknięte i ciśnienie ci ucieka,może uszczelka.jak włączysz żółwia to masz ciśnienie, jak zająca to ciśnienie ucieka gdzieś.Tylko pytanie w którym miejscu.

Opublikowano

@czajus jeżeli zmieniałeś kiedyś tą przystawke na której wisi bęben to morze ona jest winna są dwa rodzaje róznią się wys zatoczenia i po przykręceniu do skrzyni ciśnienie ucieka poprzez nie dociśnięte oringi , ja tak miałem lub tak jak pisze @tomek73

Opublikowano

kolego ja mam podobny problem rozłącza mi się w zetorze 12045 napęd a jeżeli pracuje na żółwiu to nie co to może być ?

 

JA MAM tak podobnie z przednim napedęm. Muszę wyłaczyć pompę główną aby włączył się przedni napęd. Dziwne ale prawdziwe. Dopiero po tym jest cisnienie oleju na przystawkę.

 

Nie spawaj ja co 2 lata praktycznie naprawiam ale jednak daje duże oszczędności.Przyczyną może być za mało oleju,słaba pompa albo uszkodzona uszczelka manżektorowa. Za mało oleju to na górkach będzie się włączał.Ciśnienie możesz sprawdzić z tyły na WOM,w jedną z rurek wkręcić zegar,minimalne ciśnienie to 10 bar [nie jestem pewien.A uszczelka znajduję się na tłoczku,pod śrubą do regulacji taśmy masz dekielek ok 8X8cm z 4 śrubkami 8mm.Jak odkręcisz to ci odskoczy bo masz tam sprężynę,weź kombinerki i wyciąg tłoczek i zmień uszczelkę i oring.Jak będzie luźna taśma to będzie ciągną tak jakby na sprzęgle,a służy do zahamowania kosza żółwia.U czajusia to pompa albo pierścienie są wyrobione albo pęknięte i ciśnienie ci ucieka,może uszczelka.jak włączysz żółwia to masz ciśnienie, jak zająca to ciśnienie ucieka gdzieś.Tylko pytanie w którym miejscu.

 

Tomek73 gdzie jest ta uszczelka manżektorowa. Dekielek odkrece i wymienię tylko prosił bym o nazwy albo numer katalogowy uszczelki i oringu. Jak mocno powinna być naciagnieta tasma? I jak sprawdzić cisnienie w mikropompce i jakie jest prawidlowe. Z góry dzięki.

Opublikowano

W katalogu na wzmaczniaczu pozycja 63 nr.0086.126.047 uszczelka kołnierzowa oring 11,3X2,4 mm pod schodkami, od strony rozrusznika,niżej śruby do regulacji taśmy żółwia,[nakrętka na klucz 24 śruba trzpień na 11]jest taki dekielek ok 8X8 cm na cztery śruby 8mm na klucz 13 wytłoczony na zewnątrz na okrągło.Po odkręceniu wypcha ci go bo jest w środku sprężyna,i tam jest ten tłoczek,sprężyna dociska go.

Taśma dokręcona na zgaszonym silniku.najpierw popuść jak będzie luźna to dokręć z 2-3 obroty śruby.

Z tyłu jak wchodzą rurki do WOM to w jedną z nich trzeba wkręcić zegar tam się sprawdza ciśnienie na mikro pompie.

Pompa do żółwia i napędu to jest w skrzyni i trzeba rozpołowić żeby ją wymienić nazywa się mikro pompa i jest dwa rodzaje różni się zęmbami na kole.

Opublikowano

Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

myślę, że powinieneś na początek przeprowadzić regulację taśmy od wzmacniacza, która służy do zatrzymania bębna , robisz to tak jak pisał tomek73 z tym że do regulacji musisz wymontować sprężyne od taśmy i założyć pokrywkę następnie dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o ok 1,5 obrotu, dopiero po regulacji zakładasz sprężynę.

szkoda, że przy wymianie tarczek i taśmy nie zmieniłeś mikropompki, możesz sprawdzić ciś od mikro wkręcając w pokrywę od skrzyni zegar w miejsce czujnika po lewej stronie zapalasz traktor i włączasz żółwia powinno być 10-12 atm następnie włączasz zająca i widzisz czy masz spadek ciś, włączasz jeszcze przedni napęd i widzisz czy ubywa ciś jeśli będziesz miał ok 8 atm to może być, jednak 5-6 już nie da rady. próbę zrób na ciepłym oleju.

ale prawdę mówiąc wzmacniacz w 1614 jest za słabą konstrukcją ponieważ taki sam jest w 912 i tam jakoś daje radę, jeśli nie chcesz go często naprawiać a możesz się bez niego obejść proponuję przeróbkę na wałki.

Opublikowano

myślę, że powinieneś na początek przeprowadzić regulację taśmy od wzmacniacza, która służy do zatrzymania bębna , robisz to tak jak pisał tomek73 z tym że do regulacji musisz wymontować sprężyne od taśmy i założyć pokrywkę następnie dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o ok 1,5 obrotu, dopiero po regulacji zakładasz sprężynę.

szkoda, że przy wymianie tarczek i taśmy nie zmieniłeś mikropompki, możesz sprawdzić ciś od mikro wkręcając w pokrywę od skrzyni zegar w miejsce czujnika po lewej stronie zapalasz traktor i włączasz żółwia powinno być 10-12 atm następnie włączasz zająca i widzisz czy masz spadek ciś, włączasz jeszcze przedni napęd i widzisz czy ubywa ciś jeśli będziesz miał ok 8 atm to może być, jednak 5-6 już nie da rady. próbę zrób na ciepłym oleju.

ale prawdę mówiąc wzmacniacz w 1614 jest za słabą konstrukcją ponieważ taki sam jest w 912 i tam jakoś daje radę, jeśli nie chcesz go często naprawiać a możesz się bez niego obejść proponuję przeróbkę na wałki.

 

 

 

Daro74 słuchaj mikro pompkę muszę wymieniać raz na 1,5 roku. Szybko okropnie pada. Ciągnik pracuję tylko w pługu i w 4,5m talerzówce i przyczepie 30m3 do zielonek. A jak przeróbkę na wałki? Słyszałem coś o tym że zamiast tarczek coś się wstawia ale co? Oświeć mnie z góry dzięki :P

Opublikowano

demontujesz kpl wzmacniacz , jeden wałek z tarczą montujesz w miejsce wałka sprzęgłowego, czyli wstawiasz go w podporę która jest przykręcana na 5 śrub M8 w twoim przypadku musi to być wałek grubszy na tarczę sprzęgła,a drugi wałek wstawiasz pod pokrywkę która jest przykręcana na imbusy ale żeby go włożyć musisz obciąć tulej od tej pokrywy ten wałek musi być dobrany do skrzyni 3 lub 4-ro biegowej, obydwa wałki się łączą i zastępują wzmacniacz, ważna rzecz nie zaślepiasz żadnych otworów tylko musisz na rozdzielaczu ustawić położenie żółwia

Opublikowano

panowie zapomniałem jeszcze o jednym na obrotomierzu jarzy się druga lampka od lewej czy to jest ciśnienie na pompie ?

czujnik ciś od mikropompki masz pod podłogą w pokrywie skrzyni biegów po lewej stronie, ściągnij kabel to będziesz wiedział czy od tego jest ta kontrolka.

jednak objawy wskazują, że masz mikro do wymiany, oraz do naprawy wzmacniacz, ponieważ na zającu masz duży ubytek ciś skoro przedni napęd masz tylko na żółwiu.

Opublikowano

czujnik ciś od mikropompki masz pod podłogą w pokrywie skrzyni biegów po lewej stronie, ściągnij kabel to będziesz wiedział czy od tego jest ta kontrolka.

jednak objawy wskazują, że masz mikro do wymiany, oraz do naprawy wzmacniacz, ponieważ na zającu masz duży ubytek ciś skoro przedni napęd masz tylko na żółwiu.

napęd tez mam na zającu ale w upalne dni jak orze na zającu to rozłanacza naped a jak są chłodne dni jest ok

Opublikowano

też mam problem z wzmacniaczem...jak dam na żółw to sie ślizga i nie da rady jechać...a jak na zająca to jedzie normalnie co może być? aha i czy w 1634 skok tej wajchy od wzmacniacza jest taki mały czy tylko u mnie bo to tylko pare cm i opór:/

Opublikowano

demontujesz kpl wzmacniacz , jeden wałek z tarczą montujesz w miejsce wałka sprzęgłowego, czyli wstawiasz go w podporę która jest przykręcana na 5 śrub M8 w twoim przypadku musi to być wałek grubszy na tarczę sprzęgła,a drugi wałek wstawiasz pod pokrywkę która jest przykręcana na imbusy ale żeby go włożyć musisz obciąć tulej od tej pokrywy ten wałek musi być dobrany do skrzyni 3 lub 4-ro biegowej, obydwa wałki się łączą i zastępują wzmacniacz, ważna rzecz nie zaślepiasz żadnych otworów tylko musisz na rozdzielaczu ustawić położenie żółwia

 

Hej!

Jestem właśnie w trakcie montażu wałków które mają zastąpić wzmacniacz momentu i mam takie pytanie: Jeśli zostawię oba kanały olejowe w piaście (obudowie przykręcanej na imbusy)nie zaślepione, czy nie będzie ubytku ciśnienia oleju w układzie mikropompa - rozdzielacz - WOM ?

Bo znajomy zaślepił te otwory i później było słychać mikropompę, tak jakby pracowała pod jakimś bardzo dużym obciążeniem.

Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano

Hej!

Jestem właśnie w trakcie montażu wałków które mają zastąpić wzmacniacz momentu i mam takie pytanie: Jeśli zostawię oba kanały olejowe w piaście (obudowie przykręcanej na imbusy)nie zaślepione, czy nie będzie ubytku ciśnienia oleju w układzie mikropompa - rozdzielacz - WOM ?

Bo znajomy zaślepił te otwory i później było słychać mikropompę, tak jakby pracowała pod jakimś bardzo dużym obciążeniem.

Pozdrawiam Piotrek

nie musisz ich zaślepiać, tylko dzwignia musi być ustawiona w pozycji żółwia, wtedy masz ciś w układzie, jęśli zostawisz na zającu ciśnienia nie będzie

Opublikowano

Witam. Mam pytanie dotyczące żołwia zająca w ursusie 912. Otóz wogóle mi to nie działa i jadąc gdy przeżuce na żółwia traktor nie zwalnia,a gdy na zająca nie przyspiesza jak myslicie co może byc tego przyczyną ???i drugie pytanie czy jak ten wzmacniacz jest zepsuty tak jak to jest u mnie to czy ciągnik jeżdzi cały czas na żołwiu czy na zającu da sie to jakos rozpoznać???. Moja 912 jest troche wolniejsza od tych z okolicy a ma silnik w dobrym stanie sąsiada juz dobita i szybciej sie jeżdzi niz moją.

Opublikowano

Może masz poodczepiane cięgła pod kabiną i ciągnik w ogóle nie reaguje na ruchy wajchą przy kierownicy. A co to dej szybkości to sąsiad może ma szybką skrzynię albo większe opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez Bart23
      Witam, jak w modelach tej serii wygląda żywotność silnika? Mam możliwość kupienia w dobrej cenie tego modelu jednak ma już 32 tyś motogodzin. Sąsiad ma 308 i już ponad 60 tyś i ciągnik działa bezproblemowo. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v