Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam taki problem w zetor forterra 10641 przy dużym obciążeniu zaczyna się ślizgać sprzęgło czego to mogą być objawy

Opublikowano

kolega wcześniej mówił o tym że ciężko wchodzą mu biegi w forterze też to miałem zdejmij z podłogi to gumę i tam jak  są dźwignie od biegów w około dokładnie wyczyść. Ja jak wyczyściłem to wchodziły mi lżej. bo tam się pewno brudów nazbierało.

 

Opublikowano

Zetor 11441 przebieg 1800mth problem z biegami nie mozna bylo wzucic biegu.Diagnoza sprzeglo rozjezdzamy ciagnik przetoczenie kola nowa tarcza zwykla nie ceramiczna ok 600zl nowe lozysko nowe wysprzegliki ten nad pedalem i ten kolo sprzegla plus mechanik razem 1800zl.Wszystko smiga jak w nowym...ale troche mnie to wk...mam 3512 92rok od nowosci u mnie 6500mth kiedys wszystko nim robilem buraki ciagal do cukrowni 20ha obrabial i sprzeglo chodzi zero problemow...

Opublikowano

Forterra 9641 - dziś zaorane 8ha, po zaoraniu 5ha sprzęgło przestało działać, pedal zrobił się miękki, okazało się, że wyciekły płyn hamulcowy przez cylinderek, mając na polu nie wiele, dolalem ze nawet nie było minimum, sprzęgła dalej nie było. Zrezygnowany i zdenerwowany próbowałem kontynuować jazdę do domu, 2km gdzieś, włączyłem bieg poprzez gaszenie, odpalanie, jechałem z km i nagle sprzęgło zrobiło się twardsze, zaczęło działać. W domu dolalem odpowiednio płynu i kontynuowalem orke, ale zauważyłem gdy częściej wciskalem sprzęgło robiło się miękkie, a potem wracalo do normy. Co może być przyczyną?

Opublikowano

kolego ,może zacznij od prawidłowego odpowietrzenia układu .Jak to nie wiele zmieni to ja bym stawiał na pompkę sprzęgłową bo sam siłownik nad sprzęgłem jak nie ma zewnętrzych wycieków i się nie zacina  (z racji korozji )  bym wylkluczył

Opublikowano

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 

Opublikowano

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 

 

Ja jak w swojej wymieniałem to założyłem zwykłą podobno lepsza tak mi powiedzieli w sklepie zetora, łożysko wymień jeżeli trzeba to i simering wału, a koło i docisk daj do przetoczenia.

Opublikowano (edytowane)

A tarcze zwykłą założyłeś oryginalną Lukasa bez tłumików? Bo widziałem, że są polskiej firmy Komfort z tłumikami, ale nie wiem czy to w ogóle potrzebne.
 http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/zetor/sprzeglo-zetor/tarcza-sprzegla-zetor-forterra-z-18.html
Czy simering ewentualnie można zdjąć bez ruszania wałka i spuszczania oleju z przekładni?
Pamiętasz może którą stroną wkładało się tarcze? :)

Edytowane przez tompil
Opublikowano (edytowane)

Witam, napisze tutaj jakie ja miałem problemy ze sprzęgłem, może komuś to coś pomoże. Zetor proxima 75 /1900mtg/2009r/bez rewersu. U mnie w proximie były takie objawy, że nie można było wrzucić biegu jedynie na siłę, lecz jak wrzuciłem na siłę już dany bieg to aż ciągnikiem szarpnęło, tak robiło się na biegach szosowych. na biegach terenowych biegi wchodziły delikatnie lecz przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu terenowym np 2, ciągnik pomalutku się toczył, zaznaczam raz jeszcze przy wciśniętym sprzęgle ( pompka wymieniona była na nową, wiec ją wyeliminowałem), W końcu nie było wyjścia i rozpołowiłem proximę bo nie dało się normalnie pracować. Po rozjechaniu początkowo nie było widać nic szczególnego, tarcza ok, nie wytarta docisk też jak nowy, lecz po dokładniejszych oględzinach i po wyciągnięciu tulei wraz z łożyskiem oporowym już było widać jego ból. Dokładniej - tuleja na której znajduje się łożysko oporowe posiada takie dwa wypusty na których opierają się widełki sprzęgła i właśnie w miejscu styku z tuleją widełki wytarły tą powierzchnię przez co brakowało nie całe 3 milimetry. Druga bolączką było to że tarcza sprzęgłowa która nachodzi na wałek ten wychodzący ze skrzyni zastałą się, na tym wałku, wgl nie było możliwości jej swobodnego przesuwania się, co właśnie prowadziło do tego że ciągnik na terenowych biegach pomalutku się toczył gdyż tarcza sprzęgłowa mimo wciśniętego sprzęgła stałą ciągle w jednym miejscu i delikatnie dotykała docisku przez co skrzynia delikatnie się kręciła i prowadziło to do ciężkiego wrzucania biegów i szarpania ciągnikiem. Dołączę zdjęcia- myślę że będą widoczne :) jak ktoś chce jakieś szczegóły to zapraszam na priv. 

 

post-33467-0-55164400-1490989698_thumb.jpg

post-33467-0-06990600-1490989811_thumb.jpg

Edytowane przez lysyyy8585
Opublikowano

Może ktoś wie oco chodzi z wysprzęglikami i pompkami.Muszę kupić pompkę przy pedale sprzęgła i jest nowy typ i stary .Nowy od 2007r 22mm a stary z wyglądu identyczny nie wiem ile ma.To samo wysprzęgliki n/t 25mm a stary ile.Ciągnik jest z 2006r i nie wiem co kupić.

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj lać dużo WD40 przez okienko rewizyjne, strumień z rurki skieruj w kierunku koła zamachowego - silnika, może gdzieś trochę wleci na frez i się odblokuje.


Może ktoś wie oco chodzi z wysprzęglikami i pompkami.Muszę kupić pompkę przy pedale sprzęgła i jest nowy typ i stary .Nowy od 2007r 22mm a stary z wyglądu identyczny nie wiem ile ma.To samo wysprzęgliki n/t 25mm a stary ile.Ciągnik jest z 2006r i nie wiem co kupić.

 


Mam to samo co wy. Tzn jeszcze nie rozpołowiany, ale sprzęgło ciągnie jak wyżej i również podejrzewam zapieczenie na frezie.

 

Spróbuj lać dużo WD40 przez okienko rewizyjne, strumień z rurki skieruj w kierunku koła zamachowego - silnika, może gdzieś trochę wleci na frez i się odblokuje.
 

Edytowane przez wars7601
Opublikowano
Dnia 31.03.2017 o 21:46, lysyyy8585 napisał:

Witam, napisze tutaj jakie ja miałem problemy ze sprzęgłem, może komuś to coś pomoże. Zetor proxima 75 /1900mtg/2009r/bez rewersu. U mnie w proximie były takie objawy, że nie można było wrzucić biegu jedynie na siłę, lecz jak wrzuciłem na siłę już dany bieg to aż ciągnikiem szarpnęło, tak robiło się na biegach szosowych. na biegach terenowych biegi wchodziły delikatnie lecz przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu terenowym np 2, ciągnik pomalutku się toczył, zaznaczam raz jeszcze przy wciśniętym sprzęgle ( pompka wymieniona była na nową, wiec ją wyeliminowałem), W końcu nie było wyjścia i rozpołowiłem proximę bo nie dało się normalnie pracować. Po rozjechaniu początkowo nie było widać nic szczególnego, tarcza ok, nie wytarta docisk też jak nowy, lecz po dokładniejszych oględzinach i po wyciągnięciu tulei wraz z łożyskiem oporowym już było widać jego ból. Dokładniej - tuleja na której znajduje się łożysko oporowe posiada takie dwa wypusty na których opierają się widełki sprzęgła i właśnie w miejscu styku z tuleją widełki wytarły tą powierzchnię przez co brakowało nie całe 3 milimetry. Druga bolączką było to że tarcza sprzęgłowa która nachodzi na wałek ten wychodzący ze skrzyni zastałą się, na tym wałku, wgl nie było możliwości jej swobodnego przesuwania się, co właśnie prowadziło do tego że ciągnik na terenowych biegach pomalutku się toczył gdyż tarcza sprzęgłowa mimo wciśniętego sprzęgła stałą ciągle w jednym miejscu i delikatnie dotykała docisku przez co skrzynia delikatnie się kręciła i prowadziło to do ciężkiego wrzucania biegów i szarpania ciągnikiem. Dołączę zdjęcia- myślę że będą widoczne :) jak ktoś chce jakieś szczegóły to zapraszam na priv. 

 

... Uszczelniacz? 

IMG_20211005_202235.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v