ppawlo26

Forterra- problem ze sprzęgłem

Polecane posty

ppawlo26    0

Witam posiadam forterre 9641 od października 2008r, zakupioną w salonie. Od początku dziwnie się włączały biegi otóż gdy miałem wciśnięte sprzęgło i włączałem bieg to ciągnikiem szarpało. W lutym 2010 oddałem go do serwisu(miał 244 mtg) i okazało się, że tarcza jest całkowicie spalona, a docisk starty. Chciałbym wiedzieć czy ktoś miał podobny problem, bo boję się, żeby to nie powtarzało się, może coś jest tam wadliwe albo coś innego. Czekam na wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk    0

Rónież posiadam zetora forterre 9641 ale od czerwca 2004.. Również mialem taki problem a po naprawie w serwisie nic sie nie dzieje.. chyba to taka wada która po usunięciu sie nie powtarza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppawlo26    0

Oby i u mnie tak było bo nie chciałbym aby się ciągle to powtarzało. Słyszałem też opinie, że dzieje się tak dlatego, że tarcze są ceramiczne i docisk nie wytrzymuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

martinezo    31

ja mam FORTERRĘ 9641 z kwietnia 2009r i zauważyłem, że I bieg wchodzi dość ciężko też lekko szarpie ciągnikiem. Mam nadzieję, że finał nie będzie taki jak powyżej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    2

ja mam również forterrę 9641 z października 2008 ma trochę ponad 1000 mtg. a ze sprzęgłem ten sam problem jeszcze działa ale na wiosnę gwarancja się kończy i lidze na wymianę na warsztat żeby na gwarancji jeszcze zrobili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

My mamy 9641 z października 2004. Biegi wchodzą topornie. sprzęgło coraz częściej zaczyna śmierdzieć i wogóle jakiś to toporny traktor. Jeszcze na dodatek tego teraz wymienialiśmy siłowniczki od hamulca bo płyn już przez nie wyciekał... A to dopiero niecałe 700 mtg. Nie wspomne o cieknącej zwolnicy... i o tym że płyn od wspomagania gdzieś ubywa...


KUBOTA ME8200, ZETOR 9641 + TUR, URSUS 3512, URSUS C360 + TUR --- Pracują na prawie 30ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppawlo26    0

A czy są jacyś użytkownicy forterry, którzy nie mieli kłopotów ze sprzęgłem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    59

Zetor 11441 2006r ,od początku sprzęgło nie wysprzęgla do końca.Biegi wchodzą raz lepiej raz gorzej ,ogólnie idzie wytrzymać.Nic nie było z tym robione tylko wajcha przesmarowana w miejscu gdzie przechodzi przez podłogę i polużniona pokrywa na podłodze ,to trochę pomogło.Podobno wszystkie forterry tak mają a fabryka tego nie widzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

niestety to jest typowa bolączka tej serii zetorów widać jest ono zasłabe w stosunku do mocy ciągnika widać fabryka nie zdawałą sobie z tego sprawy ale ciągniki te są już troche produkowane widać zamiast poprawić w młodszych seriach to wolą na gwarancji robić. widać jakby robili ciągniki jak 7211 20 lat temu to by fabryka poszłą z torbami bo ciągniki by się nie psuły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

Ja mam forterre 9641 z września 2008 i ma 1100mth. Nie miałem żadnej awarii poza wyciekiem z dekla klawiatury. Biegi chodzą lekko !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    4174

Aja u siebie zauważyłem że 1 wchodzi z oporem, 2 leciutko, 3 ciężko i 4 znowu lekko. Do się tam coś poluzować albo przesmarować? Bo tylko te co do przodu dźwignię pchnę to ciężko a te co ciągnę to leciutko... Ciągnik ma już 3 lata i awarii sprzęgła nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jeżeli masz jak u mnie dźwignie biegów z prawej strony to ją odkręć 3 śruby bodaj od góry 14klucz a jedna od dołu na 17 dźwignia jest w takim tubusie około 1cm na grubość a on w drążku właściwym do skrzyni u mnie też ciężkobyło wbić tzeba przeczyścić sobie tą plastikową tulejke na dzwigni i naładować smaru ja wyjąłem te tube przeczyściem i nawaliłem smaru skręciłem w całość i chodzi elegancko jak w autku. ale natwoim miejscu jakbym miał gwarancje to bym zadzwonił do serwisu i powiedziałbym że sie coś dzieje ze sprzęgłem niech coś zrobią bo będziesz bulił ze swojej kieszeni. Ciekaw jestem czemu tak się dzieje. Sam miałem kupować fortere ale wzięliśmy mniejszy z tego jestem cholernie zadowolony jeszcze mnie nie zawiódł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio1    2

u mnie w proximie tez ciezko wchodza biegi niby sprzeglo nie /ciagnie/ ale nieraz na postoju zeby wrzucic jakikolwiek bieg musze z 15 sek. przytrzymac pedal zeby wlaczyc bieg! tam przy dzwigni nasmarowane mam ale to nic nie daje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hitch115    5

Witam.mam forterre 115 i mi sprzęgło ciągnie. Może kto wie jak je wyregulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

o niestety nie reguluje się wymnienia się nie ma regulacji i to ten ból moje tez zaczyna ciągnąć ale mam 2400mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    29

W mojej Proximie Plus też sprzęgło nie pracuje tak jak powinno . Tak jakby trochę ciągnęło biegi wchodzą ciężko i ciągnik szarpie przy włączaniu biegu. Żeby nie szarpnęło to trzeba z 10 sekund sprzęgło trzymać wciśnięte i też nie zawsze pomaga. Tak jest od nowości ciągnik ma 180 MTG . Jak był na gwarancji to próbowali "podciągnąć na wysprzęglniku" ale to nic nie zmieniło,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co to jest, jak np jade 1 np w pługu wżucam żółwia i mi ciągnik przestaje jechać, dopiero wcisne sprzęgło to jedzie dalej, czy to też sprzęgło się ślizga forterra 115 z 2009 r


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

turbogrocho@ ściągasz gumę z podłogi klapka odkręcasz a pod nia dźwignie i ta od strony kierownicy rozkrecasz ten srebny siłowniczek troszke smaru do środka i zetorek śmiga jak złoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kynek7    1

Czy to prawda że od 2010 wprowadzono jakieś zmiany w sprzęgle? Na stronie wikipedii jest taka wzmianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

co do sprzegla to nie wiem, ale na pewno polbiego nie sa juz sterowane silowniczkiem pneumatycznym tylko wstawiono elektrozawory,takze jest nowa obudowa skrzyni, jak to powiedzial mechanik takie nowoczesne rozwianie, tylko ze chocby mf takie rozwiazania mial 20 lat temu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem 1 i 3 wchodzą mi tak ciężko że dzisiaj połamałem ten plastik co biegi się zmienia. Nie wiecie jaka cena tego plastiku ? I co zrobić żeby biegi nie wchodziły tak ciężko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DzikiSimental25
      Witam wszystkich !
      Mam problem jak wyjąć pompkę sprzęgła w Zetorze Proxima 85. Pompka jest zepsuta, ponieważ pedał sprzęgła nie wraca do góry (zatrzymuje się w podłodze). Mam nadzieję że pomożecie !! Z góry dzięki !
      Chodzi mi w którą stronę ma to rozkręcić




    • Przez czechp
      Witam, zakupiłem zetora 8540 z 95 roku. Posiada on zegary phoenix (zespolone) i od momentu zakupu nie działa obrotomierz i licznik motogodzin. Obrotomierz co jakiś czas „zamyka” się i wraca w pozycje 600 obrotów. Z pradniczki obrotów wychodzą 3 przewody M Sz i masa. Przewód M nie jest podłączony do zegarów a Sz jest. Prądniczka jest sprawna a przewody całe. Prawdopodobnie coś jest nie połączone do zegarów lub źle połączone. Czy ktoś może pomoc gdzie wspomniane wyżej przewody powinny być podłączone w zegarach? 

    • Przez xzibit0000
      Witam. Mam nagły przypadek wczoraj było wszystko dobrze.
      Temat jest taki że do przodu załączając rewers ciagnik ruszą normalnie ale jak do tyłu to miga N. Co to może oznaczać?
    • Przez lukza86
      Witam
      Mam probLem z zetorem Proxima 110plus z 12r. Ma 2500mtgh mam go od nowości. Dobrze odpala nie kopci tylko powyżej 1500brakuje mu mocy w szczególności jak zimny powoli się rozpędza silnik ale wejdzie na obroty. Turbinę słychać normalnie. Na zdjęciu widać że jeden wężyk nie był przykręcony. Być może po wymianie uszczelki pod głowicą jak robiłem 2lata temu zapomniałem go dokręcić. Do czego on służy? Czy mialby wpływ na moc 

    • Przez Poznaniak
      Zetor forterra 135 z 2011 , mam juz dosc tych wkładów,  i tego kurzu który przepuszczaja i który leci z klimy .
      Czym moge zastapic te wkłady : https://kunert.abstore.pl/pozostale-wklad-filtra-kabiny,c142,p880,pl.html
      moze taki wkład bedzie pasował? https://agrozeto.pl/pl/p/FILTR-KABINY-WEGLOWY-2009-2012-R./2040
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj