Skocz do zawartości
ppawlo26

Forterra- problem ze sprzęgłem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

ppawlo26    0

Witam posiadam forterre 9641 od października 2008r, zakupioną w salonie. Od początku dziwnie się włączały biegi otóż gdy miałem wciśnięte sprzęgło i włączałem bieg to ciągnikiem szarpało. W lutym 2010 oddałem go do serwisu(miał 244 mtg) i okazało się, że tarcza jest całkowicie spalona, a docisk starty. Chciałbym wiedzieć czy ktoś miał podobny problem, bo boję się, żeby to nie powtarzało się, może coś jest tam wadliwe albo coś innego. Czekam na wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotrekkk    0

Rónież posiadam zetora forterre 9641 ale od czerwca 2004.. Również mialem taki problem a po naprawie w serwisie nic sie nie dzieje.. chyba to taka wada która po usunięciu sie nie powtarza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ppawlo26    0

Oby i u mnie tak było bo nie chciałbym aby się ciągle to powtarzało. Słyszałem też opinie, że dzieje się tak dlatego, że tarcze są ceramiczne i docisk nie wytrzymuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


martinezo    16

ja mam FORTERRĘ 9641 z kwietnia 2009r i zauważyłem, że I bieg wchodzi dość ciężko też lekko szarpie ciągnikiem. Mam nadzieję, że finał nie będzie taki jak powyżej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

racha    2

ja mam również forterrę 9641 z października 2008 ma trochę ponad 1000 mtg. a ze sprzęgłem ten sam problem jeszcze działa ale na wiosnę gwarancja się kończy i lidze na wymianę na warsztat żeby na gwarancji jeszcze zrobili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hanter150    2

My mamy 9641 z października 2004. Biegi wchodzą topornie. sprzęgło coraz częściej zaczyna śmierdzieć i wogóle jakiś to toporny traktor. Jeszcze na dodatek tego teraz wymienialiśmy siłowniczki od hamulca bo płyn już przez nie wyciekał... A to dopiero niecałe 700 mtg. Nie wspomne o cieknącej zwolnicy... i o tym że płyn od wspomagania gdzieś ubywa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ppawlo26    0

A czy są jacyś użytkownicy forterry, którzy nie mieli kłopotów ze sprzęgłem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



krzysztofz14    14

Zetor 11441 2006r ,od początku sprzęgło nie wysprzęgla do końca.Biegi wchodzą raz lepiej raz gorzej ,ogólnie idzie wytrzymać.Nic nie było z tym robione tylko wajcha przesmarowana w miejscu gdzie przechodzi przez podłogę i polużniona pokrywa na podłodze ,to trochę pomogło.Podobno wszystkie forterry tak mają a fabryka tego nie widzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niestety to jest typowa bolączka tej serii zetorów widać jest ono zasłabe w stosunku do mocy ciągnika widać fabryka nie zdawałą sobie z tego sprawy ale ciągniki te są już troche produkowane widać zamiast poprawić w młodszych seriach to wolą na gwarancji robić. widać jakby robili ciągniki jak 7211 20 lat temu to by fabryka poszłą z torbami bo ciągniki by się nie psuły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stajniaomega    11

Ja mam forterre 9641 z września 2008 i ma 1100mth. Nie miałem żadnej awarii poza wyciekiem z dekla klawiatury. Biegi chodzą lekko !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielhaker    823

Aja u siebie zauważyłem że 1 wchodzi z oporem, 2 leciutko, 3 ciężko i 4 znowu lekko. Do się tam coś poluzować albo przesmarować? Bo tylko te co do przodu dźwignię pchnę to ciężko a te co ciągnę to leciutko... Ciągnik ma już 3 lata i awarii sprzęgła nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz jak u mnie dźwignie biegów z prawej strony to ją odkręć 3 śruby bodaj od góry 14klucz a jedna od dołu na 17 dźwignia jest w takim tubusie około 1cm na grubość a on w drążku właściwym do skrzyni u mnie też ciężkobyło wbić tzeba przeczyścić sobie tą plastikową tulejke na dzwigni i naładować smaru ja wyjąłem te tube przeczyściem i nawaliłem smaru skręciłem w całość i chodzi elegancko jak w autku. ale natwoim miejscu jakbym miał gwarancje to bym zadzwonił do serwisu i powiedziałbym że sie coś dzieje ze sprzęgłem niech coś zrobią bo będziesz bulił ze swojej kieszeni. Ciekaw jestem czemu tak się dzieje. Sam miałem kupować fortere ale wzięliśmy mniejszy z tego jestem cholernie zadowolony jeszcze mnie nie zawiódł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomcio1    0

u mnie w proximie tez ciezko wchodza biegi niby sprzeglo nie /ciagnie/ ale nieraz na postoju zeby wrzucic jakikolwiek bieg musze z 15 sek. przytrzymac pedal zeby wlaczyc bieg! tam przy dzwigni nasmarowane mam ale to nic nie daje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hitch115    5

Witam.mam forterre 115 i mi sprzęgło ciągnie. Może kto wie jak je wyregulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzysiu    5

o niestety nie reguluje się wymnienia się nie ma regulacji i to ten ból moje tez zaczyna ciągnąć ale mam 2400mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel156    11

W mojej Proximie Plus też sprzęgło nie pracuje tak jak powinno . Tak jakby trochę ciągnęło biegi wchodzą ciężko i ciągnik szarpie przy włączaniu biegu. Żeby nie szarpnęło to trzeba z 10 sekund sprzęgło trzymać wciśnięte i też nie zawsze pomaga. Tak jest od nowości ciągnik ma 180 MTG . Jak był na gwarancji to próbowali "podciągnąć na wysprzęglniku" ale to nic nie zmieniło,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


a co to jest, jak np jade 1 np w pługu wżucam żółwia i mi ciągnik przestaje jechać, dopiero wcisne sprzęgło to jedzie dalej, czy to też sprzęgło się ślizga forterra 115 z 2009 r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik-k    0

turbogrocho@ ściągasz gumę z podłogi klapka odkręcasz a pod nia dźwignie i ta od strony kierownicy rozkrecasz ten srebny siłowniczek troszke smaru do środka i zetorek śmiga jak złoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kynek7    1

Czy to prawda że od 2010 wprowadzono jakieś zmiany w sprzęgle? Na stronie wikipedii jest taka wzmianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

slawny    6

co do sprzegla to nie wiem, ale na pewno polbiego nie sa juz sterowane silowniczkiem pneumatycznym tylko wstawiono elektrozawory,takze jest nowa obudowa skrzyni, jak to powiedzial mechanik takie nowoczesne rozwianie, tylko ze chocby mf takie rozwiazania mial 20 lat temu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem 1 i 3 wchodzą mi tak ciężko że dzisiaj połamałem ten plastik co biegi się zmienia. Nie wiecie jaka cena tego plastiku ? I co zrobić żeby biegi nie wchodziły tak ciężko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielhaker    823

U mnie coś się stało że teraz wchodzą jak w samochodzie prawie :lol: Też mnie to denerwowało. Jak go kupiliśmy to kolega powiedział żeby zawsze trzymać rączkę nie u góry tylko jak dżojstik bo on tyle już nałamał ich :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×