Skocz do zawartości
jacus

rozmrozenie silnika 3p

Polecane posty

jacus    95

robilem w firmie remont kapitalny silnika 3p,po zlozeniu i zamontowaniu chlodnicy pochodzil 4 mtg i okazalo sie ze idzie plyn do oleju-to zreszta byla przyczyna remontu,przezarlo zaslepke.dalem silnik do naprawy gwarancyjnej -okazalo sie ze pekla glowica. facet wmawia mi ze nalalem wody i temu ja rozmrozilo,wlozylem do zamrazarki spuszczony olej-nie zamarzl.

mam pytanie przy zamrozeniu silnika[pewnie niejednemu sie to trafilo]co pierwsze peka? glowica,blok,chlodnica?jak wyglada rozmrozona glowica? i co dalej z tym fantem robic-chodzi o kase nowa 600 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

pierwsza to chłodnica pie******** , a potem blok :D bynajmniej u mnie tak było w c-360 :)

Edytowano przez andrzej2110
cenzura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Ja kiedyś zamroziłem silnik w C 330 i na szczęście wywaliło tylko zaślepki ale znajomy mechanik opowiadał mi że nie ma konkretnej reguły na to jak wygląda dany typ silnika po zamrożeniu.Raz może to być pęknięty blok a innym razem głowica lub tylko zaślepki tak jak w moim przypadku.Nawiasem mówiąc był bardzo zdziwiony że ocalał 24 letni blok i głowica po takim zamrożeniu jak moje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

elektrotech    3

pierw powinna wybić zaslepka-jak nie pęka to głowica-chlodnica peknie w ostatecznosci-ale jak chlodnica cała to glowica leci -mawsz szczescie ze nie blok......moim zdaniem

 

ps...poprostu głowica juz była wadliwa -puszczala wode.. bez jaj aby ktoś wode zostawil w silniku na mrozie..nawet jakby woda byla w oleju to nie rozwaliloby glowicy

 

ps poprostu nie wiedzieli co jest feler glowicy byl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

gosc[zreszta dosyc dziwny i tajemniczy,tyle ze inni go polecali]twierdzi ze to ja zalalem woda,a glowice to 2 razy sprawdzal w wodzie cisnieniowo[tak jak pisalem wczesniej szla woda do oleju].temu mam podejrzenia ze to on lub ktorys z pracownikow zostawil ja z woda lub tez pekla podczas proby wodnej i sie nie przyznali .mowi ze plyn to ma gorzki smak i w oleju ktory pozostal w silniku go nie wyczul i temu mnie posadza o rozmrozenie bo jak twierdzi to ewidentnie jest rozmrozenie a nie pekniecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

oj ..to on jest organo leptyczny ..nie trzeba próbowac bo olej robi sie popielaty jak wode dostanie.....cisnieniowo to sobie mozna sprawdzić...wacka., :D podczas temperatury materiał sie rozszerza wtedy przeciek.... jakbym mial glowice a mam 2 do 330 to bym ci dal zeby utrzec nosa pseudo mechanikom... jakim oni cisnieniem oni to sprawdzali??? cisnienie?? hmm to by ci tez chlodnice rozwalilo... ,

 

ps czyzby olej pili w celu sprawdzenia??

reklamuj -masz gwarancje -i niech nie cudują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechanik17    0

u mnie w c-360 wysadziło zaślepki z glowicy i wyglądała ona jak by byla zarysowana a blok najszybciej pęknie jak ciagnik stoi na przewiewie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

jak by chcieli naprawic to bym sobie i wam glowy nie zawracal,jak by powiedzial ze pekla -co moglo sie i po 4 mtg docierania trafic to bym uwiezyl bo zawsze byly z nia problemy,ale jak wyjezdza z rozmrozeniem,probowaniem oleju to zaczelo mi sie to nie podobac-nie wiem czy uwaza mnie za idiote co w polowie lutego na wodzie jezdzi czy cos

elektrotech nie na wszystkim sie znasz :D ,w glowicy i bloku to sie przeprowadz probe wodna pod cisnienie sie wtlacza goraca wode i wtedy wychodza ewentualne dziury.

olej musial probowac bo twierdzil ze byla woda zalana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Kolego jacus prawdopodobnie głowica była wcześniej skorodowana wewnątrz a mechanicy nie zrobili próby wodnej tylko powiedzieli że była robiona jak by zrobili to by im wykazało podczas naprawy silnika mógł odprysnąć kamień wodny w silniku perkins zawsze pierwsze wysadzi blok ponieważ ma cienkie ścianki zdażało się mi że przed naprawą głowica niby była dobra a po zregenerowaniu cieknie próbę należało zrobić także po naprawie głowicy idzie dojść cz to korozja czy rozmrożenie Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

ta glowica to jest od gory peknieta mniej wiecej przez srodek na dlugosci ok 10cm-golym okiem widac ryse.

ile warte sa glowice indyjskie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Nie beda chcieli uznac gwarancji to odrazu wyjedz z tekstem ze w sadzie sie spotkacie i napewno juz nikomu ich nie polecisz

podziala znam to po sobie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

oj ..to on jest organo leptyczny ..nie trzeba próbowac bo olej robi sie popielaty jak wode dostanie.....cisnieniowo to sobie mozna sprawdzić...wacka., ;) podczas temperatury materiał sie rozszerza wtedy przeciek.... jakbym mial glowice a mam 2 do 330 to bym ci dal zeby utrzec nosa pseudo mechanikom... jakim oni cisnieniem oni to sprawdzali??? cisnienie?? hmm to by ci tez chlodnice rozwalilo... ,

 

ps czyzby olej pili w celu sprawdzenia??

reklamuj -masz gwarancje -i niech nie cudują

widzę ,że nie masz pojęcia o sprawdzaniu szczelności głowicy, ponieważ sprawdza się ją właśnie ciśnieniowo, polega to na zaślepieniu otworów wodnych w głowicy i wpuszczeniu powietrza w miejsce wody, następnie wkłada się głowice do gorącej wody i widac czy jest szczelna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

widzę ,że nie masz pojęcia o sprawdzaniu szczelności głowicy, ponieważ sprawdza się ją właśnie ciśnieniowo, polega to na zaślepieniu otworów wodnych w głowicy i wpuszczeniu powietrza w miejsce wody, następnie wkłada się głowice do gorącej wody i widac czy jest szczelna.

NO proszę ... ekspert się nam trafił od rozruszników i głowic ...... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

NO proszę ... ekspert się nam trafił od rozruszników i głowic ...... ;)

hm....gdybym nie miał o tym pojęcia w przeciwieństwie do innych nie zabierałbym głosu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

posty nie wnoszą nic do tematu to po pierwsze..

 

Po drugie próba wodna jesli by to faktycznie było- odrazu wykazała by feler choć nie zawsze

Myslę że głowiczka sama od siebie pękła-temperatura -bo mogła mieć feleri to teraz wyszło.Podczas nagrzewania materiał sie rozszerza stąd po ok 4 Mtg pusciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

dokładnie jak pisze daro74 głowice poddaje sie testom na ewntualne pekniecia poprzez cisnienie

a jak kolega sądęm mozesz ich postraszyć ale nieda to efektu i wkurzysz ich tylko a w razie w i tak nic nie wskórasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

bo juz wyruszyl w pole i cos znowu nie gra bo po paru godzinach pekl waz od kolektora do pompy wodnej,rozerwalo go ok 3 cm-prawie nowy w koncu sierpnia wymienialemi tylko parenascie mtg pochodzil,

sprawdzilem w paru zrodlach i takie pekniecie to nie wina rozmrozenia tylko jak napisal elektrotech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×