Skocz do zawartości
BAGHIS1

jak poszerzyć pronara?

Polecane posty


BAGHIS1    1

Zastanawiam się jak zwiększyć rozstaw kół w pronarze 82a, bo nie jest zbyt stabilny a jest już przesunięty na regulacji do samej krawędzi (rok ciągnika to 2007)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

A może jeszcze przekręcić felgi odwrotnie. Na Max i nie stabilny????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



BAGHIS1    1

Sadek a o co chodzi z tymi felgami? Jest rozstawiony na max i koła tylko troszkę wystają poza błotniki a widziałem kiedyś starszego pronara i wystawało z pół koła.Myślę o poszerzeniu od kąd przewróciłem go podczas orania (naprawdę ciepło się zrobiło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bialy1984    0

Odkręcasz śruby od kola i odwracasz koło tak, że jak teraz masz felgę wypukłą to odwrotnie będziesz miał ją wklęsłą. Tylko wtedy musisz zamienić lewą z prawą bo będzie bieżnik nie w tą stronę. A swoją drogą to powinieneś zgłosić się do programu "Mam Talent" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


BAGHIS1    1

Teraz kapuję chodzi o to żeby lewe koło przełożyć na prawą stronę a prawe na lewą tak żeby bieżnik pasował a co wtedy z obciążnikami?Pronarek82a na tym zdjęciu pronar jest rozstawiony na max-a?

a co do wywrotki to tereny mam równe ,zdarzyło się to podczas odorywania od miedzy a sąsiada pole jest sporo wyżej bo ja kiedyś kopałem glinę w tym miejscu a co do orania to nie orzę tak głęboko bo 80 KM z 5x35 zbyt głęboko nie pociągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


BAGHIS1    1

ale obciążniki zostały nie zmienione czy zdjęte a i jaką szerokość ma taki ciągnik po zamianie kół minimalną, po takiej zamianie zmieści się w jednorzędówce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pronarek82a    1

Obciaznki zostaja na swoim miejscu. Najlepiej naszpisz do DawidaM on ma poszerzony ciagnik i najlepiej wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DawidM    1

Witam. Zamiana stronami felg, takich jak mam w Pronarze 1025 skutkuje poszerzeniem ciągnika o około 9cm na stronę. Nie widać tego na wyżej załączonych zdjęciach ale na półosiach zostały nacięte po dwa rowki, aby przesuwna piasta koła mogła powędrować do wewnątrz ciągnika. Wszystko zostało wykonane we własnym zakresie i jest to teraz najmniejszy rozstaw kół osi tylnej z odwróconymi felgami. Oczywiście zupełnie inaczej będzie to wyglądało w przypadku felg R38, które, że tak się wyrażę mają mniejszy rant (fachowo opisuje ten parametr odsadzenie felgi) ale przy pomocy metrówki, dodawania i odejmowania można wszystko oszacować i ustawić koła optymalnie do potrzeb. Jeśli chodzi o obciążniki, to rzeczywiście zostały one u mnie tak jak były fabrycznie, czyli są teraz wewnątrz felg. I teraz najważniejsza sprawa: rozstaw kół osi tylnej musi odpowiednio współgrać z rozstawem kół osi przedniej, dlatego nie możesz dowolnie modyfikować rozstawu kół tylnych (zwłaszcza jeśli chodzi o duże zmiany) pozostawiając przednie koła bez zmian. Rzeczą oczywistą jest to, że ma to głównie znaczenie podczas orki w bruździe. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pajej    52

a co do orania to nie orzę tak głęboko bo 80 KM z 5x35 zbyt głęboko nie pociągnie

a ile Ci pali i jakie masz ziemie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bialy1984    0

@DawidM warto również zaznaczyć, że na odwróconej feldze jest ona bliżej korpusu mostu przez co półosie są mniej obciążone. A słyszy się nieraz o zgiętych półosiach lub siadających łożyskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BAGHIS1    1

DawidM wczoraj dokonałem zamiany ale bez nacinania tych rowków i poszerzył się znacznie, rowki będę nacinał jeśni nie zmieści się w jednorzędówkę, co do kół przednich wykonałem ten sam myk co z tyłu i pasuje tył jedzie po przednim śladzie(a w razie potrzeby czym nacinałeś te ząbki)?

biały1984 z tym obciążeniem to też racja teraz koło trzyma się na początku ząbków a nie jak poprzednio na samym końcu.

Pajej ziemie u mnie są bardzo zróżnicowane od 3a-5b ile na jakiej ziemi spala to nie wiem, ale zbiornik paliwa w tym pługu wystarcza na zaoranie 10-11 hektarów w orce zimowej na zwięzłej ziemi orzę 4 a na lżejszej 5(oczywiście ze wzmacniaczem) głębokość jest zależna od ziemi, wiadomo że na lepszej głębiej ok 25cm a na 5 klasie to 20cm bo żółty piasek się wyoruje, moim zdaniem ciągnik w tym pługu nie jest zbytnio przeciążony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DawidM    1

Pomiaru przy trasowaniu dokonałem suwmiarką, zaś samego nacięcia szlifierką kątową. Nie jest to trudne i nie wymaga szczególnej precyzji, a musiałem tego dokonać, gdyż przy felgach R34 i oponie 520 ciągnik robił się zbyt szeroki jedynie po odwróceniu felg. Jeśli chodzi o same półosie, to rzeczywiście, nie są tak obciążone, ale jeśli zwiększył się rozstaw kół to i naprężenia muszą się zwiększyć, ponieważ siła mimo wszystko będzie działała na miększym ramieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BAGHIS1    1

Dzięki za podpowiedź, szlifierką kątową będzie dobrze, a co do naprężeń to faktycznie będą większe ale na tylko na felgach (tak mi się wydaje)pzd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pajej    52

 

Pajej ziemie u mnie są bardzo zróżnicowane od 3a-5b ile na jakiej ziemi spala to nie wiem, ale zbiornik paliwa w tym pługu wystarcza na zaoranie 10-11 hektarów w orce zimowej na zwięzłej ziemi orzę 4 a na lżejszej 5(oczywiście ze wzmacniaczem) głębokość jest zależna od ziemi, wiadomo że na lepszej głębiej ok 25cm a na 5 klasie to 20cm bo żółty piasek się wyoruje, moim zdaniem ciągnik w tym pługu nie jest zbytnio przeciążony

A ile mieści się w zbiorniku bo zapomniałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



zales    0

A czy odwracając przednie felgi są w nich otwory centrujące na śruby z drugiej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BAGHIS1    1

w moim z przodu nie ma tych otworów ale dokręciłem mocno i koła trzymają się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


BAGHIS1    1

jak tylko załatwię kabel do telefonu i będę miał trochę wolnego to wrzucę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×