Skocz do zawartości
Pajej

MTZ 82 sterowanie hydrauliką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pajej    52

Jak w MTZ 82 sterować 3 parami szybko złączy? W tym ciągniku są 3 dźwignie ale jedna jest od TUZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

A gdzie jest tam 3 pary szybkozłączy?Liczysz te z boku?W mtz sterowanie jaką kolwiek hydrauliką w jakiś cywilizowany sposób to graniczy z cudem.Tak przynajmniej było umnie ale niesądze by mocno sie różniło od innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

ja mam mtz ale ma 4 dzwignie ale mozesz miec jescze z boku obok siedzenia lub przełaczasz jakoms sruba te z podnosnika wajche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

W MTZ zozdzielacz jest 3 sekcyjny z tego jedna obsługuje TUZ i dwie do szybkozłączy (4 gniazda)a dżwigni w ciągniku to jest nawet 4 tylko trzeba wiedzieć do czego one służą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

A gdzie jest tam 3 pary szybkozłączy?Liczysz te z boku?W mtz sterowanie jaką kolwiek hydrauliką w jakiś cywilizowany sposób to graniczy z cudem.Tak przynajmniej było umnie ale niesądze by mocno sie różniło od innych.

Tak te z boku też liczę są fajne do TURA bo nie trzeba z tyłu ciągnąć. Więc jak się to odsługuje, bo jak są 4 to żadna filozofia

 

PS pomóżcie jeszcze w tym temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/17666-problem-z-hydraulik/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

zależy który rok bo tak coś koło 90-91 i wcześniej to 4 dźwignie są przy kierownicy po prawej z czego 2 od szybkozłączy a 2 od tuza (+jedna obok siedzenia od TUZa)

 

a od 90-92 przy kierownicy są 3 z czego 2 od szybkozłączy

 

W mtz są 4 wyjścia czyli 2 pary po prawej przed kabiną i z lewej które to są poprowadzone w tył :D (Przypatrz się tam)

 

W każdym razie sterowanie to te dwie dźwignie od kierownicy najbliżej (czyli od lewej )

 

mają 4 pozycje w tył 1 podnoszenie 2 zamknięte (blokuje się w tej pozycji) 3 podnoszenie 4 opuszczanie (blokuje się w tej pozycji) max w przod

 

one ciężko chodzą :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Jeżeli potrzebujesz trzech par szybko złączy hydraulicznych to należy wymienić regulator pozycyjno siłowy który znajduje się pod siedzeniem na ten nowego typu wtedy podnośnikiem steruje się tylko wajchą przy siedzeniu i pozostaje jedna wolna sekcja rozdzielacza przedniego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

zależy który rok bo tak coś koło 90-91 i wcześniej to 4 dźwignie są przy kierownicy po prawej z czego 2 od szybkozłączy a 2 od tuza (+jedna obok siedzenia od TUZa)

 

a od 90-92 przy kierownicy są 3 z czego 2 od szybkozłączy

 

W mtz są 4 wyjścia czyli 2 pary po prawej przed kabiną i z lewej które to są poprowadzone w tył ;[ (Przypatrz się tam)

 

W każdym razie sterowanie to te dwie dźwignie od kierownicy najbliżej (czyli od lewej )

 

mają 4 pozycje w tył 1 podnoszenie 2 zamknięte (blokuje się w tej pozycji) 3 podnoszenie 4 opuszczanie (blokuje się w tej pozycji) max w przod

 

one ciężko chodzą ;[ :(

Ten model jest z 94 r. Z tego co pisałeś jedna para szybko złączy to po prostu ściema?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Czy ktoś montował do swojego MTZ 82 szybkozłącza hydrauliczne. W tym tygodniu mają przyjechać do mnie nowe maszynki, które mają już te złącza wciskane, dlatego chciałbym być już przygotowany na podłączenie tego sprzętu. Ciągnik jest z 1998 r i chodzi mi o rozmiar itp pasujących do niego złączy (nie wiem jak to fachowo się nazywa, ale są to szybkozłącza wciskane, nie zakręcane) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×