Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od nowego roku wszystkie traktory z ursus-a będą posiadały rewers mechaniczny w standardzie! W większych modelach (5524, 6824) będzie prawdopodobnie 12/12

Również ursus 1674 będzie wyposażony w rewers Aktualnie ten model ma skrzynie zsynchronizowaną 16/8 podobną do tej montowanej w 1634 ale wzmocniona o innych zakresach prędkości (do 40 km/h) Ursus 1674 będzie dostępny w dwóch wersjach-z silnikiem Perkinsa (Perkins 1106D-E66TA -euro IIIA)oraz z słowackim silnikiem Martina (również z tym silnikiem jest wystawiony na agro show ale przez Agome Poznań) również spełniającym normę III A (DS Martin 8604.035M)

Link do "martina"

DS Martin, a.s. - výroba - naftové motory pre traktory a požnohospodárske stroje - Motor UR IV M2

i do "perkinsa"

DS Martin, a.s. - výroba - naftové motory pre traktory a požnohospodárske stroje - Motor UR IV M2

Linki dotyczą omawianych silników montowanych w u 1674

 

http://www.perkins.com/cda/files/285871/7/1106D-E66TA%20Engine%20PN1794%20May09.pdf?m=97268&x=7 Perkins :)

Opublikowano

Ursus powinien na dobry początek zmodernizować technicznie do dzisiejszego poziomu techniki konstrukcje, którymi dysponuje, następnie zmienić stylistykę (aby nawiązywała do takich modeli jak 330 i 360) i najlepiej barwy (żółte lub zielone z czasów świetności firmy), bo nowe URSUS-y nikomu zbyt dobrze się nie kojarzą. Reklama mogła by zawierać taki motyw jak ta z zetora, że stoi nowa proxima, a obok 8011. To dobry sposób. No i oczywiście poprawa jakości wraz z jak największą liczbą części produkowanych we własnym zakresie.

Opublikowano

look19 żeby ursus doszedł do dzisiejszego poziomu techniki trzeba ogromne ilości $$ a ursus ich nie ma stylistyka z 30 i 60 to by była kompletna porażka powini stworzyć coś całkiem nowego. z reklamą dobry pomysł ale oby obok nie walneli 30 albo broń boże 60

Opublikowano

Gdyby Ursus się rozwinął, to mógłby w całości być samowystarczalny, czyli sam produkować kabiny, układy napędowe, silniki kompletne instalacje elektryczną, ładowacze czołowe wraz z osprzętem i powinien mieć w ofercie w każdym ciągniku rozwijającym prędkość 40km/h skrzynię co najmniej 16X16, a w największych modelach przy prędkości 60km/h nawet 60X60. Z tym, że w tym ostatnim wariancie byłoby 6 biegów głównych i 10 stopni pod obciążenie. Tak bogate wyposażenie(w najbogatszych oczywiście wersjach) i wzrost jakości produktów do poziomu co najmniej new hollanda przy niewiele niższej cenie z pewnością powaliłoby konkurentów.

EDIT: w cale nie potrzeba tak wielkich ilości $$. Wystarczy rozwijać konstrukcje, które były prototypami i które mają szansę powodzenia jak choćby 1414. W oparciu o ten model tylko w większej skali należałoby zacząć pracę nad nowymi seriami ciągników. Na początek proponowałbym rozpocząć pracę nad ciągnikami o mocy od 80-150km, bo te najlepiej się sprzedają. I zrobić tak jak zachodnie firmy:najpierw wypuścić najbogatsze wersje ciągników tak jak to było np z john deere 6030, gdzie najpierw do sprzedaży weszła wersja Premium, a następnie uboższe. Te uboższe weszły po dosyć długim czasie. Następnie trzeba byłoby wziąć się za opracowanie serii o mocy 160-230km, potem 25-70km, a następnie w miarę rozwoju firmy:240-310km, 320-390km, 400-470km, 480-550km i 560-630km. Konstrukcje ciągników o mocy do 390km można by oprzeć o rozwiązania z mniejszych ciągników, tylko, że w makro skali(oczywiście nie tych obecnie produkowanych, tylko nowo opracowanych).

Opublikowano

Masz kolego trochę bujna wyobraźnie. Dopiero pomyśleli o rewersie mechanicznym, skrzyni 8x8 a ty tak wybiegasz.... Najpierw to nich oni zajmą się taka skrzynia 16/16 i rewersem elektrohydraulicznym, o EHR nie wspominając.

Opublikowano

Wszystkich polityków powinni ustawic pod sciana i rozstrzelac jak podczas wojny :) Dume polski ktora słyneła na całym swiecie tak rozpie...... Kazdy kto choc troche przyczynił sie do upadku Ursusa powinien dostac kule w bebech :):):)

Opublikowano

Kolego jd3 to, że ktoś przyczynił się do upadku jakiejś firmy to nie powód żeby go zabijać.Nie wzywaj no nienawiści bop to nieludzkie. Wiem, co czujesz, ale to jeszcze nie powód do tak radykalnych posunięć Gdyby każdy robił tak jak ty sugerujesz, to połowy Polaków już by nie było...Tak jest niestety smutna prawda o naszym narodzie.

Masz kolego trochę bujna wyobraźnie. Dopiero pomyśleli o rewersie mechanicznym, skrzyni 8x8 a ty tak wybiegasz.... Najpierw to nich oni zajmą się taka skrzynia 16/16 i rewersem elektrohydraulicznym, o EHR nie wspominając.

I co z tego, że teraz są z tyłu? Zetor jeszcze w 2005roku nie miał rewersu w standardzie, a dziś mamy rok 2009 i w proximie plus jest mechaniczny standardowo, a w power elektrohydrauliczny.A EHR?Forterra ma go już od 1998lub 1999roku jeśli pamiętam i tutaj także jest rewers. Trzeba być dobrej myśli: "jak ostatni most za tobą się wali to buduj następny..."

Opublikowano

milanreal1jest możliwe potrzeba tylko trochę $$ za nie zrobisz wszystko to tak nawiasem. look19 na to wszystko co piszesz są potrzebne ogromne ilości $$. to nie jest takie proste jak ci się wydaje...

Opublikowano

Ja pierdziele kazdy wini za upadek Ursusa nasz Polski rząd a to gów*o prawda. Za taki rozwój rzeczy trzeba winic zarząd a nie polityków - Ursus nie produkował tego czego potrzeba a mianowicie TANICH , TRWAŁYCH I PRZYZWOICIE wyposazonych ciagników. Choć lepiej późno niz wcale a czy nie za późno??

Opublikowano

dokładnie wina tylko po stronie zarządu!!!

To już nie te czasy że rolnik kupi obojętnie jaki ciągnik byle był!!!a oni 30 lat temu kupili sobie licencje i cały czas klepią to samo , tylko trochę modernizuję i już nowy model a praktycznie to samo. jest duża konkurencja , albo jakością albo ceną ursus musi walczyć o klientów . można tylko sobie życzyć aby ursus produkował ciągniki powyżej 300KM .

Moim zdaniem najlepiej jak by się skupili na ciągnikach do 160KM bo takich najwięcej jest potrzebne, klient nie stawia aż tak wysokich wymagań technicznych których w chwili obecnej nie posiada ursus .

Opublikowano

Wiem że to troche nie na temat ale to też historia Ursusa, kto z was by chciał mieć takiego 4514?:D

 

A wracając do tematu, to tylko się cieszyć że w Ursusie coś się dzieje zobaczymy jak się bedą sprzedawać te nowe modele :) a gdzieś na AF ktoś pisał że w 2010 roku Ursus ma wprowadzić 10 nowych modeli czy to prawda?

Opublikowano

To że się tam coś dzieje nic nie znaczy.

Ważne są potrzeby rynku czyli rolników którzy myślą dalej gospodarzyć bo tylko oni kupią nowe maszyny, ciągniki.

A rolnik dziś nie ma czasu na gospodarzenie (lata od jednej agencji do drugiej, od biura rachunkowego do skarbówki, od ODRu do banku) i nie ma czasu naprawiać ciągnika jak to miało miejsce kiedyś. Potrzebuje trwałego i prostego ciągnika z dobrym serwisem. Przynajmiej tak mi się wydaje. Jaki serwis ma dziś ursus? Jak jest z dostępnością części do nowych ursusów? Jaka jest sieć dealerska?

Nowe modele są potrzebne, to fakt ale tak mała firma jaką stał się obecnie ursus nie może produkować ciągników o mocy od 40 do prawie 200KM (za dużo modeli nad którymi musi pracować sztab konstruktorów). Zresztą, na zachodzie coraz rzadziej używa się ciągników o mocy poniżej 60KM. Wg mnie żeby URSUS zaczął wracać do polskiego rolnictwa musi produkować tanie i proste ciągniki bo zachodnich marek już nie dogoni z elektronicznymi bajerami a ciągniki w pełni mechaniczne bardzo dobrze się sprzedają w naszym kraju (np. CNH tdd/jx). Czy wprowadzenie elektryki która będzie się sypać ma sens? Jedna wizyta szczurów i po kablach :D

Czy potrzebne są ciągniki z rewersem? I tak i nie (mi np nie jest to do niczego potrzebne ale dla hodowców to podstawa). Sorki ale URSUS musi przeprowadzić głębokie badanie rynku i produkcję ukierunkować na jego potrzeby a nie wprowadzać sobie od tak nowe modele które może znajdą zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v