Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiecie dlaczego Pol-Mot nie kupił Ursusa ok. rok temu - ponieważ chciał przenieść produkcję.

Wydaje mi się że Bumar teraz odpuścił więc moim zdaniem obawy o przyszłość Ursusa są w pełni uzasadnione.

 

http://www.rp.pl/artykul/5,649808.html

 

Jak widać wyżej wszystko się wyjaśniło.

Ursus jako zakłady produkujące i projektujące ciągniki przestanie istnieć.

Opublikowano

Przeczytałem artykuł kilka razy i tego nie widzę ... A moja opinia jest taka że pol-mot chce coś stworzyć koncern kilku firm produkujących ciągniki ....

Opublikowano

Pol-Mot nie kupił terenów Ursusa więc jeśli ich nie wydzierżawi to przeniesie produkcję do Dobrego Miasta a wątpię żeby pracownicy Ursusa zmienili swoje miejsce zamieszkania.

Opublikowano

tak jest Warfama kupiła Ursusa wraz z traktorami oraz znakami fabrycznymi co oznacza że pewnie nie zaprzestaną produkcji ursusa, teren po ursusie zostanie zagospodarowany jak to bywa w naszej zapchlonej stolicy pod jakiś zagraniczny obiekt kulturowo handlowy jakby ich było mało.Jeżeli nie przeniosą ursusa w planowane miejsce także w Warszawie to pewnie warfama przeniesie go do Lublina gdzie składa Pol-moty H a to znaczyłoby że ponad 200 ludzi straci robotę, a co za tym idzie fachowców którzy znają te ciągniki od lat a to byłoby niekorzystne dla warfamy

 

Warfama zaczęła produkować Pol-moty o mocy 140 KM plus Pol-moty H czyli wychodzi na to że pewnie będzie klepać dwie marki i będzie obie rozwijać no bo głupotą byłoby zaprzestanie produkcji mido

Opublikowano

Patrick345 a z kad u ciebie tak koncepcja??

tak jak napisal ursusik1224 polmot kupil ursusa ze znakami fabrycznumi i z wszystkim co mogli :P wiec watpie zeby zaprzestali produkcji bo niby po co by mieli wydawac tyle kasy na cos co im nie bedzie potrzebne i nie beda mieli z tego kasy??

Opublikowano

Jeśli tak jest jak napisał kolega wyżej to ja sądze że warfarma to dobry właściciel oni wiedzą jak się sprzedaje sprzęt i go się robi przecież warfarma ma teraz wzięcie jak coś.A bumar nigdy nie zajmował się produkcję maszyn rolniczych wspólpracuje on z wojskiem i policją więc powinniśmy się cieszyć :rolleyes:

Opublikowano

Warfama kupiła Ursusa że tak powiem w imieniu Pol-Mot Holding który jest takze właścicielem Warfamy a także wielu innych firm. Więc jak próbujecie wywrózyć co będzie z Ursusem to nie zastanawiacjcie się co zdecyduję Warfama tylko co zrobi Pol-Mot Holding. A ja myśle że Holding chce wejść w rynek ciągników i bardziej im to będzie sie opłacać robiąc Ursusy a Warfamę zostawić na rozrzutniki:) Pol-Mot H to licencja i nie wiadomo czy niedługo nie wygasa. Ja tam dobrze wróże..

Opublikowano

Przecież przed kupnem Ursusa na pewno dobrze wybadali rynek i widzieli jakie było zainteresowanie Ursusa mi na Agroshow czy też na Agrotechu w Kielcach.

Widzieli że chętnych do kupna nie brakuje to głupotą byłoby kupić Ursusa i go zniszczyć gdy zaczął powoli się odbijać z dna i mieć popyt na swoje ciągniki. ;)

Opublikowano

Licencja na ciągniki Hattat Tarim czyli Pol-Mot H wygasa w tym roku, a nowe ciągniki jak Pol-Mot C i Pol-Mot Z czyli ciągnik o mocy 140km jest to zupełnie inny projekt niczym nie związany z tymi Tureckimi ciągnikami.

Opublikowano

O jakiej licencji mówicie? Przecież Polmot H cały czas przyjeżdża gotowy z Turcji. W ciągu kilku dni ma pojawić się nowa dostawa.

Opublikowano

Ten Polmot Z to wogóle nie wiadomo co to jest . Maska jakaś taka na od***dol się, nie wiadomo czy to wogólę będą składać czy tak sobie pokazali...Teraz jak kupili Ursusa to może wogóle tego nie wprpwadzą...

Opublikowano (edytowane)

To jest najnowszy artykół z agrofoto.pl według mnie to ursus będzie istniał swoją drogą , a Pol-moty będą nadal produkować.

 

 

Spółka Warfama z Dobrego Miasta - krajowy producent maszyn i urządzeń rolniczych, a od niedawna także producent ciągników marki Pol-Mot, przejęła udziały w spółce Ursus od warszawskiej spółki Bumar.

Jak podaje "Rzeczpospolita", za same udziały w spółce Warfama zapłaciła symbliczną złotówkę, ale łączna wartość całej transakcji wyniosła 15,4 mln złotych (w kwocie tej znalażły się znaki towarowe Ursusa oraz nalezności za wyprodukowane juz ciągniki).

Bumar, jako oficjalny powód sprzedaży udziałów w Ursusie, podaje brak zgodności produkcji ciągników ze zbrojeniowym biznesem grupy. Wiadomo jednak, że Bumar musiał zrezygnować z planów modernizacji spółki Ursus z uwagi na panujący kryzys. Ursusowi, który z różnych przyczyn w ostatnich latach przestał być na rynku ciagników rolniczych konkurencyjny, trudno jest odbudowac swoją pozycje, czego dowodem jest sprzedaż traktorów, która wyniosła w 2010 roku zaledwie 400 sztuk. Dla porównania lider sprzedaży ciągników rolniczych w Polsce koncern CNH może się pochwalić zbyciem 3525 sztuk traktorów marek New Holland i Case (źródło: Martin & Jacob).

Warfama przejmując Ursusa chce zwiększyć swój udział w krajowym rynku podwajając także produkcję ciagników Pol-Mot.

 

Ta cała licencja na traktory to jest na FOTONY,bo Pol-moty są polskie na podzespołach tureckich a produkowane są nie w Turcji tylko w Polsce w fabryce po dawnym Lublinie wiem bo ostatnio na targach Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem firmy Pol-mot Warfama i powiedział że to są polskie traktory tylko są składane na podzespołach renomowanych firm i raczej nie zejdą z ich produkcji bo nawet w artykule pisze że chcą ją podwoić czyli wychodzi na to że ta informacja o licencji to lipa ;)

Edytowane przez ursusik1224
Opublikowano (edytowane)

ursusik jakie polskie? To tureckie Hattaty są, masz zdjęcie, zobacz identyko!

hattata80mfwd2010.jpg

 

 

A produkować może i będą jeszcze parę lat jak ma wzięcie to czemu nie, ale żeby Ursusa tym zastępować??? :blink:

Edytowane przez craft
Opublikowano (edytowane)

No tak racja czyli warfama robi je na licencji jak pronar przyczepy przeładowcze tak? znaczy ci z warfamy sami nie wiedzą co klepią w fabryce :lol: ale składają je w fabryce należącej kiedyś do firmy Lublin bo mówił mi ten gościu że wykupili tą fabrykę i tam składają ciągniki czyli znaczyłoby że ich w całości nie przywożą może robią je na podzespołach Hattata i valtry bo na stronie hattat były też valtry N i A , a wygląd pozostawili Hattata

Edytowane przez ursusik1224
Opublikowano

Z tego co ja kiedyś czytałem to na początku gdy podpisali umowę z Hattat Tarim to był pewien spór bo ktoś pisał że produkują je w Polsce natomiast wiem że ktoś widział jak przyjeżdżają całe te ciągniki złożone i przykręcali tylko im koła. Podobno Pol-Mot miał po pewnym czasie ściągać te ciągniki w częściach i w całości składać w Polsce ale czy tak się stało to raczej nikt nie wie.

A z tą licencją jest tak że w tym roku ona wygasa ale jest coraz większy popyt na te ciągniki więc raczej odnowią z nimi te umowę.

A co się stanie z Ursusem to trzeba poczekać przynajmniej do AgroShow tam się wszystko wyjaśni. Z moich obserwacji to Pol-Motowi bardzo zależy na Ursusie i moim zdaniem wpakują w niego trochę pieniędzy w unowocześnienie go i będą nadal produkować.

Ps. Nie wiecie tak czasem czy Pol-Mot Warfama wykupił także tereny należące do Bumaru wraz z fabryką? Nie wiadomo jak to teraz rozwiążą bo fabryk mają dość dużo, i mam jakieś dziwne przeczucie że Warszawskie tereny i fabrykę sprzedadzą a produkcję Ursusa przeniosą do swoich fabryk.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, proponuję troszkę uporządkować informacje na temat Polmotu.

 

W października 2010r. firma Polmot dokonała zakupu części zakładów dawnej FSC w Lublinie. Za hale produkcyjne o powierzchni 26 tys. mkw. spółka zapłaciła 6,5 mln zł. Oddział w Lublinie złoży się z części produkcyjnej i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego. W planach jest przeniesienie do Lublina części produkcji m.in. przyczep, naczep, wozów asenizacyjnych oraz montaż samochodów Grand Tiger. Zadaniem Ośrodka Badawczego będzie opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej nowych wyrobów, wykonywanie prototypów oraz przeprowadzanie badań.

 

W kwietnia 2011r. dokonano zakupu ciągników marki Ursus, znaków towarowych oraz udziałów spółki Ursus, za łączną maksymalną kwotę ponad 15 mln zł netto.

 

Jak już było napisane w poprzednich postach ciągniki serii H były całkowicie importowane z Turcji do Polski. Na homologacji ciągnika, którą otrzymałem ze stycznia 2011 r. miejscem produkcji jest Tarim w Turcji. W miesiącu maju oczekiwana jest kolejna partia ciągników z Turcji, być może część będzie już miała wzmocniony podnośnik.

 

W planach jest montaż ciągników opartych na silnikach Perkinsa, przekładniach ściąganych z Chin (zmodernizowana seria NH TD)oraz własnych kabin. Cena ma być niższa niż serii H.

 

Dołączam zapis rozmowy z TVNCNBC

 

http://www.tvn24.pl/7717715,21,0,1,1,oplacalny-montaz-ciagnikow-w-lublinie,tvn_cnbc.html

Edytowane przez PL01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v