Skocz do zawartości

Belarus MTZ 820 , problemy na samym początku i porady.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu zakupiłem nowy traktor MTZ 820.

Mam kilka pytań na które prosiłbym o odpowiedzi doświadczonych użytkowników tegoż modelu.

Oczywiście jeśli ktos ma jakieś problemy to prosze również pisać, w miare możliwości postaram się doradzić.

A więc:

 

1. Wentylator nagrzewnicy kabiny włączył sie tylko raz na samym początku, później sam sie wyłączył i teraz nic nie reaguje na przycisk od niego, bezpiecznik jest dobry, nie wiem od czego zacząć szukanie usterki.

 

2. Biegi wchodza ciężko (ale to ponoć normalne w nówkach) ale strasznie mi sie nie podoba różnica prędkości biegów ósmego i dziewiątego, podczas zmiany z 8 na 9 traktor ma stanowczo za ciężko nawet jak jade na pusto, żeby było dobrze to należało by jechać 8 zając i przełączając na 9 zmienić także dźwignie reduktora na żółw, ale jak tak robiłem to zanim przebiłem obie wajchy to ciągnik już zdąrzył bardzo zwolnić, może poprostu musze sie do tego wprawić..? Macie jakieś swoje sposoby?

 

3. Traktor kupiłem bez radia, jest tylko zaślepka na nie i dwie dziury na głośniki, mam więc pytanie czy ktos montował do niego radio, czy jest tam w środku za kieszenią wyprowadzone do niego zasilanie, a moze jest tez juz antena? i czy w ogóle ma to sens w tak słabo wygłuszonym ciągniku.

 

4. Nie mam w nim górnego zaczepu transportowego do przyczep, nie wyobrażam sobie pracy ciągnikiem bez tego zaczepu, może ktoś z forumowiczów ma albo wie gdzie tanio mozna nabyc taki zaczep, chodzi mi o normalny a nie ten na suwnicy. Jęśli ktoś posiada to proszę o informacje.

 

Bardzo proszę o porady, moge pomóc na temat: C-330M, C-360, C-385 oraz John deere 3350

Opublikowano

3. nie ma wyjscia pod radio, ja osobiscie podłączyłem pod lampke w kabinie, radia da się słuchać chodź w kabinie nie powiem troche głośnawo jest, radio mam blaupunkta i dwa głośniki po 50 watt Pioneera

 

4. posiadam takowy zaczep, fajna sprawa samozatrzaskowy nie pamiętam ile za niego dałem ale coś koło 500 zl

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B167908 tu jest podobny do mojego

Opublikowano

1. Jeżeli masz gwarancje to przy przeglądzie niech ci to zrobią, jeżeli nie to może coś się rozłaczyło-sprawdz

2. Ten typ tak ma. Wprawisz sie i z ciężarem trzeba przewajchować na pusto 8 do oporu i na 9 już sie bujnie

3. Jest tam w środku jeden przewód do zasilania, reszta na własną ręke.

4. To bardzo dziwne skoro zakupiłeś nowy. Śmiem twierdzić że sprzedawca cie oszukał.

Opublikowano

Ad. 1 Z tego co pamiętam wentylator działa tylko gdy silnik + stacyjka jest włączony.

Ad. 2 Wg mnie ten typ tak ma. Tu wystarczy dobra praktyka ;[

Ad. 3 Ja nie montowałem radia. A może mp3 + dobre słuchawki Philipsa?

Ad. 4 Brak danych.

Opublikowano

4- brak zaczepu trzeba było dołożyć kasy i by był,zakup nowego to koszt ok 8 stówek.

3- brak radyjka zanim je założysz należy zadbać o wygłuszenie patrz temat wygłuszenie,gdy wygłuszysz to prąd do radyjka znajdziesz przy klawiszach od halogenów.

2- co do biegów podwójne wysprzęglanie i szybkie przerzucanie biegów :zaczynasz 8 żółw dwa sprzęgła 8 zając dwa sprzęgła reduktor na żółw i od razu 9 znów dwa sprzęgła i 9 zając.Tylko zanim zaczniesz eksploatację posmaruj łożysko na sprzęgle białorusy tego nie robią

1- w moim nie działa drugi bieg w silniku nagrzewnicy gdy go włączę to zaczyna się z niego kopcić

Więcej szczegółów co do poprawnej eksploatacji przeczytasz w instrukcji obsługi to mądra lektura do dziś czasami zaglądam do niej.

Opublikowano

1. mysle ze moze pieprzyc wlacznik.

 

@S-piotr, ale zes nawymyslal z tymi biegami przecierz nie ma takiego czegos jak 9 zolw i 9 zajac (przynajmniej w starszych mtz) ale i w nowych sie nie zmieniło. Mtz ma polowe i szosowe na wszystkich biegach oprocz 9(ktora jest tylko szosowa)

Opublikowano

Dobrze Piotr napisał.żółw i zając jest również na 9 biegu w starszych MTZ.często z tego korzystam jak pod górke z przyczepami zaczyna się robić parowóz z komina,wtedy pyk reduktor na doł i odrazu lepiej idzie. ;[

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Reduktor obejmuje wszystkie biegi.

Opublikowano

Niezrozumieliśmy się. To co wy nazywacie zółw i zając fachowa nazywa się wzmacniaczem (półbieg, dzwignia pod kierownicą). Mi chodziło o to ze nie ma 9 polowej. 

Opublikowano

To nie jest żółw zając!!!! Pszeciez jak masz 8 to jak przełączysz pod kierownicą to masz 5 i jaki to ma byc zółw??? Zająć masz na reduktorze na dzwigni po prawo.

Opublikowano

Koledze zbigi123 chodziło oto , że tam gdzie jest 9 bieg w zakresie biegów szybkich (szosowych) to w zakresie biegów wolnych (polowych) nie ma innego biegu tylko tez jest 9. Np. tam gdzie jest 6 na szybkim (szosowym) zakresie to na wolnym (polowym) jest 3.

Opublikowano

Nie... Codziło mi o to ze nie ma polowej 9, bo jak masz 6 i 3 polwą to masz tez 6 i 3 szosowe, a na 9 i na polowych i na szosowych jest to samo przełożenie tylko ze mozesz ją zwolnic na dzwigni pod kierownicą o połowe.

Opublikowano

Jasna ch.... 3 jest jedna i 6 tez jest jedna. Powiedz mi gdzie jest 6 polowa??? To tak jak w c-330. Wszyscy mówią 3 polowa i np 5 szosowa. Przecież nie ma tam 3 szosowej i nie ma 5 polowej. Jest jedna 3 i jedna 5. Tak jest tez w Sowietach. Chyba , że ja mam inny ciągnik niż wszyscy zainteresowani tym tematem.

Opublikowano

Nie wajcha pod kierownicą, tylko po prawej stronie (główna od biegów) Przecież skrzynia jest 18/4. Masz na schemacie od dzwigni głównej I i II. To jest własnie polowe/szosowe. Max. do siebie i do przodu włącząsz szosowe, a max do siebie i wtył włączasz polowe. A wtedy dzwignią pod kierownicą zarówno na polowych i szosowych, "łamiesz" poszczególne biegi jakby na pół. (6/3;7/4;8/5;2/1 i dziwęc na pół)

Opublikowano

Ja wcale k... nie mówię o reduktorze (wzmacniaczu) bo to inna sprawa , nawet nie jest w skrzyni biegów cały ten mechanizm. Powiedz mi jak się zmienia bieg między 3 polową a 6 polową skoro mówisz , że taka istnieje. (Mam na myśli 6)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v