Skocz do zawartości
robert812

Belarus MTZ 820 , problemy na samym początku i porady.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert812    51

Kilka dni temu zakupiłem nowy traktor MTZ 820.

Mam kilka pytań na które prosiłbym o odpowiedzi doświadczonych użytkowników tegoż modelu.

Oczywiście jeśli ktos ma jakieś problemy to prosze również pisać, w miare możliwości postaram się doradzić.

A więc:

 

1. Wentylator nagrzewnicy kabiny włączył sie tylko raz na samym początku, później sam sie wyłączył i teraz nic nie reaguje na przycisk od niego, bezpiecznik jest dobry, nie wiem od czego zacząć szukanie usterki.

 

2. Biegi wchodza ciężko (ale to ponoć normalne w nówkach) ale strasznie mi sie nie podoba różnica prędkości biegów ósmego i dziewiątego, podczas zmiany z 8 na 9 traktor ma stanowczo za ciężko nawet jak jade na pusto, żeby było dobrze to należało by jechać 8 zając i przełączając na 9 zmienić także dźwignie reduktora na żółw, ale jak tak robiłem to zanim przebiłem obie wajchy to ciągnik już zdąrzył bardzo zwolnić, może poprostu musze sie do tego wprawić..? Macie jakieś swoje sposoby?

 

3. Traktor kupiłem bez radia, jest tylko zaślepka na nie i dwie dziury na głośniki, mam więc pytanie czy ktos montował do niego radio, czy jest tam w środku za kieszenią wyprowadzone do niego zasilanie, a moze jest tez juz antena? i czy w ogóle ma to sens w tak słabo wygłuszonym ciągniku.

 

4. Nie mam w nim górnego zaczepu transportowego do przyczep, nie wyobrażam sobie pracy ciągnikiem bez tego zaczepu, może ktoś z forumowiczów ma albo wie gdzie tanio mozna nabyc taki zaczep, chodzi mi o normalny a nie ten na suwnicy. Jęśli ktoś posiada to proszę o informacje.

 

Bardzo proszę o porady, moge pomóc na temat: C-330M, C-360, C-385 oraz John deere 3350

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

3. nie ma wyjscia pod radio, ja osobiscie podłączyłem pod lampke w kabinie, radia da się słuchać chodź w kabinie nie powiem troche głośnawo jest, radio mam blaupunkta i dwa głośniki po 50 watt Pioneera

 

4. posiadam takowy zaczep, fajna sprawa samozatrzaskowy nie pamiętam ile za niego dałem ale coś koło 500 zl

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B167908 tu jest podobny do mojego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

1. Jeżeli masz gwarancje to przy przeglądzie niech ci to zrobią, jeżeli nie to może coś się rozłaczyło-sprawdz

2. Ten typ tak ma. Wprawisz sie i z ciężarem trzeba przewajchować na pusto 8 do oporu i na 9 już sie bujnie

3. Jest tam w środku jeden przewód do zasilania, reszta na własną ręke.

4. To bardzo dziwne skoro zakupiłeś nowy. Śmiem twierdzić że sprzedawca cie oszukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PrzemoO    8

2. 8 sprzęgło wbijasz reduktor ten między nogami i 9 po rozpędzeniu wyłączasz reduktor z użyciem sprzęgła oczywiście ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

Ad. 1 Z tego co pamiętam wentylator działa tylko gdy silnik + stacyjka jest włączony.

Ad. 2 Wg mnie ten typ tak ma. Tu wystarczy dobra praktyka ;[

Ad. 3 Ja nie montowałem radia. A może mp3 + dobre słuchawki Philipsa?

Ad. 4 Brak danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

4- brak zaczepu trzeba było dołożyć kasy i by był,zakup nowego to koszt ok 8 stówek.

3- brak radyjka zanim je założysz należy zadbać o wygłuszenie patrz temat wygłuszenie,gdy wygłuszysz to prąd do radyjka znajdziesz przy klawiszach od halogenów.

2- co do biegów podwójne wysprzęglanie i szybkie przerzucanie biegów :zaczynasz 8 żółw dwa sprzęgła 8 zając dwa sprzęgła reduktor na żółw i od razu 9 znów dwa sprzęgła i 9 zając.Tylko zanim zaczniesz eksploatację posmaruj łożysko na sprzęgle białorusy tego nie robią

1- w moim nie działa drugi bieg w silniku nagrzewnicy gdy go włączę to zaczyna się z niego kopcić

Więcej szczegółów co do poprawnej eksploatacji przeczytasz w instrukcji obsługi to mądra lektura do dziś czasami zaglądam do niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulus    0

1 przy nagrzewnicy jest opornica na pewno się spaliła ja tak miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

1. mysle ze moze pieprzyc wlacznik.

 

@S-piotr, ale zes nawymyslal z tymi biegami przecierz nie ma takiego czegos jak 9 zolw i 9 zajac (przynajmniej w starszych mtz) ale i w nowych sie nie zmieniło. Mtz ma polowe i szosowe na wszystkich biegach oprocz 9(ktora jest tylko szosowa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Dobrze Piotr napisał.żółw i zając jest również na 9 biegu w starszych MTZ.często z tego korzystam jak pod górke z przyczepami zaczyna się robić parowóz z komina,wtedy pyk reduktor na doł i odrazu lepiej idzie. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

@zbigi123 na pewno się zmieniło i do białorusów postęp zawitał i obdarzył 9 bieg żółwiem i zającem. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Reduktor obejmuje wszystkie biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Niezrozumieliśmy się. To co wy nazywacie zółw i zając fachowa nazywa się wzmacniaczem (półbieg, dzwignia pod kierownicą). Mi chodziło o to ze nie ma 9 polowej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Jak niema jak jest 9-tka zając i 9-tka żółw w tej dźwigni pod kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

To nie jest żółw zając!!!! Pszeciez jak masz 8 to jak przełączysz pod kierownicą to masz 5 i jaki to ma byc zółw??? Zająć masz na reduktorze na dzwigni po prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Koledze zbigi123 chodziło oto , że tam gdzie jest 9 bieg w zakresie biegów szybkich (szosowych) to w zakresie biegów wolnych (polowych) nie ma innego biegu tylko tez jest 9. Np. tam gdzie jest 6 na szybkim (szosowym) zakresie to na wolnym (polowym) jest 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Nie... Codziło mi o to ze nie ma polowej 9, bo jak masz 6 i 3 polwą to masz tez 6 i 3 szosowe, a na 9 i na polowych i na szosowych jest to samo przełożenie tylko ze mozesz ją zwolnic na dzwigni pod kierownicą o połowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Jasna ch.... 3 jest jedna i 6 tez jest jedna. Powiedz mi gdzie jest 6 polowa??? To tak jak w c-330. Wszyscy mówią 3 polowa i np 5 szosowa. Przecież nie ma tam 3 szosowej i nie ma 5 polowej. Jest jedna 3 i jedna 5. Tak jest tez w Sowietach. Chyba , że ja mam inny ciągnik niż wszyscy zainteresowani tym tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Wajcha maksymalnie do siebie i do tyłu(tak samo jak na zapalanie, tylko ze w tył) i już masz polowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Nie wajcha pod kierownicą, tylko po prawej stronie (główna od biegów) Przecież skrzynia jest 18/4. Masz na schemacie od dzwigni głównej I i II. To jest własnie polowe/szosowe. Max. do siebie i do przodu włącząsz szosowe, a max do siebie i wtył włączasz polowe. A wtedy dzwignią pod kierownicą zarówno na polowych i szosowych, "łamiesz" poszczególne biegi jakby na pół. (6/3;7/4;8/5;2/1 i dziwęc na pół)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Jak nie ma jak jest. Jak masz 6 i 3 szosowe, to też jest 6 i 3 polowe. Tak samo jak w c-360 masz 1-5 szosowe i od 1-5 polowe.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A mozew poprostu nie wiesz gdzię się włącza polowe. Wydaje mi sie ze mylisz wzmacniacz z polowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Ja wcale k... nie mówię o reduktorze (wzmacniaczu) bo to inna sprawa , nawet nie jest w skrzyni biegów cały ten mechanizm. Powiedz mi jak się zmienia bieg między 3 polową a 6 polową skoro mówisz , że taka istnieje. (Mam na myśli 6)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×