Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak można kupić oryginalny alternator.

Google nie gryzą http://www.motoallegro.pl/item1023105547_alternator_t_25_wladimirec_nowy_gwarancja.html

Można zamontować każdy inny, czasem przerabiając tylko uchwyt albo napinacz. Możesz poszukać używanych z samochodu najbardziej popularny jak i najtańszy to od poloneza(tanie i dostępne części).

A co się stało z oryginalnym nie da się naprawić? Coś widzę po twoich pytaniach że trochę rozkradziony ciągnik.

 

Tylny zaczep jest mocowany pod skrzynią dwoma śrubami z tulejkami, a z tyłu do korpusu podnośnika krótkimi płaskownikami jakieś 10cm.

Co do wtrysków to jeśli masz dobry klucz to nic nie rozbierasz. Odkręcasz przewody od wtrysków i nakrętkę mocującą go do głowicy (klucz 27)co najwyżej zdejmujesz blachę która kieruje powietrze z wentylatora i poziomo przykręconą do głowicy blaszkę. Jeśli żaden klucz ci nie podejdzie to musisz zdjąć przykrywkę klawiatury, a w ostateczności i klawiaturę ale w tedy musisz ustawiać zawory. Ale może mu się przyda.

Opublikowano
A co się stało z oryginalnym nie da się naprawić? Coś widzę po twoich pytaniach że trochę rozkradziony ciągnik.

Nic z tych rzeczy, po prostu, nie ja go rozbierałem, a ja go mam złożyć.

 

Wykopałem stary altek do niego oznaczony symbolem Г360Н (czy jakoś tak), z którego wychodzi 5 przewodów (według schematu), trzy z nich idą do regulatora oznaczonego na schemacie symbolem PP-362Б.

oznaczone są symbolami Ш, В i M. Dostałem regulator o symbolu JA112 (który prawdopodobnie pochodzi od alternatora w poście wyżej) i ma ona trzy (właściwie cztery) oczka oznaczone: +, Ш, Д i M. Da się to jakoś ożenić, czy muszę kupić inny regulator?

 

Jeśli mógłby mnie ktoś poratować jakimś schematem B)

Jako załącznik daję schemat:

http://zapodaj.net/0c16a8ad37e8.jpg.html

Opublikowano

T25A (Ten sam schemat z różnych źródeł):

- źródło 1:

t25az1.th.jpg

 

 

- źródło 2:

t25az2c1.th.jpgt25az2c2.th.jpg

 

 

- źródło 3:

t25az3c1.th.jpgt25az3c2.th.jpg

 

 

T25A2 i T25A3:

t25a2it25a3c1.th.jpgt25a2it25a3c2.th.jpg

 

Ps.

Mam nadzieję, że żadnego regulaminu nie złamałem zamieszczając linki z miniaturami (wszystko podlinkowane w "imageshack").

Opublikowano

Noto jeśli masz spalone wszystkie bezpieczniki i do tego jeszcze jednego brakuje to nic ci nie będzie działać a rozrusznik działa ponieważ on jest niezależnie podłączony. Wystarczy żebyś kupił nowe bezpieczniki i po problemie

Opublikowano (edytowane)

No tak ale sprawdzałem miernikiem i tam w miejscach na Bezpieczniki płynął bardzo mały prąd. Sprawdziłem też pobór prądu na postoju i wynosił 640 mAh a to zdecydowanie za dużo. Czym jest to spowodowane?

Edytowane przez krzychu28055
Opublikowano

powiem ci tak kup te bezpieczniki i dopiero sprawdź bo jak może płynąć prąd jak niema bezpiecznika co przelatuje z jednego końca na drugi ?? :blink: . Chodzi o to że obwód jest nie pełny i ci nie działają światła a ni nic proste

Opublikowano

Wszystko w tym ciągniku mi się podoba oprócz tej nieszczęśnej instalacji elektrycznej... zawsze były problemy ze światłami ciężko było dojść co się dzieje że pali bezpieczniki. Polecam Ci tą inatalację wyrzucić i założyć z c-360 bo szkoda nerwów. Chyba, że jeszcze Ci alternator ładuje to można coś tworzyć i szukać

Opublikowano

ta instalacja jest prosta jak budowa cepa nie wiem co tam można sie doczepić w odróżnieniu do C-360 nie ma posranej stacyjki wielofunkcyjnej które dziś są wykonane jak podróby włączników świateł do t-25 świecą się :D i pali bezpieczniki. Ja tam z instalacją jako tako problemów nie mam po za padnietym na dzień dzisiejszy regulatorem napięcia w alternatorze

Opublikowano

To się ciesz, że masz władka nowszej generacji i wbudowany regulator w alternatorze zawsze to mniej kabli w kabinie. Może i nie jest zła jak ktoś wcześniej w niej coś nie "naprawiał" bo jeśli coś takiego robił to trzeba wiedzieć co poprzednik miał na myśli :lol:

Opublikowano

Tak szczerze, to ja jestem trochę specem o instalki Władka. U mnie wszystko działa, bo sam naprawiałem.

 

A i polecam przerobić skrzynkę na bezpieczniki wg mojego pomysłu. tzn. wziąć ze szrotu skrzynke bezp. od Malucha powyrywać te żółte blaszki. Nie ważne że sie pogną, bo trzeba je wygiąc odwrotnie. W najszerszym miejscu je przewiercić wiertłem 5mm. Przykręcić pod te oryginalne śrubki i już mamy mocowania pod bezpieczniki takie jak w C360

 

Tak to ma wygadać jak na obrazku.

http://imageshack.us/f/40/bezpiecznikit25.png/

 

A te zakończenia blaszek to można wykorzystać do rozszerzania instalacji, albo obciąć :lol:

Opublikowano

Załóż te bezpieczniki tylko kup od razu ich tak 3x więcej na ewentualne straty i wtedy zobacz co się bedzie działo i ewentualnie naprawiaj a jeśli nie umiesz to zostaje ci poprosić kogoś o pomoc To nie jest jakaś zaawansowana technologia to każdy zaznajomiony z elektryka powinien sobie poradzić

Opublikowano

W razie czego bezpieczniki można naprawiać :). Ja używam do tego celu cienkich drucików z przewodów. Zakładam po 2 albo po 3 szt. zależnie od grubości. Jak jest zwarcie to i tak stopi takie druciki na początku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v